Min dag med Jessi

                 

Hoppade på SJ-tåget mot Eskilstuna i morse för att åka och träffa Jessi i hennes hemstad. Spännande att få se henne igen och att få uppleva hennes lägenhet och sånt på riktigt! Bara att åka tåg är ett litet äventyr då jag kan räkna mina tågresor på mina båda händer.

 
 
Supergoda bakelser med födelsedagsljus från Rice, bullar och kaffe firades jag med!
Presenterna var från hela världen kändes det som; Kakformar från Västerås, romantiskt fotoalbum från New York - det ni!!!, sött "Pearls for girls" armband från Strängnäs, fint kort från E-tuna och en tänkvärd bok om att leva i nuet!


Väl framme möttes jag av Jessi som hade ordnat ett så fint födelsedagsfirande för mig som fyller år i morgon! TACK snälla du för det goda fikat och alla genomtänkta och fina presenter. Måste vara sen barndomen jag fick så mycket saker på en gång som är "jag" liksom! Du vet vad jag gillar även om vi bara setts en gång innan idag.

Jessis hem är så fint som man ser på hennes blogg - allt känns genomtänkt och harmoniskt. Turkost är vad man tänker på så här i efterhand men fina inslag av rosa i fondväggar, tavlor m.m. Bjöd hem henne till mig för en makeover!

 
 

Sen gick vi ut på stan och Jessi guidade mig runt först i den Gamla Staden där hon bor och sen även ner mot den nya staden. E-tuna är en precis lagom stor stad med flera mysiga uteserveringar och fik. Vi åt jättegod lunch på Kaka i Parken bland änderna innan vi gick vidare mot hennes kvarter och antikaffärerna igen. Köpte inte något då jag har köpstopp efter Rhodosresan men en liten söt sockerskopa slank ner ändå ;-)

 
Jessis kvarter med fina Tingsgården vid ån och söt andmamma med ungar.

Glad och nöjd över att jag gjorde denna mysiga tripp tog jag sedan tåget tillbaka till Stockholm. Tänk vad snabbt det går med tåget, en timmes resa bara så kan man få ha en rolig dag med en vän! Hoppas vi ses snart igen Jessi!

Ha en fin kväll alla ni som läser och ni som orkar kommentera!

Kram


Kommentarer
Postat av: Far

Orka kommentera kan väl gå ann, men att åka tåg i sommar varmen!!!!!

Du /ni ska ha en fortsatt härlig ledighet. Kram kram

2009-07-15 @ 21:04:06
Postat av: Annas inspiration

Åh så mysigt ni har haft det & vilka presenter, superfina :-)

Ni verkar ha funnit varandra, så ROLIGT! Är så glad för er skull, vänner kan man sannerligen inte få för många av.



TACK goaste för att ni tycker att jag verkar helmysig,

jag blir ju helt rörd här!!! Detsamma till er, jag hade gärna träffats! Håller tummarna att det kommer ske.

Vad glad jag blir att du gillar dagens fläta, du är ju frisör också så det värderar jag högt ;-)



har du tips på något super shampoo?

Massor med kramar

2009-07-15 @ 21:08:38
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Jag glömde skriva att jag uppskattar din blog också!

:-)

2009-07-15 @ 21:09:08
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

SVAR:



Far; ha, hadet var länge sen du åkte tåg hör jag! Supermoderna och fina med AC. Det var bara skönt att svalka av sig en stund.



Ha det bra själv. Hoppas solen fortsätter skina på dig!



Kram gubben min!

2009-07-15 @ 21:09:33
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken dag ni fick! Jessi kan verkligen det där med presenter och uppvaktning =)



Underbara Rhodosbilder du bjuder på här nedan. Älskar färgen på vattnet, sådär härligt grönblått som man bara älskar!



Ha en bra kväll! Kraamar

2009-07-15 @ 21:28:13
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så fint hon gjort för dig och vilka fina presenter.

Härligt att ni funnit varandra, ni ser så mysiga och härliga ut, nästan så att jag också vill vara med nästa gång ;o)



Ha en skön kväll och ännu en trevlig dag väntas dig imorgon =o)



Kram söta du.

2009-07-15 @ 21:32:09
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åhh så mysigt ni verkar ha haft. Så kul att ni träffas och att ni har funnit varandra.:) Mycket fina presenter du fick, fin omtanke med god fika och allt.



Ha en bra födelsedag, kramkram

2009-07-15 @ 22:21:01
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Att ha det gott

GRATTIS

2009-07-16 @ 09:08:11
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Susanne

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Hoppas du får en fin dag med mycket uppvaktning ;o)



Stora kramar från mig

2009-07-16 @ 09:22:32
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

GRATTIS GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!



Hoppas du får en mysig o rolig dag idag, du är värd att firas! HURRAA!!!



Kramar Jessi

2009-07-16 @ 11:38:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0