Vem vinner i Skellefteå?


Fyra av kvällens tävlande - kanske favoriterna?

Då var det dags igen för schlagerkväll och den här gången från Skellefteå. Det känns som om startfältet är mer slagkraftigt denna lördag och utgången är svår att sia om.
Jag har lyssnat 60 sekunder på varje bidrag och det är svårt att bilda sig en uppfattning på så kort tid men jag tyckte att de flesta låtarna hade något...

Markoolio är ju ingen skönsjungare men han driver ju med sig själv om att han aldrig ska sjunga en ballad, en kärlekssång..och så är det just det han gör!  Kul men inte vackert sångmässigt...

Amy Diamond´s låt är nog bra men jag kan inte med hennes "barnsliga" röst riktigt...förlåt Amy.

Spännande är också Lili &Susie´s återkomst. Har träffat tjejerna privat och umgåtts lite och en sak är säker - de är trevliga som tusan och jordnära! Håller lite på dem av den anledningen men de KAN sjunga också!!

Måns är väl en favorit annars och att han går vidare direkt är väl vad de flesta tippar på. Älskade hans "Cara cara mia", men årets låt är inte riktigt lika vass tror jag....

H.E.A.T, Jennifer m.fl kan ju också ta det , vad vet jag, allt är ovisst ännu.

OK nu laddar vi för festivalen - må bästa låtar gå vidare ??!!

Trevlig kväll och kram på Alla Hjärtans Dag!

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Bra sammanfattning av låtarna. Förra veckan var jag helt klar över mina favoriter men ikväll är det svårare =(



Ha en fortsatt mysig alla hjärtans dag! Kramar från Örebro

2009-02-14 @ 16:09:21
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: jessi

Gissar på Lili & Susie och Måns Zelmerlöw. har ej förhandslyssnat på låtarna, vill höra dem första gången när det väl gäller!



Happy Valentine o trevlig kväll!



kram

2009-02-14 @ 18:35:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

Måns Zelmerlöw, helt klart! Låten är grym tycker jag. Dessutom är han en riktig läckerbit :)

2009-02-18 @ 19:29:07
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0