Stockholm 1:a maj 2009

Dagen den 1:a maj 2009 har bara rusat iväg med fullt ös hela tiden, det är först nu jag sätter mig ner. Visar er min dag med bilder av ett Stockholm i sin bästa kostym!





 
Strandvägen sett från Djurgården.


Vacker bukett i kafét på Rosendals trädgård.

 
 
Gott sällskap och fika i solskenet. Härliga grönsaker att köpa.

 
KAOS i trädgården!!                                 Vårblommor plockade på Djurgården.

Nu har vi precis ätit grillat och jag ska avsluta dagen i soffan med maken och Humorgalan för Världens barn på Tv4. Vi har flyttat en massa växter i dag då vi ska bygga ut vår veranda på baksidan. Det innebär att jag har ont i kroppen, har rivsår över händer och armar och naglar som sett bättre dar. Just nu är det kaos i trädgården och jag mår inte bra av det....den här tiden brukar man ju fixa för att få det snyggt. Nu ser det fördj...ligt ut! Hoppas mina handymen jobbar snabbt denna gång, men jag tror inte det då fotbollssäsongen kommit igång på allvar nu med få lediga kvällar. Suck =0( och jag som är otålig med stort kontrollbehov skulle ju vilja att det redan var klart.

Ha en god kväll och härlig lördag i morgon!

Kramisar


Kommentarer
Postat av: Bella

Sååå fina och härliga bilder!!! Nu är det verkligen vår på riktigt och jag tycker det låter som en kanondag med trädgårdspyssel och andra utomhusaktiviter, precis som det ska när sommaren närmar sig med storsteg!



Stor kram

2009-05-01 @ 21:45:13
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Härliga Stockholm!



Vi var på Peter Jöbacks julkonsert i globen i julas och det var ju magiskt! så nu kommer vi gå varje gång han har konsert! jag bara ryser när jag tänker på vissa av hans julsånger, hans julskiva är den bästa julskivan vi har och vi har många! (köper flera varje år så det börjar bli en hel del i samlingen nu)



Hoppas ni får ordning på trädgården, njut av att ni har en trädgård, vi längtar sååå efter en egen!



kramar

2009-05-01 @ 22:05:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ha, ha vi var där också då i december. Satt på 1:a parkett ;-)!! Tänk det visste vi inte!!

Såg den ,julkonserten, även för några år sedan på Cirkus. Har sett allt med han de senaste åren. Troode det skulle dröja nu då han bor i NY sen ett tag tillbaka.



Kram igen

2009-05-01 @ 22:10:07
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilken mysig 1a maj ni haft! Helt underbara bilder som du bjuder på.



Gott med grillat! Det åt vi också - mums! Det blev invigning av balkonen med middag utomhus, lite småkyligt men det funkade fint!



Kraaam

2009-05-01 @ 22:57:55
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilka härliga bilder! ni verkar ha haft en bra dag :-D

älskar den där buketten, vilka färger!



hoppas du sover gott!

kram

2009-05-01 @ 23:16:21
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Sue

Oooooo vilka härliga bider och vilken härlig dag....

Det där med trädgård känner jag igen hihi.



Jag som du har oxå ett starkt kontroll beov och jag vet hur du känner.

Mannen kom rätt långt igår och har fäst alla reglar i betongen. Idag ska han lägga däcket, och mina "förhoppningar" är att det ska bli klart idag.....hoppas jag.



Puss på dig sötis

2009-05-02 @ 09:03:33
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0