Lyxlunch för en lärare


Kyckling med ett täcke av paprika och örter, potatisgratäng, sallad och
chilimarinerade parmesanbitar.

Nej då jag ska inte klagaskolmaten det gör så många andra ändå. Men när man är ledig så är det mysigt att äta något mer festligt. Kunde inte hålla mig även om det kanske inte var den mest fettsnåla lunch jag ätit. Gott var det hur som helst!
Mitt läkarbesök gick bra så nu vet man att allt är OK för nu. Hann även in på Jysk och hittade dessa handdukar där i rätt skön kvalitét faktiskt. Nedsatt pris från 79:- till 15:- styck. Fanns bara i denna färg men det passar utmärkt med ljusare handdukar på våren. Så ta en sväng dit om du vill fynda.



Det blev silver för vårt duktiga mixlag i skidskytte-VM! Vem hade trott det innan när Björn Ferry inte startade. Kul för Ekholm att han lyckades när han fick chansen. GRATTIS!

Nu ringer sonen och vill åka och köpa en ny ishockeyklubba innan matchen i kväll, så det är väl bara att lyda. Vad säger man; små barn - små bekymmer, stora barn- stora bekymmer. Nej nått bekymmer är det inte, gäller bara att ha stora plånboken med sig...

Kram  Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för din kommentar, den gjorde mig mycket glad! Vad kul att du läser :)



Ja, jag jobbar i Vasastan. Du då? När du inte studerar :)



Den där lunchen såg inte helt fel ut, mycket festligare än det man blir serverad på jobbet!



Ha det fint! Kram kram

2009-02-19 @ 16:38:31
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att gynbesöket gick bra, det är lika jäkla obekvämt varje gång!!!

Maten såg god ut

Trevlig kväll!

2009-02-19 @ 18:00:14
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Det såg gott ut det där! Jag som jobbat många år inom skola/förskola förstår precis att det där är en lyxlunch!



ha en mysig torsdagskväll!



kramar

2009-02-19 @ 18:24:06
URL: http://) www.lyckoljus.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0