Tidig söndag


Låt hjärtat vá med!

God morgon (eller när ni läser) mina vänner. Här råder ett stilla lugn då bara jag och maken är hemma. Båda barnen sover borta i natt så vi blir bara två till frukost och det blir mer och mer vanligt ju äldre barnen blir.

Vad tyckte ni om Andra chansen? Jag bara älskar Lili & Susie´s låt och röstade på dem även om jag förstod att de skulle få det svårt mot Sarah Dawn Finer. Gillar tempot, takten och schlagersoundet i "Show me heaven". Det kommer nog dansas flitigt till den i sommar ute på lokal tror jag! Riktig partylåt!

Caroline af Ugglas var strålande i går tycker jag, har sällan sjungit bättre och vilken inlevelse. Ja en helt annan typ av låt förstås men uttrycksfull.
Juryn val fattar jag inte. En låt som kom 7:a i sin delfinal går direkt till Final?! Jag gillar den låten så det känns helt OK men lite surt för de andra tävlande eller....?

Hoppas ni får en härlig start på söndagen.

Love, Peace and Understanding!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vacker bild, vita tulpaner är så fint!

ha en skön söndag



massor med kramar

2009-03-08 @ 09:42:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Godmorgon.

Tog riktigt sovmorgon imorse vilket jag kände att jag behövde=)



Gillade också Lili&Susie så det var synd att dom inte gick vidare. Nu blir det tummarna för Agnes och Alcazar nästa helg.



Ha en bra söndag. KRAAM

2009-03-08 @ 10:00:24
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon..Fin bild :)

2009-03-08 @ 11:22:35
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Hej Ann-Louise!

Vad glad jag blev att du stannade upp och kommenterade hos mig för nu gjorde du ju så att jag hittade till din fina blogg! Kände på en gång att jag "klickade" med den!! =)



Vad roligt att du gillar mina tips! Då ska jag fortsätta med det isf! =) Och kanske ännu mer..



Nu ska vi se här; jag tycker att du absolut ska göra en utflykt till Mariefred/Strägnäs. Efter södertälje, när du fortsätter mot Örebro så åker du av på avfarten till Nykvarn och fortsätter där mot taxinge, mariefred. Där har du:

1. Fattigmansstugan (blandat gammalt o nytt) URMYSIGT!

2.. och precis där bredvid har du underbara: Mångfladens hus www.manfaldenshus.se HELT UNDERBART! tre hus med bara underbar inredning!!

3.. fortsätt där på vägen så är det skylltar till lite olika loppisar o antikvitetsställen, bla Quarting och ett ställe som inte går att missa på vänster sida. Tror det heter Solberga (ej säker) men en massa loppisbodar! (där hittade jag skyltarna) Går inte att missa.

4.Hedelandet kommer sen, följ skylten. Lågprisvaruhus. Finns loppis där med!

5. Sen har du vackra Mariefred med lite butiker o fortsätter du kommer ju minst lika fina Strängnäs..



Hihi! Ett litet utflyktstips från mig! haha du får typ skriva ut detta o se till nu att du kommer iväg... ;-P hehe skoja! var bara kul att tipsa!!



Sen så fyndar jag även i min egen stad, Trosa samt Nyköping men det är lite långt bort för dig kanske!





Du får gärna tipsa mig vidare för jag har ingen koll på dina "hoods" :-)



KRAM!!



PS himla glad blev jag för din kommentar, så fin!

2009-03-08 @ 12:35:22
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vilken härlig bild!



Jag håller med både ang Lili&Sussie och Ugglas, tycker även att det där med internationellajuryns val är lite knepigt? Lite orättvist mot Amy Dimond som kom till andra chansen av flera olika anledningar och så åker hon ändå ut mot en som inte var populär annars i Sverige - konstigt.



Sedan tycker jag att detta med alla dueller måste bort till nästa år, det blir FÖR mycket och bra låtar sätts mot varandra och båda kan inte gå vidare så bort med det tycker jag.



Hoppas att du och maken haft en mysig helg på tu man hand, det kan man behöva ibland =)



Stor kraaaaam



2009-03-08 @ 12:40:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Tack för alla mysiga kommentarer i min blogg. Nu är vi tillbaka efter en underbar resa..



Jag lästa i aftonbladet idag om internationella juryns val o blev lite glad för tror den skulle ha bra chans i Eurovisionen däremot kommer den aldrig dit för svenska folket kommer inte rösta på den! Spännande nästa helg!



kramar

2009-03-08 @ 12:53:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

vackra tulpaner och ett jätte fint hjärta som ger en vackert sken.



Ha en fortsatt mysig söndag!

Kramkram

2009-03-08 @ 18:15:36
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0