Festivo by Iittala



Yes!!
Nu har jag äntligen fått mina första Festivo ljusstakar från Iittala. Ni som läst bloggen vet att min svärfar (som är född i Finland) har ett helt gäng Festivo ljusstakar hemma hos sig och att jag på ett fint sätt försökt få dessa att flytta hem till oss. Det har väl gått sådär då jag förstått att de är förknippade med minnen av min svärmor som dog i cancer för fyra år sedan.

Men har har tagit fasta på min önskan och idag fick jag dessa två skönheter då han nyligen varit i Finland. Tack snälla du!! Denna vecka känns som en lyckovecka då jag blir förärad med den ena gåvan efter den andra utan att ens fylla år!

Jag är ganska trött i benen nu då jag i jakt på de ultimata kläderna tillbringat närmare 3,5 timme .....!!!!.....i  ett köpcentrum nära mig. Jag tror jag provat alla kläder som finns där.
Nu kan man ju tro att hela min lön är slut och att jag kom hem med massor av läckra shoppingpåsar men så är det inte. Jag hittade ingenting jag ville ha! Hur ofta händer det? När klockan var 18.50 och 10 min till stängning rusade jag in i en affär och köpte en jeanstunika jag provat. Köpte även en bh, leggings med spets och strumpor.

Ja, ja pengarna finns kvar och jag har nog kläder så jag klarar mig ändå men jag brukar inte ha shoppingproblem så jag blir lite orolig ;-)

Ha en skön kväll. Nu ska jag lägga mig raklång och kolla hockey och sen "Leila på landet".

Kramar

Kommentarer
Postat av: Bella

Vad roligt att du "äntligen" fått hem de fina ljusstakarna!!



Att shoppa brukar ju sällan vara ett problem :) snarare att inte shoppa för mycket... förutom de gånger man verkligen MÅSTE hitta något speciellt, då brukar det vara mer eller mindre omöjligt att hitta det man söker. Hoppas du blir nöjd med din tunika i alla fall så att dina 3,5 timmar i shoppingcentrat inte var helt bortkastad tid.



Kraaam

2009-04-29 @ 21:21:15
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: kristin

tjingeling!! oj här har hänt mycket det senaste dagarna :)) vilken underbar helg med din träff med jessi! tur med vädret också. åh sån härlig tavla hon skickat till dig, tänk att sånna där saker kan få en att skina upp så otroligt! mysigt med sol, värme, grillning och sällskap av goda vänner. grattis till ljusstakarna också, ittala har så otroligt mycket härligt att komma med! o tack snälla rar du för dina fina kommentarer hos mig :) glad valborg och stor kram

2009-04-29 @ 21:43:57
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad kul att du fått hem snyggingarna :-)



I bland är det bara förgjort när man ska hitta något speciellt i klädväg.

hoppas du har en bra onsdag



kramar

2009-04-29 @ 21:58:28
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad kul med de nya ljusstakarna. de är så fina=)



Hoppas att du får en trevlig sista april.



Sov så gott. Kraam

2009-04-29 @ 21:59:38
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Urfina, vilken snäll svärfar! Älskar mina Festivo och har en sisådär 15 stycken i samlingen numera =)



Kraam kraam

2009-04-29 @ 22:07:53
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Sue

Så snällt av honom...min goda moder har likadana hemma....en sån sak som jag kommer ihåg redan som liten!



Imorn är det änligen "fredag"....gutt gutt gutt....



Ett glas vi och llite grill så är "biffen" klar!



Puss!

2009-04-29 @ 22:17:41
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vad fina de var! helt i min smak =)



mm fast jag är ju inte så här brunhårig naturligt, utan mer ljusbrunblond så jag skuuulle nog kunna få sån färg i af när denna färgen lossnat lite =)



kram

2009-04-29 @ 22:22:17
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Varbergsbo

Vad snällt av din svärfar. Förstår att du trånat efter dem, de var verkligen fina. Eller ja, de här nya var fina.



Haha, jag förstår din oro över shoppingrunda utan att hitta något när man trott man ska köpa mycket.

Men du tar nog igen det en annan dag.



Kramar

2009-04-29 @ 22:24:54
Postat av: jessi

Grattis till ljusstakarna! (de känner jag så väl igen för de finns hos alla mina finska släktingar, inklusive mina föräldrar!)



svar- huset har varit ute i 6 veckor utan att någon gett bud men jag har inte brytt mig om att gå o kolla huset för har tänkt att den är för nära en väg. Men när jag väl var i huset o trädgården så störde ej vägen.

I E-tuna är det inte som i Sthlm, det inte alls så bra att vara med i budgivningar om det går mycket över utgångspriset för du får inte tillbaka det om du vill sälja, många hamnar i problem när de har varit med i budgivningar och sen vill sälja och det går inte.

Om vi hade kollat detta hus för en vecka sen då hade vi fått den för det de begär eller mindre men nu så plötsligt fann en annan familj detta hus samtidigt som vi gjorde... men det som är meningen är meningen! vi kommer inte köpa ett hus om vi inte är ganska säkra på att kunna sälja det om vi inte skulle trivas. För vi kan lika gärna komma på att vi vill flytta till Skåne om två år!



Sov gott vännen!

2009-04-29 @ 22:26:26
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Grattis till ljusstakarna! (de känner jag så väl igen för de finns hos alla mina finska släktingar, inklusive mina föräldrar!)



svar- huset har varit ute i 6 veckor utan att någon gett bud men jag har inte brytt mig om att gå o kolla huset för har tänkt att den är för nära en väg. Men när jag väl var i huset o trädgården så störde ej vägen.

I E-tuna är det inte som i Sthlm, det inte alls så bra att vara med i budgivningar om det går mycket över utgångspriset för du får inte tillbaka det om du vill sälja, många hamnar i problem när de har varit med i budgivningar och sen vill sälja och det går inte.

Om vi hade kollat detta hus för en vecka sen då hade vi fått den för det de begär eller mindre men nu så plötsligt fann en annan familj detta hus samtidigt som vi gjorde... men det som är meningen är meningen! vi kommer inte köpa ett hus om vi inte är ganska säkra på att kunna sälja det om vi inte skulle trivas. För vi kan lika gärna komma på att vi vill flytta till Skåne om två år!



Sov gott vännen!

2009-04-29 @ 22:26:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vilka fina ljusstakar!

2009-04-29 @ 22:34:33
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Grattis till ljusstakarna, fina och SNÄLL svärfar ;-) Det där med att man ibland inget hittar när man handlar känne rjag igen, sååå irriterande tycker jag, men du lyckades ju ändå köpa lite saker =)



Sov sött!



Kraaaamar

2009-04-29 @ 22:41:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: kristin

yes det gör jag, bor ju här :D o denna gången är ja mer laddad än någonsin, så ja hoppas solen är på min sida. hoppas själv att du får en fin valborg och en skön långhelg. kramar

2009-04-29 @ 22:55:49
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Pappa Sixten

Synd att Du bara får se Leila på landet i en halv timme. Jag har ju förmånen att se henne hala dagarna. Ha.ha.!!!!

Ha en bra dag i vårsolens klans. Kram Fridens. Far.

2009-04-30 @ 07:14:41
Postat av: Ann-Louise

Svar:

Pappa: Ja du men jag tror det är mer fart på "min" Leila än din??

Tack för Brevet och fotot. Jag har skrivit ett också men ej postat än. Ska försöka mejla på din hotmail sen idag.



Kram och njut själv av skönsång och glans i vårsolen.



Kramar

2009-04-30 @ 09:17:14
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0