Kunde inte hålla mig....


 
 


Ha, ha , ha...det är ju så kul! Och helt galet på den 2handaffären på torsdagarna! Folk är som galna när de öppnar dörrarna klockan 12.00. Som tur är så har man ju olika smak så jag hittade dessa gobitar ( ur min synvinkel) för en billig penning.

Mest glad är jag nog över tallriksstället i järn/zink som bara kostade 20:-. Vet inte om jag ska behålla det, skulle behöva ett lantställe som Leila om alla saker ska få plats, så jag kanske säljer det. Ett fynd är det i allafall.

Vichyvattenflaskorna är så fina också och storleken större än de jag har sen tidigare och men relativt fina etiketter kvar! 20 kronor styck. Kommer att stå på mitt skåp som pappa gjort till mig tillsammans med de andra. Ljushållaren, ja vad säger man, så där lagom shabby i stilen för att få följa med hem till mig! 25 kronor. Ja jag är inte kräsen som ni ser  ha, ha,ha........därför fick de söta galgarna också följa med!

Sockerströaren ger mig barndomsminnen. Just en sådan står hemma hos pappa och används fortfarande. Mina äldre tvillingsystrar har varsin också och äntligen har jag också en för 5 kronor. Söt färgklick med bra funktion som kommer användas flitigt i sommar till jordgubbar och mjölk.

När jag kom hem slet jag upp brevlådan med hopp om att Oscars svar på sommarjobb skulle finnas där. Vi har inte kunnat planera för semestern då allt hängt på om han får jobb och vilken period i så fall. Och det gick vägen!! Han var en av de 300 de valt ut bland 724 sökande och helt rätt period också! Jippie nu kan vi planera resa!!

Nu luktar det gott från köket! Maken R har gjort plättar idag, han gör dem bäst, så jag ska gå och inta några gyllenbruna!

Kramar och ha en skön kväll. Hoppas solen visar sig för er också =0).


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Oj oj så mycket fiiint!



Härligt att ni kan börja planera semestern nu & grattis till sonen som fått sommarjobb



ha en härlig kväll söta du



kramar

2009-04-23 @ 18:13:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sue

Herregud vad du fyndar...som vanligt hi hi.

Fina saker du hittat sötnos!



Så kul för grabben med!



Kram

2009-04-23 @ 18:25:58
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Far.

Vad skoj. Samma färg också som den vi har här hemma.

Kramar. Far. Eller ska jag skriva "Fadern" (Fniss)

2009-04-23 @ 19:10:01
Postat av: THELIFEOFFANNY

Fina bilder :)



Mitt senaste inlägg visar vad jag tycker om den nya heta bloggaren Dessie.

Vad tycker du om henne?

2009-04-23 @ 19:14:11
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-04-23 @ 19:14:15
Postat av: Ann-Louise

SV:

Fadern:

Ja visst var det kul att jag fann en likadan!!

Här är lugnt i kväll. Bea och Roger tränar och Oscar kollar fotboll hos en kompis. Hoppas ni har fått det lite varmare nu också. Här var 16 grader idag och varmare lovar de till helgen. Då ska jag bl.a. träffa Lena som är på Stockholmsbesök.

Väntar på samtal från mor då hon skulle till sjukhuset idag. Hon mår inget bra...

Pussar och kramar!!

2009-04-23 @ 19:22:26
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååå vad jag gillade vattenflaskorna! Supercharmiga!

2009-04-23 @ 20:53:15
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Caroline

Sådana vichyvattenflaskor är så fina tycker jag, och kan anvädas till mycket! Du verkar vara en riktig hejare på att fynda, tur att ni bor i hus :-) Vi har så jäkla dåligt med förvaringsutrymmen så här kommer inga prylar in som inte är livsnödvändiga. Enligt mitt tycke alltså ;-)

Hoppas att du har en skön kväll, kram!!

2009-04-23 @ 21:02:16
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilka fina saker du fyndat!! Saknar tiden då jag jobbade på en auktionsfirma, behöver jag säga att jag allt som oftast kom hem med något när jag arbetat... Läser alltid din blogg och den är alltid lika inspirerande och underhållande, har lagt till dig i min blogglista och länkar hit, hoppas det är okej!!



Kraam

2009-04-23 @ 21:12:28
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: .Hej A.L

När Du nu träffar Din bästis. Ge henne min hälsning så är Du somm alltid, snäll. Har Du sett mitt e.m.

Hade. Puss och kram. Fa-dern. Nä, det ser inte bra ut jag skriver, ja va då, gubben!!!!!

2009-04-23 @ 21:25:21
Postat av: sofie

ÅH! den där loppisen!! jag har hört talas om en loppis därborta i krokarna lite öster ut farsta hållet.. en loppis som öppnar 12 på torsdagar och som folk vallfärdar till.. VAR VAR VAR?? Åh! När tusan ska man kunna ta sig dit?? Jag älskade dina saker du köpt!! stor kram!!

2009-04-23 @ 22:12:36
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Ann-Louise

SV:



Anna:

Tack! ja det ska bli skönt att planera nu när man vet! Sonen tackar för hälsningen!



Sue:

Tack! Ja Oscar behöver jobba tycker jag för att få känna på det! ( Uppfostran av tonåring hi, hi). Han vill ju tjäna egna pengar också =0).



Kram själv sötnos!



Elin:

Ja visst är dom härliga! Älskar det turkosblåglaset. Vissa saker var finare förr.

Kram



Caroline:

Ja du.. min man tycker jag är tokig. Vågar nästan inte visa mina inköp men han säger oftast bara att det är fint =0) Han är så van numera - barnen likaså.

Älskar Vichyflaskorna! Kul att etiketterna var så fina tycker jag.

Ha en bra kväll själv!



Kram



Bella:

Hej och vad kul att du skrev en kommentar hos mig! Jag blir så glad när någon gillar det jag skriver och ser det som en ära att du länkar till mig!



Gud så kul att arbeta på en auktionsfirma! Skulle jag nog aldrig klara då jag hela tiden ser saker jag inte visste att jag behövde =0).

Nu ska jag titta runt på din blogg så jag lär "känna" dig! Såg din vackra Magnolia, blev lite avis!



Stor kram till dig!



Pappa:

Klart att jag hälsar till Lena från dig!

Har du skickat e-mejl? Nej det har jag inte sett?

Vi gör så här. Jag skickar ett till dig så kan du svara mig på det.



Puss och kram.

2009-04-23 @ 22:18:34
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad mycket fint du hade hittat! Vi är riktiga loppistjejer du och jag, kommer hem med loppisfynd varje vecka.. hihii.. Kul att ni kan börja planera semestern nu, var ska ni åka? (du har säkert nämt det men nu minns jag inte... Bryssel och utgå därifrån?)



Kramar, vi ses imorgon!







2009-04-24 @ 06:26:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Jill

Stort grattis till sonen! Hoppas nu dotterns seriepremiär i helgen går lika bra! Kramar

2009-04-24 @ 08:26:08
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Pedersen

Åh vad mysiga grejor!

Jättefina : )

2009-04-24 @ 12:18:47
URL: http://metrobloggen.se/pedersen
Postat av: Sanna

Vilka fynd! :)

2009-04-24 @ 20:58:28
URL: http://johansanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0