Hej mitt vinterland


Känner mig som en insnöad prinsessa idag precis som
vår välkommenskylt som hänger vid entrén. Insnöad
då det kommit mängder med snö och prinsessa för
att jag är ledig idag och kan göra precis som jag vill!


          På min gata ser det ut så här just nu!


    Gissa om jag har skottat idag för att komma ut!


Visst är det kul med snö! Men nu räcker det tycker jag. Kom knappt ut idag när jag skulle till brevlådan och lyckan över att vara ledig och krypa in i värmen igen var stor. Hade inte velat köra bil till jobbet i morse och jag har bestämt mig för att vara inne hela dagen och mysa.

Nu ska jag ta tag i mitt bullbak så jag har något gott att bjuda på när mamma kommer på söndag. Hon har alltid haft minst sju sorters kakor och bullar m.m. på jularna så jag ska försöka få till lite i allafall. Har inga ambitioner att få till sju sorters kakor men ett par i allafall.

Hoppas ni alla har det bra och att snön inte ställt till det för er. Tror det är ganska lokalt då norra Stockholm inte alls fått lika mycket snö har jag hört.

Kramar

Kommentarer
Postat av: jessi

Låter mympysigt att få vara inne idag! Jag var inte alls på gång för gå ut med barnen men D tyckte att såklart vi ska ut o åka pulka.. Och han hade rätt det var skönt bara men klädde sig ordentligt och barnen hade så skoj! (många minusgrader nu...)



Baka lugnt vännen, skoj för dig att din mamma kommer! Vem är det som följer med på fredag? Skoj att ses, ska vi chansa på att vi ses, inte så många rader ifrån, vi sitter mer åt vänster sida 8 raden. Längtar.. han är ju så bra!



Ha en härlig ledig dag, jag ska snart gå o äta jullunch med barnen. långbord o levande ljus.



KRAM

2009-12-17 @ 11:45:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

Haaj på daj!



Vilken söt liten prinsessa du har på dörren. : - )



Herrejösses va mycket snö ni fått! Vi har knappt något kvar. Isiga gator & taken är täckta med snö!



Nu laddar jag batterierna inför den sista julshoppingen! Strax drar vi in till Halmstad.



Hoppas bullbaket går bra! : - )Mamman din blir säkert glad över dina goda bullar.



KRAMIS

2009-12-17 @ 16:01:00
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0