Hemma igen!


                                                         Härnösand
 
                     Domkyrkan                                                  Gågatan
 
                Mamsingen och jag...vi är inte ett dugg lika.....eller hur?

Nu är vi hemma igen och det är skönt på ett vis men jag saknar redan Norrland och mamma och pappa!  Mamma mår ganska bra även om det är lite kvar till dess hon känner sig OK. Härnösand är en liten trevlig stad att vara i med mycket vatten runt stadskärnan och gamla fina bevarade kvarter men det blir mindre och mindre affärer där, alla åker till Sundsvall för att handla. Synd!

Resan hem gick bra och jag säger då det att det är tur man har AC i bilen......puh vilken värme...men det är bra träning för oss som åker till Grekland på söndag! Tror att vi prickat in semestern tillsammans ganska bra i år vädermässigt. Vi hade kanonfina dagar i Ångermanland med sol, varmt och blå himmel varje dag. Tror mig sett att helgens väder ska bli hyfsat här i Stockholm för att sedan bli lite sämre nästa vecka...MEN det gör inget för då är vi på Rhodos!

                                     
                                                   31, 5 grader vid  E4:an - Haga Norra idag!!

Jag brukar älska att vistas i solen men den senaste veckan har till och med jag fått nog. Man orkar helt enkelt inte och jag tror vi ska köra vår värmepump baklänges idag här hemma för att få AC i huset också så vi får sova skönare!

Hoppas ni haft det bra i värmen och tack för alla trevliga kommentarer ni skriver till mig! Nu ska jag titta in hos er och uppdatera mig!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Susanne

Välkommen hem, jag har saknat dig.

Du ser ut att ha haft en härlig tid hos lilla mamma.

Riktigt varmt nu, hade 35grader på jobbet idag, svetten rinner ;o)

Jag har bott i Norrköping hela mitt liv, vi har hittat en jättefin lägenhet i Ängelholm, men jag måste hitta ett jobb först!!??? Kan du fixa nåt;o)



Stora Kramar

2009-07-02 @ 21:00:13
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna

Va kul att ni haft det bra! Å verkligen bra prickat med eran resa, jag hoppas ialli fall att det blir lite sol nästa vecka, blir konstigt att vakna till en molnig himmel när vi vant oss vid det här underbara väder!



Vi kör också våran pump baklänges, utan den vore vi nästan genomkokta efter en natts sömn .. det är ren lyx att få lite svalka inne på natten, utan det skulle jag nog krevera!



Stor kram!

2009-07-02 @ 21:07:45
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej hopp



tack för grattishälsningen :-)

Vad SKÖNT att mamma är på bättringsvägen-



Åh är det på söndag ni åker till Grekland, så härligt!

Faktiskt har jag inte ont av värmen, måste vara lite knäpp eller nåt;-)



sov gott

Kraaam

2009-07-02 @ 22:49:41
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ni verkar haft det riktigt mysigt med Mormor och morfar. Ja det har blivit riktigt varm på en gång. Vi e inte vana vid det så det kan blir för mycket även om vi inte ska klaga. :)



Hoppas ni får det skönt i grekland, vill också dit. :) Men min svägerska kommer snart så jag är nöjd med det, vi längtar så. En mindre än en vecka kvar. :) Hon bor annars i australien.



Kramkram



2009-07-03 @ 09:06:52
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Hoppas du får en skön start på helgen

Kramar Anna

2009-07-03 @ 11:52:02
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Härligt ni verkar ha haft! Tack för din fina kommentar på min blogg. Det värmde :)

kul att snart åka iväg igen på nya äventyr :) Kram

2009-07-03 @ 12:24:45
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: jessi

så fint det verkar vara i Hörnosand, har aldrig varit där men nu blir jag sugen!!! Gillar städer med vatten omkring sig.



aha, nu vet jag att ni åker på söndag!



visst är det varmt ute, vi hade också varmt varje dag men det blåste så sköna vindar från havet här i E-tuna blåser det inga havsvindar, ån ligger stilla o blank... men ska ju bli sämre väder. Gör mig inget för jag är inne i en bokperiod, vill bara läsa böcker! sen är det ju så galet varmt i vår sekelskifteslägenhet så lättare att bo här när svalare. fast vi ska upp till dalarna nästa helg så då får det vara soligt o varmt!



2009-07-03 @ 15:20:09
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilka fina bilder du knäppt! Din mamma är så söt - och du med såklart!

2009-07-04 @ 10:01:45
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0