Får jag presentera - Nicke!

                          Nicke 12 år

Nicke mår bättre. Vår akutvård verkar ha fungerat den här gången också och hans puls är nästan normal nu på morgonen. Nu ska vi bara få honom att äta och dricka själv, han har fått vätska med hjälp av sprutor nu som han glatt slickar i sig. Kanske  tycker flera att vi borde avliva honom men när man haft honom så länge har man lärt sig tyda hans status bra och det här har vi varit med om förr. Men vi skulle aldrig låta honom lida i onödan utan då åker vi direkt till veterinären. Hoppas vi slipper denna gång.

När han kom till oss var han ett år och väldigt, väldigt skygg och rädd. Hans första år var jobbigt då familjen han bodde hos då hade för små barn och de var inte snälla. Sakta men säkert tinade han upp och nu är han så tillgiven och riktigt njuter av kontakten med oss. Man kan i stort sätt göra allt med honom och han är trygg. Nej, att gå i koppel har aldrig varit hans grej, men det skulle inte jag gilla heller!

Nu håller en handyman på med vår luftvärmepump på utsidan och jag hoppas verkligen att han får till monteringen denna gång så vi bara kan njuta av den sköna värme den ger. På övervåningen ligger Oscar nerbäddad och är sjuk...är det inte den ena så är det den andra sa flickan som blödde näsblod. I går kväll hade han 39,6 grader i feber och det kändes inte så bra det heller.

Solen är på väg upp och jag ska gå och göra en god latte till morgontv:n. Hoppas ni får en fin torsdag!!

Kramar till alla!


Kommentarer
Postat av: jessi

ååh Nicke är ju såå söt! Underbart att han mår bättre igen! jag vet man lär känna sitt djur, får förra katt var sjuk för jämnan och man åkte ju inte till veterinären direkt, oftast blev bra snabbt men om inte då fick det bli en tur. Djur blir ju så stressade av veterinärbesök med. Vår nicke tycker det är pest att vara där bland alla lukter...



Jag såg att det är choklad helg på historiska museet, irriterar mig på swebus och sj till max, vill ju komma in tidigare, typ 9.30. Men men det är inte hela världen är glad för dali, chanel och att få träffa DIG! Det är ju det bästa såklart!



KRAM

2009-10-08 @ 08:43:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..

Så skönt att han kom till en kärleks full familj som tog handdom honom på rätt sätt..inte skoj för honom att han inte fick den kärleken som han behöver..Blir så glad att höra att han mår bra igen & allt är bra med honom igen när ni har varit hos läkaren med honom :)

Hoppas att du kommer bli lila förtjust i chai pulvret som är jag :) ska bli intresserat att höra din åsikt..Hoppas att du får en skön torsdag.kram kram

2009-10-08 @ 09:04:48
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Så söt han är lille Nicke! Hoppas han kryar på sig & han vara med er familj ett tag till =) Man fäster sig ju så vid sina husdjur!



Stackars Oscar, jobbigt med så hög feber! Hoppas han också kryar på sig och att han inte drabbats av nån influensa...



Hoppas du får en skön, ledig torsdag! Kraaaam



Ps. TACK för tipset om kuddarna! Blev lite sugen på de vita kanske...

2009-10-08 @ 11:08:48
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Lilla Nicke, han är ursöt!



Håller tummarna att liten ska klara sig igenom detta och hoppas han får vara med er ett tag till.

Djur är underbara!



Hoppas sonen kryar på sig och att ni får en skön torsdag.



Massor med kramar

2009-10-08 @ 11:54:06
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emma

Herrejösses så söt han är!

Hade själv en kanin innan & sen skaffade vi en katt. I mitt liv har de alltid funnits djur. Jag ÄLSKAR djur.

När man märker att dem inte mår bra så får man så ont i hjärtat sitt!



Skönt att han mår bättre nu!



Usch, ja det är många som är sjuka på jobbet. Hoppas inte man blir sjuk. Ska kränga vitaminer ikväll! ; - )



De är perfekt att göra väggord till tavlor. Då kan man lätt ta ner dem om man tröttnar ; - )



Hoppas du får en mysig dag!



Många Kramar Emma

2009-10-08 @ 12:45:28
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej men åh! Det var det sötaste!!! Hoppas att allt går väl för denna lilla gosing!

Och hoppas din son kryar på sig. Alltid jobbigt med feber.

Ha det gott! Kram!

2009-10-08 @ 12:46:59
Postat av: cecce

Vilken söt kanin! Yngsta dotterns högsta önskan är just en sådan. Vi får väl se...



Har också fullt upp med föräldramöten, utvecklingssamtal, iup, dokumentation och ja...du vet!

Jobbig tid i skolan nu. Tur det finns jullov!

Det går snabbt dit.



Hoppas sjukdomarna i huset ger med sig snart!

Kram

2009-10-08 @ 14:18:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

HEJ! nu är jag hemma, såå mysig känsla.. gissa vad jag köpte hem.. same chocolate as you... kunde inte motstå i affären.. skyller på dig! =)



Jag har en fråga dricker du bara kaffe eller dricker du ibland te med? Jag minns inte...



KRAM!

2009-10-08 @ 14:53:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

HEJ! nu är jag hemma, såå mysig känsla.. gissa vad jag köpte hem.. same chocolate as you... kunde inte motstå i affären.. skyller på dig! =)



Jag har en fråga dricker du bara kaffe eller dricker du ibland te med? Jag minns inte...



KRAM!

2009-10-08 @ 14:53:49
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken liten söting, man fäster sig vid de små liven :o)

Riktigt roligt i går men jag måste träna, jag vill göra lika fina som blixman.blogg.se gör ;o)

Jaha, så han blev sjuk sonen i alla fall :o(

Må så gott lilla du



Kramen

2009-10-08 @ 16:57:44
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Mia:

Visst var han söt! Den finaste av alla!



Vi tog beslutet att avliva honom i dag och det var jobbigt men ändå det rätta. Känns helt ok nuoch skönt att det blev gjort så snabbt.



Ha det bra vännen!



Kramar till dig!

2009-10-08 @ 19:43:24
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0