♥ ♥ Höstlov ♥ ♥


      Lyktorna är tända på silverbrickan i hallen



En skön känsla sprider sig i kroppen denna eftermiddag. Jobbade undan det sista idag och kan nu njuta av fyra dagars höstlov. Denna vecka har varit skön hela vägen hittills då jag bara varit tvungen att stiga upp tidigt två dagar. Passar mig perfekt nu när någon slags hösttrötthet drabbat mig och det känns som om jag kan sova hur länge som helst om morgnarna.


Vad
ska jag göra nu då när jag fick två extra dagar ledigt? Jag hoppas på att solen tittar fram så jag kan ta några promenader, ska ordna lite här hemma och planera för gäster som kommer på fredag. hoppas jag. Resten av tiden ska jag läsa, titta på film och njuta ledigheten. Jo det är klart att någon hockeymatch blir det ju också ;-).


I morgon besöker Christopher o´Reagan mina trakter och har en berättarkväll om den Gustavianska tiden. Han är otroligt kunnig om svensk historia och kungahus och det är ett nöje att lyssna på honom. Han brukar dyka upp på tv emellanåt på t.ex. Go kväll. Har ni sett honom? Kanske köper jag en biljett och tillbringar torsdagskvällen med honom och min syster som redan har köpt biljetten.


En rolig anekdot kring honom är en regnig kväll i Gamla Stan då jag och maken är på väg till en chokladprovning bland källarvalven och jag hör en röst jag känner igen. Ja, där var han mitt i en guidning av två personer -Ulf Adelsson med fru. Något flyger i mig och jag stegar fram och ber om en autograf till min syster som avgudar honom....pinsamt...ja...men han är trevlig och helt plötsligt är jag mitt i ett samtal med honom och paret Adelsson! Fick springa till chokladprovningen (som förövrigt var mindre bra) och syster blev mycket glad över min ansträngning för hennes skull!


Nu ska jag prata med sonen lite och vänta in maken och Beatrice som är ute och övningskör. På återhörande mina vänner!!

Stora kramar!!


Kommentarer
Postat av: Eva

sååååååååå mysigt i din hall.....kram /eva

2009-10-28 @ 19:24:30
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Vad skönt med några dagars extra vila och ledighet. Jag hoppas att du kan njuta av några härliga höstpromenarder bland de krispiga höstlöven som nu fallit till marken.



Kramar

2009-10-28 @ 19:33:17
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Bella

Härligt med ett par dagars extra ledighet så här i oktobermörket, verkar som om "alla" är väldigt trötta just nu och med tanke på hur lite sol vi fick i somras så är det kanske inte så konstigt...



Tar man aldrig steget och vågar göra lite "galna" och oväntade saker får man inga minnen och du gav din syster något hon uppskattar och du fick ett kul minne att bjuda oss bloggläsare på :)



Hoppas du får en skön ledighet



Kramar Bella

2009-10-28 @ 20:42:08
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Visst är det härligt med lov. En av fördelarna med läraryrket! Njuut nu riktigt mycket.



Va modig du är som vågar hoppa på kändisar så där:-)

Bra gjort!!



Kramar!

2009-10-28 @ 21:20:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Njut min älskade vän över 4 dagars ledighet, det är du värd!



Modigt gjort, man ska vara lite modig för vad har man att förlora! (ska påminna det den dagen jag råkar träffa någon jag beundrar.. typ Peter Jöback. Gå o köp skivan o njut....)



KRAM

2009-10-28 @ 21:31:45
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

jag ska maila dig snart om New York! Tror du gillar andra hotellet mer, samma pris på båda!

Där har ju alla rum utsikt för hotellrummen ligger från 29 våningen! Sen kan du ju önska cityview!

Läget är perfekt också, nära till times square, rockefeller center o central park!



KRAM

2009-10-28 @ 21:35:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Så fint du har det

2009-10-28 @ 21:43:05
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God morgon!

Det låter underbart med några dagars ledighet och vädermakterna verkar vara på sin sida också :-)



Min mamma ÄLSKAR Christopher o´Reagan, tänk om jag kunde ta med henne någon gång på en berättarkväll med honom. Hon skulle bli överlycklig! Klart du skall gå med syrran, låter jättemysigt :-)



Ha en riktigt härlig dag nu, kramar från Caroline!

2009-10-29 @ 07:07:17
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad härligt med ledighet! Det är du verkligen värd!! Maken hemma är också lärare och sussade så sött när jag tog mig upp ur sängen och ut i höstmörkret i morse... Vill också ha lov ju!=)

Vad festligt med herr Adelfsson + fru, vad modig du är! Jättebra gjort tycker jag!

Njut nu av ledigheten! Kram kram!

2009-10-29 @ 08:40:24
Postat av: Mina

Godmorgon söta..Så skönt med lång helg nu för din del..Hoppas att du får det skönt & mysigt på alla sätt..Mysigt med fest på fredag..är det Halloween tema då eller? Härlig bild...kram kram

2009-10-29 @ 10:59:09
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Jag har sett honom i Go´kväll, är dock inte så jätteintresserad av historia... : )



Kul att du vågade gå fram - oftast är man för feg och vågar inte störa - vilket gör att man missar många kul samtal!

Kram!

2009-10-29 @ 11:38:02
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0