Antik & Kuriosa & Hockey & Melodifestival



Vilken toppenlördag jag har framför mig! Allt jag älskar på en och samma dag - kan livet bli bättre?
Nu åker jag hit och njuter av fina och roliga saker! Mannen och sonen spenderar då sin tid i Kista centrum så jag får gå i fred...de känner mig!
Tillsammans beger vi oss sen till Danderyd och helgens viktigaste hockeymatch. Kommer sonens hockeylag gå upp till Elit -måste då vinna idag.

                                              

Kvällen är sedan vikt åt Melodifestival - Delfinal 4. Har i sedvanlig ordning lyssnat de 60 sekunder SVT bjuder på och jag är inte speciellt imponerad..tyvärr.

Star Pilots - Bra tempo, men PÅMINNER VÄLDIGT MYCKET om låtar man redan kan...
Sarah Dawn Finer - Vacker, sjunger sjukt bra, lugn ballad på engelska...men inget överraskande.
Malena Erman - Sorry men kan inte riktigt med denna stil, operasångerskan sjunger disco?
Thorleifs - Dansband, bugglåt med lite blås - funkar i Dandbandskampen men inte i ESC.
Agnes - Bäst ikväll även om den inte sticker ut. Trallvänlig sätter sig...love, love, love.
Susanne Alfvengren - Lugn, snyggt budskap - älskad där du går..sjunger bättre än jag minns.
Next 3 - Hiphop + Latino . Går nog hem bland de yngre. Svänger skönt.
Anna Sahlene & Maria - Söta tjejer och välsjungande. Nej, jag har redan glömt vad de sjöng...

Nu önskar jag er alla en toppenlördag också!
Tusen kramar.

Kommentarer
Postat av: tantti

Jag har inte hört bidragen än, men utan att lyssna kan jag gissa på att Agnes låt är bra. Ha en bra lördag!

2009-02-28 @ 12:50:33
URL: http://trettioarskrisen.blogpost.com
Postat av: Hemma hos Katta

Vad god chokladmoussen såg ut, mmm.... Håller med dig om Agnes låt, en solklar vinnare i mina ögon =)



Låter som en Ann-Louise dag! Hoppas den blev lyckad!



Kraam kraam

2009-02-28 @ 16:08:47
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha... ja farligt men roligt :) Jag använde min MQcheck idag, ska visa på bloggen sen. Hoppas du också hittade något kul!



Roligt att läsa din schlagergenomgång :) Jag tror också på Agnes låt men vi får se...



Ha en fortsatt skön lördag! Kram kram

2009-02-28 @ 16:35:25
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag är så nyfiken på om du fyndade något på mässan!

Du får visa foton sen!



ha det så gott!



kram

2009-02-28 @ 18:39:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

Har inte hört låtarna inför ikväll så det ska bli spännande att höra. Har höga förväntningar på Agnes.

Hitta du något idag?



Ha en trevlig kväll!

kram

2009-02-28 @ 18:45:29
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Håller med dig, är också besviken på de flesta av kvällens bidrag faktiskt. Helt rätt att Agnes gick till final i alla fall!

Ha en fortsatt mysig lördagkväll. Kram!

2009-02-28 @ 22:39:45
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0