snö & slö



Mitt lantliga kök

Usch vilken dag!

I går var jag på toppenhumör hela långa dagen trots att jag jobbade över och inte var hemma förrän vid 20.00. I dag är det raka motsatsen. För det första så är den här snön så irriterande! Varför måste det snöa nu? Ahhhh...
Sen hade jag en meningsskiljaktighet  (heter det så?) med en kollega på jobbet som vi inte kom någon vart med. Ja, vi blev inte ovänner men roten till det onda är inte borta. Med facit i hand så är det ibland enklare att göra som många gör och "go with the flow" men det passade inte mej denna gång. Jag vill ha rent samvete, göra ett bra jobb och är väldigt noggrann vilket kan upplevas som jobbigt för andra. I det här fallet vet jag att jag har rätt och det i sig känns skönt.

Väl hemma igen så halkar jag på gångvägen utanför huset på grund av den förbannade snön med matkassarna i händerna. PANG sa det sen låg jag där med matvarorna utspridda. Klarade mig utan skador men ni vet hur det känns!
Undrar just hur kvällen kommer att sluta. Borde nog bara lägga mig raklång i soffan och ge upp den här dagen nu.

Hoppas er dag varit bättre.

Kramar från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: jessi

Hoppas din kväll blir bättre än din dag. om du har badkar så ta ett bad, ät något gott och slappna av!



Jag är trött men väldigt glad efter min andra jobbdag, det känns som ett bra ställe!



kram

2009-03-10 @ 17:55:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vissa dagar känns det som allt är emot en, hoppas du får en bättre kväll!



Kramar

2009-03-10 @ 19:06:06
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Men då, vilken dag! Tråkigt när det är sådär på jobbet. Hoppas att du inte gjorde dig illa när du halkade?!



Håller med dig om snön... Här i Örebro är det återigen helt vitt på marken. När ska våren göra entré egentligen?! Suck!



Hoppas du har en mysig kväll nu, det är du värd efter en jobbig dag. Kramar!

2009-03-10 @ 20:34:27
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: SOFIE

Oooooh! Känner igen mig så i det du skriver och i dina tankebanor med att "go whit the flow" men jag är också sån som du som vill göra något fullt ut och vara "sann mot sig själv".. Hoppas du får en mysigtidsdagskväll och får en bättre dag imorgon!

Värsta segt att snön dök upp nu igen, o tydligen ska det snöa hela natten också..



Himla fint ditt kök ser ut! Underbart! Någon dag när jag har mer tid (helgen) så ska jag ta mig tid o gå "Igonom din blogg" o sina gamla inlägg.. e lite nyfiken på dig serru!!



Kramar!

2009-03-10 @ 20:39:22
URL: http://litendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0