Dressed in Black

Hallo på er där ute i vårt avlånga land. Det är FREDAG mina vänner och en skön helg ligger orörd framför oss, härligt eller hur!!
Har ett klädbekymmer jag vill att ni hjälper mig med idag. Köpte ett par glansiga tights härom veckan men har inte kommit på vad jag ska ha till vid eventuella festligheter. Visar här några varianter så får ni läsa under bilderna och ge mig tips!! Som vanligt var det ursvårt att fota svarta kläder ;-)


Svart armlös tunika med djup urringning och svart strass band vid
höften som man kan drapera med. MEN vad har man under den om
man inte vill vara bararmad???   (och för urringad )


                                   Mina nya glansiga tights!


Svart topp med resår vid höften med lite ballongkänsla i två lager tyg.
Väldigt skrynklig, by the way, MEN vad har man över den om man inte
vill frysa?


Jag är väldigt nöjd med min arbetsvecka och kan med gott samvete njuta av helgen nu känner jag. Avslutar fredagarna med Bildlektioner och det är så kul när det bara flyter på och elevernas alster blir så fina. Då är det riktigt, riktigt kul att vara pedagog och känna att det man gör och planerar går hem!!

Dags att ta en sväng med trasan och få bort ungdomarnas frukost och mellanmålssmulor, tända ljus och koppla av. Senare blir det tacos och IDOL i rosa huset ;-)

Önskar er alla en skön fredagskväll.
Kramar!!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilka läckra kläder!

Det var svårt att komma på en kombination, du får nog vara ärmlös och kanske ha ett linne under om du inte vill visa hela behaget. Annars kanske det kan bli succé :o) Har du ingen stickad kofta du kan ha över linnet till tightsen.

Ha en mysig kväll, här blir det också Idol.



Kramen

2009-11-20 @ 18:07:25
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

Tjena min vän! : - )



Klädbekymmer är ett vanligt bekymmer i detta hus ; - )

Hm. Håller med Susanne ovan om att du kan ha ett linne under. Något snyggt halsband?

Till den andra "tunikan" kanske du kan ha en kavaj ovanpå?



Det är så himla jobbigt då föräldrar/nära är sjuka & man inte kan hjälpa dom. Min mamma har farit som din mamma. Mellan sjukhus & hemmet.

Härligt att din mamma kommer ner till er på jul. Jag håller alla mina tummar att mamma också kan åka hit. Hon har väldans problem med att åka just bil & det är några mil från deras ställe. Hoppas!!



Förstår de där med att du säger att röd är en färg som gärna inte vill ha i hemmet. Håller med dig. Men just till jul & i köket får de bli röda gardiner. I övriga huset blir de vitt,silver,turkost & svart såklart ; - )



Imorgon ska de pysslas lite. Jens ska iväg & jag är ensam. Ganska mysigt faktiskt. Hihi : - )



Mys kvällen Kära bloggis!



Många Kramar

2009-11-20 @ 18:39:40
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag skrev fel, klart att det är snögubbar haha ;o)

Bra att du rättade mig ;o)



Kram

2009-11-20 @ 18:57:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Vad jag behöver!?...ja du skulle bara veta..hehe. Fast ibland undrar jag om jag behöver en man överhuvudtaget:-)



Svårt kläddilemma. Har suttit ett tag och funderat och jag förstår verkligen ditt dilemma.

Klänningen...linne...fast det täcker ju inte armarna...transperant långärmad top..något snyggt sjalliknande..svårt, svårt.

Ballongtunikan...kofta kanske? kan du inte ha något under, eller det blir inte snyggt. En kort skinnjacka/kavaj hade varit läckert.

Till tightsen kan du väl ha någon stor tröja. Behöver ju inte va festlig. Ibland är det snyggt när man mixar det festliga med något mer vardagsaktigt.

Blev du klokare???



Du kommer nog på något eller så får du hoppas på nästa kommentator har någon bra ide´.



Ha det bäst!

Kram



Den andra

2009-11-20 @ 19:35:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Nu är jag äntligen hemma! Denna fredag känns verkligen som att jag förtjänar helg!!!



Jag skulle testa en tight tight 3 kvarts tröja under klänningen! (finare variant, finns säkert lite glansigt tyg) Till tightsen kan du väl ha klänning eller tunika. Jag hrq nästan likadan tihgts som jag har en tryck t-shirt under o kofta över!



Hoppas du får en myspyskväll till idol!!!

Jag har laddat med min favoritglass strawberry cheesecake, Hägendaz (stavas inte så men kommer ej på det..)



KRAM

KRAMISAR

2009-11-20 @ 19:41:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Mina

Godmorgon gumman.Ja det är så mysigt att jul baka..Ska i veckan baka julgodis..ska ha min familj på första advent mys...så det gäller ha bakat gottor då :) Snygga kläder :) Ha en skön lördag.kram kram

2009-11-21 @ 10:36:54
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej igen!



En snygg välsittande kavaj passar bra till båda överdelarna om du känner dig bar.

Mycket snygga plagg!



kraaaam

2009-11-21 @ 11:11:13
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0