Fredagmorgon

                                    Min fina dotter Beatrice

Fredagmorgon och jag fick en välbehövlig sovmorgon. Febern har gått ner och jag känner mig inte alls sämre men har lite värk i kroppen. Mysigt var också att dottern fortfarande var hemma så jag hann träffa henne innan hon åkte iväg till sitt jobb. Annars om mornarna har jag redan hunnit iväg innan hon startar sin dag men nu fick vi en liten pratstund. Var tvungen att ta ett foto av henne också då hon riktigt strålade idag och hade tångat sitt långa fina hår. Den fina fuskpolon är nyköpt på KappAhl och jag tycker den är så härlig på henne!

Som av en händelse ramlade det in en inbjudan i mejlboxen i morse också som jag tänker nappa på direkt. En föreläsning av en rikskänd livscoach som kommer till lokal nära mig i oktober och som inte kunde passat bättre efter de senaste dagarnas gungning. Hon heter Elizabeth Gummesson och föreläsningen "Good enough" och så här skriver man om den:

Känner du dig jagad av alla krav? Är du ständigt rädd för att misslyckas eller att omgivningen ska upptäcka dina svagheter? Tror du att du skulle vara lyckligare om du jobbade effektivare, ägnade mer tid åt dina barn, hade ett perfekt hem och en vacker vältränad kropp?

Elizabeth har suttit fast i perfektionistfällan. Där lämnas inget utrymme åt slumpen. Överraskningar är det värsta som finns. Tron på att man alltid måste vara perfekt påverkar livets alla områden: arbetet, fritiden, hemmet, relationer till barn, släkt och vänner.

Elizabeths erfarenhet av att pressa sig till det yttersta kostade henne nästan livet. Men det går att åstadkomma en förändring, att hitta strategier för att minska prestationsångesten, sluta grubbla, älta tidigare misstag och oroa sig för framtiden. Nyckeln till ett tillfredsställande och harmoniskt liv är att lära sig att man duger som man är – good enough!
 

                                  
Trevlig fredag önskar jag er. Hoppas den rätta helgkänslan infinner sig hos er.
På fotot har jag min nya jeansklänning från Sisters och Efva Attlings fina silverhalssmycke "United".

Kramar från Ann-Louise



Kommentarer
Postat av: Mia

Vad ni är fina!!

Läste nyligen ett reportage om Elizabeth G och hennes bok, låter väldigt intressant. Tror hennes föreläsning kan ge jättemycket!

Ha en toppenfredag och en fin helg!=)

2009-09-25 @ 13:30:26
Postat av: Ann-Louise

Mia:

Tack snälla du! Dina kommentarer gör mig alltid lika glad =0).



Har precis varit och köpt en biljett till föreläsningen och ser fram emot den jättemycket. Läste in mig lite på en hemsida och jag tror boken är riktigt bra. Finns att köpa på föreläsningen.



Önskar dig också en jättemysig helg!



Kramar

2009-09-25 @ 13:50:09
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Så fina ni är båda två! Maken lyssnade till just den föreläsningen på någon jobbkonferens för några veckor sen. Sa att det var bra!

Jag är äntligen hemma för lite lugn efter en kaosmorgon!!!



Skönt att du är lite bättre, hoppas kroppsvärken ger med sig.



KRAM!

2009-09-25 @ 15:03:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kan nog bli en bra föreläsning, spännande ämne :o)

Skönt att du mår bättre!

Jeansklänningen ser jättefin ut, me like!!



Ha en fin kväll

Kraam

2009-09-25 @ 16:16:41
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Milla

Va fin du är i håret! O snygg klänning!

Hoppas du får en fin helg!

Kram!

2009-09-25 @ 20:13:56
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: cecce

Sådan mor, sådan dotter! vad Fina ni är!

Den föreläsningen hade jag gärna gått på. Låter som den är något för mej. Du får lämna ett litet referat sen:-) Hon kanske kommer söderut...?



Ha en riktigt skön helg och fortsätt krya på dej!

Kram

2009-09-25 @ 21:10:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad fina ni är och din dotters "halsduk" är så snygg, måste nog kila in på Kapahl imorgon ;-)



Skönt att du är på bättringsvägen, hoppas du blir helt frisk redan ikväll =)



Massa kramar

//Anna

2009-09-25 @ 21:21:17
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad fina ni är och din dotters "halsduk" är så snygg, måste nog kila in på Kapahl imorgon ;-)



Skönt att du är på bättringsvägen, hoppas du blir helt frisk redan ikväll =)



Massa kramar

//Anna

2009-09-25 @ 21:21:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Ni är sötnosar båda två :-)



Vad glad jag blir av att höra att du mår bättre!

stor kram

2009-09-25 @ 22:03:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

TAAAACK för din kommentar hos mig! Säg till om du har vägarna förbi Öret nångång så ska jag bjuda på fika ;)



Så söt din dotter är och du med för den delen! Ni är riktigt lika, lika fina båda :)



Hoppas allt är bra med dig denna fredagkväll! Kraaaam

2009-09-25 @ 22:33:09
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Så fin din dotter är! Hon brås på sin mor :)



Hoppas föreläsningen är givande, den låter verkligen intressant.

2009-09-26 @ 08:59:24
Postat av: Ann-Louise

Sofia:

Tack, vad gullig du är! Nu blir Beatrice glad (kanske inte över att hon brås på sin mor ha, ha) men att du tycker hon är söt.



Ja jag hoppas att föreläsningen är så givande som jag tror, ska bli intressant!



Ha en fin lördag!



Kramar!

2009-09-26 @ 09:47:31
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0