Mormorsrutor


Mina fina rutor!!                                                                                  Foto: Privat


                                      
          Foto: Google                                                      Foto: Google

Här ser ni vad jag ägnat större delen av denna söndag åt! Har börjat med att virka mormorsrutor på löpande band. Tanken är att det ska bli en pläd till sist... men det är långt dit. Att virka en ruta går på nolltid men det som kommer att ta tid är att fästa alla trådar....
Som ni ser har jag inte ägnat minsta stund till det än då lusten att skapa varit större. Kommer att hålla mig till dessa ljuva pastellfärger och den får hellre bli ljus än mörk.
Man ser dessa plädar av mormorsrutor i bland på auktioner och då kan de bli dyra.

Mormorsrutan is here to stay!!

Take care. Kram

Kommentarer
Postat av: Jill

Vad fint och mjukt, skulle vilja ett överkast i den tekniken. Önskar dig en fin kommande vecka! Kram

2009-02-22 @ 21:23:20
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: jessi

Nu bloggar jag tills det är dags för röda mattan & Oscarsgalan... måste ju hålla mig vaken! Det blir verkligen fint med dina virkade mormorsrutor, du har valt härliga färger!!!



Hoppas du sover gott om du inte också ska se galan!



kramar

2009-02-22 @ 22:26:13
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: jessi

God morgon lejonmamman!



Hur gick det, orkade du? Jag orkade en timme röda mattan, sov 4 timmar så jag vaknade kl 05 o hann tack o lov se bästa huvudroll o film!



nu sova 2 timmar för sen måste jag upp för en klasskompis kommer hit för plugg kl 09... tur att det är hemma hos mig.



kramar

2009-02-23 @ 06:28:57
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: eva

hej! åhhh vad fina!! tänk om mna kunde virka såna själv....vilket jobb...ha det bra..kram kram

2009-02-23 @ 09:37:14
URL: http:// evapinglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0