Grekland i sommar?

 
 
 

Vi håller som bäst på att planera för sommaren och semestern. Jag är ju ledig hela sommaren så det är ju mest maken och barnen planeringen beror på för att allt ska stämma. Ju äldre barnen blir desto svårare är det också. Båda har sökt sommarjobb och innan man vet om de får något jobb kan vi inte boka någon resa. Dessutom är Beatrice så stor att hon vill åka själv med sina kompisar i år...läskigt tycker mamma. Oscar får vi nog med oss i år om det fungerar med en resa.

Grekland har varit och är en favorit hos oss. Vi har mest varit på Rhodos och hittat några ställen som vi åkt tillbaka till så ofta så att barnen känner till allt som sin högra hand vid det här laget. Tråkigt kanske många tycker med samma ställe men skönt tycker vi när man har mindre barn.
Hade lite fördomar om Rhodos när vi skulle åka dit med barn första gången. Rhodos för mig var ett partyställe och jag hade ju själv varit där som yngre och mest partat hela tiden! Men på Rhodos finns plats för alla och vi älskar den ön och Grekland.
Som und student läste jag grekiska i två terminer fullt övertygad om att det var där jag skulle bo senare. Frisör är ju ett bra yrke som fungerar överallt tänkte jag. Nu blev det aldrig så men lite nytta av min språkkunskap har jag haft och vem vet ...än är det inte för sent!

Ha en bra och mysig onsdag.

Kramkalas!

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jag älskar Grekland! Fast har aldrig varit på Rhodos, utan Kreta.



Vad kul att matchen gick bra! Så duktiga de är grabbarna som orkar med både plugg och en tidskrävande sport!



Hoppas du får en finfin onsdag, kramar!

2009-03-25 @ 07:19:56
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Tack snälla för din kommentar!!



Jag älskar också grekland och hade sett fram emot en resa dit i sommar. Hoppas ni åker dit iaf så jag får njuta av lite bilder från er resa =)



kram

2009-03-25 @ 08:17:42
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Härligt med en resa, se vad ni bestämmer er för.....

Jag har aldrig varit i Grekland men det ser ut att vara helt underbart vackert.



Ha en härlig onsdag i solskenet. Kram

2009-03-25 @ 08:24:29
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: eva

åhhhh låter lockande...kram kram kram

2009-03-25 @ 10:14:18
URL: http:// evapinglans.webblogg.se/
Postat av: jessi

spännande att du har läst grekiska! om ni inte vill tillbaka till Rhodos (varit där i min ungdom men minns mkt fina platser) så är mitt o säkert Annas (starwomans) tips Santorini. Helt underbart vackert med hänförande vyer o platser. Liten ö lätt att ta sig runt med bil eller moppe.

Vad härligt att få planera sommarsemestern, vi gör det med men har inte riktigt bestämt oss. Frankrike Atlantkusten, Normandie o Bretagne, plus tur till Champagne eller Kroatien... Har du varit på nåt av ställerna? Behöver tips!



Ha det gott, nu tidig rast, så bloggar lite! (inga andra här)



kram



Kram

2009-03-25 @ 11:49:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad härligt!!! Jag har inte varit i Grekland men många säger att det är så fint. Mina planer är Mallorca i sommar samt Frankrike i september. Ska bli härligt också har man något att se framimot. Halva nöjet att längta tycker jag :) kram på dig

2009-03-25 @ 12:33:13
URL: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Postat av: Sofie

HELLU!



Vi ska också börja planera sommaren semster och vi liktsom ni har enbart varit i just grekland.. Kreta och Kefalonia. Det sistnämda var paradiset på jorden, helt fantastiskt. Men i år funderar vi på Skiathos som enligt våra grekiska vänner ska vara greklands vackraste ö och ett underbart resmål.. :) Vi får se, i vilket fall så är jag så nere i grekland. Maten, klimatet, naturen, människorna, kulturen, historian... etc... (Om du blir nyfiken på Kefalonia som jag rekomenderar så varmt så kan du läsa om det i min kategori "utflykter o resor")





KRAMAR!!

2009-03-25 @ 17:08:04
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: Det ska vi verkligen göra, resa till grekland när ekonomin tillåter :) Vi ska först till Australien och hälsa på T lilla syster som bor där.



Ha en mysig kväll! kram

2009-03-25 @ 17:56:29
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

När vi var på Kreta var vi i en pytteliten by som hette Almerida, supermysig by! Inget turistställe direkt...



Nu ska jag återgå till pluggandet - SUCK!

Ha en mysig kväll, kraaam

2009-03-25 @ 18:14:59
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Josefin

SV: Ja, där e en del läskiga djur och småkryp. Emelie heter hon. E var på en resa och träffa kärleken i hennes liv. Tvyärr bodde han på andra sidan jordklotet, i Australien. Har en mycket bra kontakt med min svägerska, hon är en av mina bästa vänner. Så det är tråkigt att vi bor så långt i från varandra och det är så dyrt att hälsa på henne. Men hon är lycklig och det är huvudsaken. Får se positivt på hela sitautionen....vi kommer få se Australiens bästa sidor när vi kommer dit. Hon har också en blogg om du vill gå in och se fina bilder från aus. Emelie in Aus. kolla in blogglista. :)

2009-03-25 @ 18:47:58
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Sofie

Åh vad rar du är som såg att jag hade flätat luggen! Så himla enkelt åt tre håll, men har fått mkt beröm :) Orkar aldrig piffa med håret på morgonen.. ;-P



Visst var vattnet helt fantastiskt!!? Det var det som gjorde det så extra bra.. :) Åh nu blev jag sugen att kolla på resor.. Är även sugen på att bila till frankrike och tuffa runt i provence och längs kusten... men det blir nog för dyrt.. :/



Haha jaaa det lät allt lite dirty det där, men jag håller med om att vi ser så himla "gullipluttiga o snälla ut" ... ;-)



Nu: städa!



ha en fin kväll hörru!!



KRAMAR!!

2009-03-25 @ 19:02:02
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: jill

Det ser ju helt okje ut... ;)

2009-03-26 @ 12:00:12
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0