Tavlan - Freedom



        Freedom heter tavlan. Gillar ju det grafiska och hade en idé
        om att blanda olika typsnitt i en tavla och så här blev den!!



God morgon! Det blev en något kortare sovmorgon idag men ändå en sovmorgon. Vaknade av en konstig dröm där jag och mamma och syster skulle åka utomlands och jag hade 10 minuter på mig att packa och hittade inga kläder alls, ni må tro att det var jobbigt. Syster som alltid är sist hade jag redan packat åt så hon gick ut till den väntade bussen och där stod jag.....

Resultatet av min kreativitet ser ni ovan. Hade en idé, jobbade, ändrade och till sist blev det tavlan Freedom! Är nog ganska nöjd med reultatet och mina barn gillade den och det får man se som ett bra betyg! Nu hänger den i hallen tillfälligt och vi får se var den hamnar sen. Har ännu en idé hur jag vill ha det i vardagsrummet när jag tar bort den gamla tavlan men tror det blir när julgranen åkt ut. Så tankeverksamheten fortgår...

I dag ska jag städa lite här hemma, byta gardiner i köket och göra hemmet lite nyårsfint. Tomtar och sånt åkte bort redan i helgen då jag inte kan tycka de passar hos mig, hos andra kan det vara fint! Hoppas också sonen är piggare idag.  I går kräktes han hela eftermiddagen, var likblek och matt, men det lugnade ner sig. Tror och hoppas att det var en matförgiftning då han var inne i city och åt en kebab i Kungshallen. Har aldrig förstått tjusningen över kebab och jag tror han är botad nu också - Aldrig mer kebab, sa han igår!

Så vad tycker ni om tavlan? Gillar ni den?

Kram

Kommentarer
Postat av: jessi

Yes! Vilken snygg tavla, perfekt att titta på varje dag o fyllas med glädje!!!



Hoppas Oscar mår bättre idag, jag gillar inte heller kebab men maken kan bli sugen på det, då tar jag hamburgare istället! Helst hemmagjord som D gjorde igår med mkt grönsaker! Jag ätit massor av frukter varje dag i hela mitt liv fram tills i sommar, vet inte varför jag inte varit sugen men nu ska det bli ändring på det! Grönsaker äter sådär lagom men får väl öka dosen!Sen vill jag äta mer vegetariskt o fisk, säkert bra för kroppen!



Jag har varit piggare idag så har pysslat med fotoböcker, ska skicka iväg 3 beställningar- kul!



Nu ska jag duscha o kila över till grannbutiken för ska köpa en julklapp till Susan. _har redan några men lite till ska de ha, mysisarna! Jag är så glad att jag känner mig bättre, hade nog gråtit av ilska om jag tvingats uggla hemma på nyår!



Ska vi ses tisdag? Jag vill ta en runda till oddmolly butiken, marimekko butiken, lagerhause och urban outfitters. Vill du hänga med eller ses vi för fika sen?



KRAM

2009-12-30 @ 11:02:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

alla de butikerna ligger i östermalm, men det vet du säkert redan. Så det är inget flängande hit o dit! Sen är jag sugen på strosa söder för är ju så mysigt där men vet inte om hinner eller är ens öppet. viktigast de där butikerna i östermalm. vi skulle kunna fika på sturekatten eller vad säger du?



2009-12-30 @ 11:03:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

jag igen!!!



Har försökt kolla öppettider men hittar bara Urban outfitters o de har öppet, sen står det inget annat på marimekkos o oddmollys hemsida så jag hoppas de är öppna. det är inte hela världen om de inte är öppna för ville bara kolla läget! D följer inte med, han jobbar o är glad att han slipper gå i butikerna.. hihii.. Jag kollar tågen så återkommer jag o tid! Skoj att du vill hänga med på butiksrundan med!



KRAM

2009-12-30 @ 11:33:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anneli

Snygg!

2009-12-30 @ 13:52:33
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag ÄLSKAR den!!! Supersnygg!



Kram



/Anna

2009-12-30 @ 14:45:56
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jättefin!! Så kreativ du är :-)

Kul med nåt eget!

