Majgrönska


Kvällssol på klorofyllgröna aspar sett från vår nya veranda!

Hur vackert är det inte nu ute i naturen! Den ännu skira grönskan visar upp sitt bästa jag denna sista vecka i maj. Allt prunkar och knoppas brister varje dag. Vårt äppelträd står snart i full blom också! I helgen, en pingsthelg med sommarvärme sägs det,  ska jag plocka in den första rabarbern och göra en paj har jag tänkt.

I dag har jag varit ledig och fått en massa ärenden gjorda. Tycker att jag suttit i bilen hela dagen och åkt hit och dit. Sonen var hemma från skolan för andra dagen idag och vi åkte och fixade armbandet på hans klocka då han växt sedan vi tog bort några länkar för nått år sedan. Tvingade också med honom på favvoloppisen och fyndade några Gustavsbergsassietter, modell Anette. Har lämnat paket till retur, hämtat paket med vågtång från Eleven till dotterns studentfrisyr och hunnit besöka min nageltjej Cissi för att få mina naglar gjorda! Tack Cissi, lika fint som vanligt blev det!

I morgon fredag jobbar jag kort dag men har en massa att göra så här i slutet av terminen med betygssättning, dokumentation m.m. så vi får se när jag är klar. Vill gärna ha allt klart innan helgen som den kontrollmänniska jag är.

Hoppas ni har haft en bra torsdag och får en minst lika bra fredag!

Kramar

Kommentarer
Postat av: erry

Härlig grönskande bild!



Tack för din "feedback"! ;)

2009-05-28 @ 19:11:56
URL: http://gallerry.blogg.se/
Postat av: jessi

jag är tillbaka, var borta i några timmar...hihii...



det ser så fint ut från er trädgård, härligt att ha naturen nära!

jag minns från förra året hur det var i maj på jobbet, det var så mycket som skulle blir klart men snart har du sommarlov!



kramar

2009-05-28 @ 21:06:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

Åååå jag måste gå och Köpa en rabarberplanta imorgon!!!!!!

Blir ju så sugen på paj när jag läser vad du ska göra!!!!



Fast jag får nog vänta till nästa år för att få äta mina egna!!!



Håller med dig om naturen dock! Det är verkligen underbart!!!!!



Gutt med fredag imorgon snäckan!



PUSS!

2009-05-28 @ 21:14:49
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härlig bild på naturens alla gröna nyanser, det är verkligen som vackrast ute nu och fram till midsommar.



Skönt också att läsa att du mår bättre, hoppas du får en bra arbetsdag imorgon och får mycket gjort innan helgen!



Många kramar Bella

2009-05-28 @ 21:39:13
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jahaa! Din syster har stuga i Mariefred... ;) Det var den gamla pojkvännen som hade rötter i Mstad. Är jag med nu? :) Haha, blir lite lätt förvirrat ibland!



Vilken härlig bild från er nya altan! Förstår att du/ni är nöjda med den. Ser riktigt bra ut!



Trevlig helg till dig sötaste! Kraamar

2009-05-29 @ 20:39:46
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna

Åhh vilken härlig bild! Det ser helt magiskt ut där, mysigt! Gillar ditt fönster du satt upp, det är jäätefint å så söt "blombalja" under!!



Ska gå in å kika på smyckebloggen också, fint smycke å sött gjort av dig :)



Stora kramar å tack för dina kommentarer, det är så kul att läsa! Har ju varit lite dålig själv nu, men det blir det ändring på nu när semestern är över ;)

2009-06-01 @ 22:37:11
URL: http://morannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0