A piece of Art


                          My Son                                                       My Daughter      


Konstnär...nej...men bildlärare. Visar här en kul uppgift med som jag gjort med eleverna. När vi arbetar med abstrakt konst får de måla ett enlinjes porträtt. Kan då se ut som ovan och de känner sig som Picasso! Han målade ofta abstrakta bilder.Porträtten är målade i kalla och varma färger men jag tycker de blir fina i gråtoner också.

Min dotter och son fick stå modell för mina alster jag visar här. Abstrakt men kul och jag gillar stilen. Det roliga är att man faktiskt ser att det är dem om man känner dem!

Strålande sol ute, arbetsdagen snart slut , inga måsten att göra och ledig för studier i morgon! Min onsdag känns ganska bra hittills. Hoppas din onsdag varit lika bra!

Kram

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jätte fräckt tyckte jag!!



Ha en mysig kväll!

2009-02-18 @ 19:26:59
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0