Ha en fin Kväll

Kramar

2009-12-30 @ 15:26:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tavlan är riktigt fin, kan du inte göra en likadan till mig för jag blev såååå kär i den :o)

Jag älskar kebab men man kan nog få i sig lite bakterier i gatuköken, de har inte alls lika stora krav på regler och egenkontroller som våra kommunala kök. Skönt i alla fall att han mår bättre och hoppas det inte smittar för det går lite magsjuka har jag hört :o(



Kramen

2009-12-30 @ 16:22:01
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

sen jag la ut inlägget har jag fixat o ändrat resebilderna, insåg roligare med mer tydliga bilder så man ser ställena! typiskt mig, lägga ut o hålla på ändra... hihii...



Jag är supernyfiken på vardagsrummet, tur du har en stark tonåring till hjälp! ´



kram

2009-12-30 @ 16:46:17
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

ÅÅÅHH! Kan du inte göra en till mig också?

Gillar tavlan jättemycket! : - )



Kunde inte låta bli att läsa din kommentar inne hos Jessi nyss. Att ni hade möblerat om hemma ; - ) Vill gärna se resultatet sen!! Hihi!



MÅNGA KRAMAR & GOTT NYTT ÅR Vännen!

2009-12-30 @ 16:55:34
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Elin

Men du är ju HELT fantastiskt duktig! Jag älskar den!



Kram

2009-12-30 @ 17:32:27
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vad duktig du är, den är jättefin! Jag blir så otroligt imponerad över alla som målar, scrapbookar och pysslar i bloggvärlden =)



Myrstackarna är jättegoda men det kanske beror på att jag är ett STORT fan av allt vad mandelmassa och marsipan heter. Så gillar du inte smaken av mandelmassa så ska du nog inte testa receptet...



Usch vad det verkar gå magsjuka, eller matförgiftningar! Vår nyårsafton är lite hotad i nuläget just p.g.a. magsjuka men jag hoppas att det blir grönt ljus under kvällen så det blir lite firande i alla fall!



Gott slut! Kraaam



ps. Yes! Snart börjar det nya mamma-livet på allvar =)

2009-12-30 @ 17:46:12
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Skååål och hoppas du får en helt fantastiskt år. Precis det kan bara bli bättre, så sant så sant :-)

Ja me love armbandet, är sugen på ett svart också :-)

Ha ett gott nytt år!!

Kramar

2009-12-30 @ 18:06:50
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Åh, möblera om är himla kul, men drar som du säger ofta med sig en massa extra jobb...Hihi. Ta hand om ryggen nu bara :).



Vi blir ett sällskap imorgon på totalt 9 vuxna och 2 barn så vi är inte jättemånga heller. Lagom!



Och ja, Göteborg är "min" stad! Född och uppvuxen här med ett par år uppehåll, då jag bodde i Norge. Och du bor i Stockholm men kommer norrifrån, va?



Jag blir supernyfiken på ditt nya tavelprojekt. Jag älskar verkligen texter, eller egentligen älskar jag bokstäver och det verkar som du har den läggningen också. Jag blir imponerad över din kreativitet. Jag har alltid varit kreativ men de sista åren har fantasin legat i träda. Jag har bllivit lie av en copycat istället ;).



Håller med om kebaben- förstår inte alls tjusningen! Verkar som sonen är bättre iaf. Skönt!



Hoppas ni får en riktigt mysig nyår!



Kram







2009-12-30 @ 18:34:37
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

jag tycker att tavlan är underbar

2009-12-30 @ 18:40:20
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: cecce

Tavlan hade lätt fått flytta in hos mej:-) Tycker du fick till den jättebra!!! Hur har du gjort? Är det tidningsurklipp eller har du själv skrivit? Är det canvas eller? Usch...jag är så dålig på sånt så du får ursäkta om jag ställer dumma frågor.

Helt klart har du en kreativ sida och talang för det visuella och grafiska! Fortsätt med det!!



Stackars pojk säger jag bara:-(

Hoppas verkligen att ni andra slipper!



Önskar dej ett riktigt gott nytt 2010! Kommer fortsätta följa ditt liv och din fina blogg nästa år!



