Jag gillar sprayfärg



        Ganska snygg golvvas i en ganska ful färg!

   Ganska snygg golvvas i en mycket vacker färg!


God kväll!

Här har det varit fullt ös fram till nu med middag, engelskaläxor, telefonsamtal med mor och nu sitter jag i soffan och kikar på Tinas Cookalong. I går köpte jag äntligen en burk vit blank sprayfärg och gick lös på en del saker här hemma. Att spraya var svårare än jag trodde och jag ska ge dem ett lager till innan jag är nöjd men ville visa er skillnaden redan nu! Men visst blir det bra!

Känner mig lite stressad inombord för en uppgift jag ska lämna in på torsdag till mina studier som jag inte är klar med. Måste läsa en bok och reflektera/skriva ner en hel del och jag har bara kommit halvvägs....och nu är ju denna dag slut snart. Slutar tidigt i morgon så jag får väl bestämma mig för att sätta mig då.

Glad är jag däremot över att jag kommit på vad min slutuppgift i Pedagogisk utveckling ska handla om och hur jag, på ett ungefär, ska genomföra studien. Nu behöver jag bara ha eleverna och föräldrarna med mig..utan dem ingen studie =0(. Men varför säga nej till något som är utvecklande??

Skönt att måndagen är avklarad, nu går resten bara av farten!

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: jessi

Sprayfärg o färg överhuvudtaget är MAGI, man kan förändra fult till fint!



Det låter som mycket med skola o jobb, lycka till!!!



Nu ska jag kura ner mig under täcket och dricka te och läsa tidningen Hemtrevligt som maken kom med!



KRAM

2009-09-07 @ 20:28:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vasen blev kanonsnygg! me like :o)

Hoppas dina uppgifter går bra och att du inte stressar ihjäl dig ;o)



Kram och sov gott

2009-09-07 @ 21:27:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

tack fina du & detsamma :-)



Vasen blev kanonfin.

Hoppas du får mycket gjort imorgon så att du slipper känna den tråkiga stressen.



Sov så gott

kram Anna

2009-09-07 @ 21:32:19
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

oo vad snyggt det blev! sprayfärg är verkligen alla tiders!



ja då förstår jag om du kan klippa dig själv så bra hihi!



kram!

2009-09-08 @ 09:21:09
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Mia

Hej Ann-Louise! Vad smart att förändra med sprayfärg! Det blev ju jättefint. Men måste bara fråga; hur gör du när du sprayar? Står du utomhus, och vad har du för underlag för det som ska målas, ställer du vasen på tidningspapper eller vad?? (kanske en dum fråga men jag frågar ändå!)



Tack för en supermysig blogg! Du inspirerar och ger alltid bra tips, och så verkar du vara en så härlig person!

2009-09-08 @ 10:54:17
Postat av: Sue

Vitt är bäst!!!!!!!!!!

Gjorde du helt rätt i!!!!



Puss!

2009-09-08 @ 13:40:05
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

SVAR:

Mia: Tack snälla du för den fina kommentaren. Den gjorde mig riktigt glad och ger mig inspiration till att fortsätta blogga ska du veta =0) TACK!



Jag har ingen vana av att spraymåla men har läst att det måste vara helt vindstilla om man gör det utomhus, vilket jag gjorde. Hade en överbliven planka jag ställde vasen på efter att jag torkat av den (vasen). Den är gjord av glaserad keramik men man kan spraya det mesta tror jag.



Sen sprayade jag sakta vasen runt om men det kändes som om all färg flög iväg men sakta men säkert såg jag resultatet. Det luktade en del så den fick stå ute några timmar efter. Ska ge den en omgång till snart.



Sprayen köpte jag på Clas Ohlson för 59:-, blank vit, fanns matt också.



Lycka till om du provar och hoppas du fortsätter läsa min blogg!



Stor kram

2009-09-08 @ 16:07:28
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Fredrik Frisören

oj otroligt fin den blev =) duktig du är!

2009-09-09 @ 12:18:29
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0