Sommarnöje i skärgårn

Så var då årets första sommarauktion avklarad och det var ett nöje under du dryga 4 timmar vi var där. Med solfaktor 15 på kroppen i strålande sol avnjöt jag den föreställning en auktion är. Där finns alla sorters människor och jag tycker om att iaktta dem också även om det är för de fina sakerna jag är där först och främst. Nu fastnade jag inte för något speciellt i dag utan kom bara hem med en Vicke Lindstrand - Elefant för 50 riksdaler! (Ska säljas vidare för en som undrar hi, hi).

Här kommer några bilder från auktionen. Klicka på dem för att se dem större:
 
    
                    

Det vita pusslet ni ser på en bild är en nedmoterad kakelugn. Det var en av sju som de auktionerade ut. Galet billigt dessutom. De gick för ca. 600 kronor stycket, en mycket dyrare, så man borde haft plats för en hemma....!

Hade ju sparat en del pengar nu kändes det som så vi tog en sväng till Iittalas Outlet på väg hem och inhandlade dessa sötnosar.



Önskar er alla en riktigt fin Pingstdag!

Stor kram till alla!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tror att alla bloggare har varit på Ittalas Outlet, jag vill också åka!!

Skålen och lyktora är så himla fina och vilken fin färg på dessa. Nu ska jag åka till jobbet, snacka om beroende när man sitter vid datorn 06.23!!!!



Ha en jätteskön dag

Kram Kram

2009-05-31 @ 06:24:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Eva

åhh auktion och sånt det är så kul..man skulle ha fått vara mera ensam där bara...ha en fin morsdag! kram

2009-05-31 @ 09:15:10
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: jessi

VAd skoj det ser ut med sommmarauktion!



Fin skål o vas från Iitalas outlet, dit skulle man åka på sommarutflykt snart, är så sugen på den rosa skålen!



KRAMAR

2009-05-31 @ 10:10:25
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken HÄRLIG dag :-)



Auktion måste vara kul, har aldrig varit på någon tyvärr.

Fint från Iitalla, önskar jag bodde närmre outleten ;-)

sv. ja jag har budat hem lite godbitar från enkrona,

kan verkligen rekommendera.



ha en underbart pingst fina Ann-Louise

kram Anna

2009-05-31 @ 10:25:04
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0