Kram

2009-12-30 @ 21:06:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vilken jättefin tavla med ett bra, uppmuntrande budskap!



Hur har du gjort? Jag antar att du inte skrivit på frihand!!? : )



Gott nytt år och kramar - tack för en fin blogg som gör mig glad!!

2009-12-30 @ 21:16:51
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Therese

Den är helt fantastisk,skulle mer än gärna ha den här hemma hos mig.. Vad du kan vännen..=)

Vad sägs om en dejt nästa gång här hemma hos mig i småstaden? Stor nyårskram

2009-12-30 @ 21:43:36
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad fin den blev och kul att ha ngt som man själv gjort. Hoppas att du får mersmak...



Verkar vara många som är sjuka nu, förkylning eller kräksjuka:( Hoppas att han kryar på sig snabbt. Kram

2009-12-30 @ 22:11:01
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: linda

jättefin! När jag såg den så kom jag på att jag har en som skulle behöva en ram..... Gott nytt år!

2009-12-30 @ 22:15:06
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Marie Mansfield

Du e ju riktigt duktig...Tycker Freedom var jättefin!! Va kul om du gör nåt mer sen..ska bli spännande och se.. :)



Kram

2009-12-30 @ 22:47:27
Postat av: Marie Mansfield

Du e ju riktigt duktig...Tycker Freedom var jättefin!! Va kul om du gör nåt mer sen..ska bli spännande och se.. :)



Kram

2009-12-30 @ 22:48:56
Postat av: Marie Mansfield

hihi....trodde inte det blev nåt inlägg innan..så nu har du 2 likadana från mig fniss Du kan radera det ena.. :)

2009-12-30 @ 22:50:11
Postat av: Ann-Louise

Marie:

Ju fler desto bättre eller hur!!!!

Tack snälla du, det trodde du inte om mig va ;-) Men jag är ju hårkonstnär vet du ju så lite känsla för färg och form har jag nog. Finns några tavlor till här hemma.

Hoppas du får en trevlig Nyårsafton!! Vi försökte få hit T & L men de ville mysa hemma innan L åker.



Kramar

2009-12-30 @ 23:09:11
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du är för gullig, det hade varit jättetrevligt att få komma hem till er och fira nyår eller om ni kommit till oss :o)

Jag hoppas verkligen ni kommer ner till Skåneland och hälsar på och jag hoppas kunna åka upp till dig i Stockholm någon gång.

Fina och goa vänner vill man inte släppa ;o)

Ha nu en jättetrevlig nyårsafton och jag säger skål och GOTT NYTT ÅR till dig, nu ska jag åka till jobbet.



Kram vännen

2009-12-31 @ 06:18:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

Där sa du något! Klart du ska ta emot beställningar & göra tavlor. Jag hade beställt direkt!! : - )



Visst är de underligt de här hem bloggandet. Om man är borta en dag från bloggen så är de som man känner en saknad. Även om vi inte känner varann IRL så känns de ändå som vi känner varann ; - ) Hihi!

Att blogga är roligt!



Vi brukar oftast vara själva på Nyår. Bara detta & förra året som vi firats tillsammans med några. Att vara själva på nyårsafton är ju väldigt romantiskt tycker jag! : - )



KRAMAR & GOTT NYTT ÅR min kära bloggisvän!

2009-12-31 @ 10:43:04
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: jessi

godmorgon snygging! Såg att du bytt bild på dig själv- FIN!!! Det konstiga var att jag sa imorse till D att undrar om det inte är dags för A-L att byta bild! Tänkte att jag nog aldrig sett dig i den hårstilen du hade på foton, fint men liksom inte som du har nu!



jag är laddad för en tur till stan, har på mig min chanelinspirerade nya kavaj (kommer bilder sen) känns underbart att bara hitta på något! Sen blir det ju nyårs firande, jippie!!! har nog aldrig sett framemot nyår som i år!



See you soon friend! hoppas ni har det roligt o mysigt på ert firande! Hälsa familjen Gott nytt år!



kram



2009-12-31 @ 11:37:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0