Ann-Louise goes Leila

När jag vaknade idag hade jag tänkt hoppa i bikinin och lapa sol hela dagen...men vad nu tänkte jag när jag kollade ut - var är solen? Regnfuktig luft och moln täckte himmelen så planerna ändrades motvilligt. Får väl leka Leila på landet istället! Sagt och gjort så plockade jag in en del av mina röda vinbär som dignar på busken och kokade saft!


Stora röda mogna vinbär i stora klasar

Plockade 4 liter och det finns massor kvar! Nån som vill ha?



Kokas i 10 minuter till saften kokat ur bären

Fina glasflaskor från IKEA med supergod saft!

Enkla hemmagjorda etiketter ser hemtrevligt ut!

Jag följer alltid saftreceptet i den urgamla "Vår kokbok" och är hur enkelt som helst. Nu står en kall kanna saft i kylen. perfekt att svalka sig med. För helt plötsligt vid 13.00 tiden sprack det upp och fram kom solen så jag fick några timmar i solsängen idag ändå!

Nu ska jag gå och laga middag till oss och Sandra som är här hos Oscar. Det blir en klassisk spagetthi och köttfärssås idag. Gott och enkelt att göra det med.

Må gott och sköt om er!

Stor kram / Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Detta SKITVÄDER!

depp depp ;-)



Saften ser urgod ut, pricken över i med hemmagjorda etiketter



ha en bra kväll min vän

kramar

2009-07-22 @ 18:03:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Här har solen lyst hela dagen... skönt när man var ute med barnen. Vi var på Mary´s cafe på kvällen o jag längtar ännu mer efter en stor gård, tänk vad härligt!



Ser så mysigt ut med egengjord saft... gott med kan jag tänka mig! Jeanette är duktig på att safta o sylta så jag brukar få av henne!



kram o godnatt!



2009-07-22 @ 22:20:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Va gott med vinbärssaft, fina flaskor och fina etiketter också.

Nu är jag hemma efter två glas vin på bryggan, härlig kväll :o)



Sov gott

2009-07-22 @ 23:23:42
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Så gott det ser ut och vad kul att göra egen saft!!! De hade fläder och svartvinbärssaft som såg så god ut på Två fröknar igår, men köpte faktiskt inget igår, sitter och klurar på vad jag ska köpa ännu :)



Man kan ju bli aningen frustrerad över detta väder, här var det strålande sol imorse, så jag invigde de nya solstolarna med en väldig fart på förmiddagen men vid elvatiden kom molnen med en väldig fart och resten av dagen har det varit riktigt mulet och regnigt...



Hoppas på bättre väder imorgon så vi kan sola då!!



Kramar Bella

2009-07-22 @ 23:24:32
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Jag vet redan vem hon kommer att välja, råkade få veta det när googlade Deanna för var helt säker på att hon hade varit med i en film jag sett, ja att hon var skådespelare men det hade hon inte... så trist att veta men vad göra... Men jag tycker Jason verkar vara seriös och hon vill ju verkligen hitta sin man och sen känns han varm o snäll. Men kemin mellan henne och Grahan är ju så tydligt, det är viktigt med pirr i magen... Och efter igårdagens avsnitt tycker jag Jeremy är charmig, känns då där Mr American dream...men då brukar det ju finns något dolt i bagaget... Jag kan förstå att Deanna gillar Jesse för han är är lite rolig o fartig men jag vet inte i längden.. sen tycker jag inte kemin finns där..



Nu ska jag gå till sminkbordet o göra mig iordning, tänk att det redan är torsdag o jag snart klarat av min första jobbvecka!



Kramisar

2009-07-23 @ 07:30:45
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: erry

Mums, vad gott det ser ut & så fiiint du gjort med flaskorna & etiketterna! Riktigt Leila-stuk, som sagt:)

2009-07-23 @ 22:18:14
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0