Lördagens fynd


Blåvitt krus från Gustafsberg


Söt rosa manchett från Cult



I dag har det varit en slödag som startade med en skön sovmorgon. Välbehövlig efter gårdagens 40-årsfest som för den delen var jättetrevlig. God mat, drinkar och kul sällskap plus att vädret visade en hyfsad sida och vi kunde sitta ute fram till klockan var 01.00!

Mina tankar idag har varit lite avundsjuka då födelsedagsbarnet fick en Medelhavskryssning i present av sin familj. En vecka på ett stort kryssningsfartyg som angör olika stora städer runt länderna Kring Medelhavet. Vilken spännande och skön upplevelse och jag har redan surfat runt på rederiets hemsida och startat en viss planering.....

Vi kom i allafall iväg på en liten tur till Skärholmen och Kungens kurva då jag ville till IKEA för att köpa en till rullgardin till hemmet. En titt på Myrorna resulterade i det fina syltkruset från Gustafsberg för ynka 45:- och sedan hade de utförsäljning på Basehome där jag köpte den fina manchetten till min Cult Change ljusstake. Har faktiskt aldrig sett dem förr.

Nu ska jag försöka få iväg detta inlägg om jag lyckas då internet varit osannolikt lååånnngsamt idag.
Hoppas ni har en fin lördagskväll där ute i stugorna. Vi laddar för kalas i morgon då dottern fyller 19 år! Helt sjukt vad tiden går fort.

Kram

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Det där Höganäskruset känner jag igen. Både min mamma och min svärfar har en hel drös. Fint med blommotivet och inte den klassiska mörkbruna färgen.



Just ja, du frågade om drinken appletini tidigare. Innehåller vodka, sourz apple och citron/limejuice. Söt och syrlig med andra ord, urgod!



Ha en mysig kväll! Kraam

2009-07-25 @ 21:14:21
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Så fint du shoppat på dig!



Ååh, Medelhavskryssning låter ju inte helt fel! Förstår om du är lite avis & börjat kika lite själv... ;)



Hoppas du har en mysig kväll - skoj med kalas imorgon! Kraaam

2009-07-25 @ 21:27:37
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna

Ja det va så kul att se dom igen! Så stora dom blivit :) vi hade pratat om att dom kunde komma förbi om dom hade tid, men det va först tidigare idag som det blev bestämt så lite surprise blev det :)



Så fort dom åkt blev jag sugen på att planera en usa resa :)



Kram!!

2009-07-26 @ 00:19:04
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Morning.

Hittade du gardinen på ikea?

Jag tror at vi har deras vita mörkläggningsgardin i varenda fönster här hemma :).



Kul att du har bekanta i området jag bor i :)

Vi bor "längst ner" mot sjön och trivs toppen!



De där stämpelbokstäverna du har från Clas Ohlson. Dom har jag med :) Har dock bara använt dom på papper än så länge. Men nu har jag fått inspiration att göra annat!



Ha en bra dag!



Kram

2009-07-26 @ 09:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0