Köksfix

I går klockan 19.30 kom den äntligen!!

Lusten att ta tag i små inredningsprojekt här hemma. Började i köket där jag har samlat mina auktions och loppisfynd. Man skulle kunna tro att man kommit in en loppisbod när man stiger in där men jag har begränsat mitt samlande till köket + lite i hallen. Annars vill jag ha det ganska enkelt och stilrent och inte för mycket prylar. Men som sagt i köket får de härja fritt!

Gjorde i ordning fönstret med lite nya fynd, vände köksbordet igen och idag åkte jag till IKEA och köpte nya gardiner. Sonen och jag hjälptes åt att montera dem och det blev så fint som jag hade hoppats på! Ljust men ändå lite avskärmat, stilrent och vitt!

                
                              Gammal våg köpt på loppis i Örnsköldsvik
 
                 
                                  Nya rullgardiner i vitt - enkelt och stilrent
 
                                            Detaljer från mitt lantliga kök
 
 
 
 
                  

Sonen hade ingen svininfluensa som ni säkert redan förstått och hans feber är på nedgång efter en genomblöt natt. Nu är det bara halsontet som ska ge sig. Alldeles nyss ösregnade det och nu skiner solen från en blå himmel igen...konstigt väder med andra ord. Jag hade hoppats kunna sitta ute en stund i dag men det sket sig liksom som man säger ;-)

I kväll blir det lugnt. Köpte IKEA´s pizza med hem så det får bli middag idag och sen väntar Allsången och Morden i Midsommer. I morgon planerar jag och Oscar att ha filmkväll då vi ska se Twilight och Änglar och demoner.

Hoppas ni mår bra och är rädda om er  ♥

Kramar från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh vilket härligt kök du har, ser inbjudande ut..=) Mmm njuter av min sista semestervecka men vädret är inte alls bra men men..

Allt bra med dig? Kram kram

2009-07-21 @ 17:14:05
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: jessi

så fint kök du har!!! Jättefina saker du har hemma!

Kul att du fick inspiration att fixa o dona. Ser framemot att se det live sen!



Inte ska du jämföra dig med en struts, hihii.. Du är ju ett vackert blommande träd om sommaren! Jag tänkte inte träd o fågel beskrivningen bara om resor mer om hur man är som person. Man kan vara en fågel utan att resa mycket utan man är mer sådan personlighet. Eller så är man ett träd o reser, typ som min man är!



kramisar



2009-07-21 @ 19:00:02
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Far

Uhg, mig vara träd, en gammal och vresig martall starkt rotad i hembyggden. Hade.

2009-07-21 @ 19:18:00
Postat av: jessi

Jag har kollat på schemat, slutar tidigt tex på måndagen den 3 augusti då kanske vore en bra träffdag i Sthlm? Skúlle vara framme 15.09 i Sthlm iså fall. Veckan efter v 33 slutar tidigt måndag o fredag men då har du börjat jobba tror jag eller?



Jag tog bort secondhand fynd bilderna, maken var påpekade att passade ju ej alls in till texten o så rätt han hade, blev bättre med palm o fågelbilden större istället. Kul när maken engagerar sig i bloggen, hihii...



kramisar

2009-07-21 @ 19:21:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Härliga gamla prylar du har. Vi tog också en sväng till IKEA till mannens förtjusning ;o)

Min kväll ser nog ut som din, här regnar det och är grått =o(



Må så gott

Kraam

2009-07-21 @ 19:46:43
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

du har mail!



kram

2009-07-21 @ 20:53:22
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilket mysigt & hemtrevligt kök,

storgillar!



Måste bara på loppis snart!

Kramar

2009-07-21 @ 21:17:05
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Kul med köksfix!



Superfina bilder ifrån ert vackra kök! Älskar den lantliga stilen - även om jag själv inte inreder så, men tycker den är så fin! Ser ut att passa perfekt hemma hos er.



Kram igen!

2009-07-21 @ 22:50:06
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: rosalucia

Trevlig blogg!!!

Skönt att sonen inte hade svinflunsan...(de flesta har nog undrat över sina förkylningar just i dessa tider!)

Det lät som att ni hade en väldigt SKÖN kväll framför er, trots flunsa, i allafall.

Ha det gott.

2009-07-22 @ 10:27:09
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: erry

Åh, vad mycket fint du lagt ut på bloggen sen sist! Härligt kök! Så många fina loppisfynd du gjort! & Stort grattis till 10 000-kronorsvinsten!! :)



Jag har ju legat här hemma med flunsa & inte orkat blogga alls (hoppas att det inte är svin-varianten!) Nu börjar jag känna mig lite piggare, men har tappat rösten!



Kram igen



2009-07-22 @ 13:19:08
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0