Mitt smultronställe

              
   Rosendals trädgårdar

Gud vad jag längtar efter våren en sån här dag när solen visar sig och det är fortfarande ljust ute när man kommer hem från jobbet! Visst var det en härlig vinterdag i dag men jag tycker ju att det är för kallt ute. Vill kunna börja sitta ute och fylla på mitt snart uttömda förråd av D-vitamin men solens hjälp.

Ett av mina favoritställen i Stockholm är Rosendals trädgårdar på Djurgården. Där får jag luft att andas året om men mest om våren, sommaren och hösten. Älskar deras verksamhetsidé med försäljning, lunch och fika, kurser, bjudningar m.m.
Ett år var jag på vippen att söka ett säsongsjobb där över sommaren bara för att få vistas i den vackra miljön och arbeta med blommor och dekoration. Hade väl fått klippa mina naglar då men det hade absolut inte gjort något då jag älskar känslan av jord och gillar trädgårdsarbete =0).

                            
 Fika under äppelträden.                             Monika Ahlberg´s böcker.   

Monika Ahlberg har ju skrivit några böcker och dessa kan jag bläddra hur länge som helst i -både för recepten och för bildernas skull. Min favorit i Rosendalscafét är deras fårostsallad som avslutas med en bit morotskaka.

Hoppas ni haft en bra tisdag och att kvällen blir mysig.
Kram // Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: jessi

Förstår din känsla, de gånger jag har varit på Rosendahls så njuter jag verkligen. Gillar deras trädgård där man kan sitta under trädet och fika... I deras butik hittar man alltid något gott.



Det var ju en skön idé att säsongsjobba där, så tänker jag ibland om att ta ett jobb i en mysig inredningsbutiken bara för att få vara i miljön... (alltså extra jobb utöver lärarjobbet)



kramar

2009-02-17 @ 19:17:28
URL: http://) www.lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Här är jag igen! Vad roligt att du också har varit i Toscana! Visst är det underbart där...



kram

2009-02-17 @ 19:20:12
URL: http://) www.lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jag håller så med dig, Rosendals trädgårdar är fantastisk. Längtar liksom du till våren! Hoppas att du har en fiiin kväll. Kraaamar, Anna

2009-02-17 @ 21:14:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jessi:

Ja ibland blir jag sugen att mer jobba med min "hobby". Inredningsbutik vore också kul!

Älskar Toscana och små städer som t.ex. Siena, vingårdar, konsten och historien.

Kram

Anna:

Åker ofta till Rosendal bara för att "vara". Ett vattenhål liksom + att jag älskar att titta på folk och deras stilar. Mycket blandade stilar där uppe.

Kram

2009-02-17 @ 21:40:15
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilka härliga bilder! nu längtar man ju inte mindre till våren direkt =)



håret blev mörkare precis som du sa, men jag tror att det tvättas ur en del ganska fort =)



kram!

2009-02-17 @ 22:27:34
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Wow vilka toppenbilder!

Tråkvinter försvinn, så det kan bli skön inspirerande vår :-)

Ha en bra onsdag!

2009-02-18 @ 09:49:33
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej..

Nu är jag tillbaka i verkligheten - missade ju Helenas guldlopp - låg i sängen och var lite bakis efter att ha vart på maskerad!! Tyvärr....

Men hoppas på något mer guld, kanske redan idag.. =)

För killarna går det ju sådär, men grymt roligt i gårdagens lopp - Helenas sambo David som kom 5:a..

Bra jobbat!!!

Ha en solig (förhoppningsvis) onsdag!!

2009-02-18 @ 10:23:30
URL: http://smastadslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0