Men...var är kameran??

Det här är det bästa i bildväg jag kan visa från Sigtuna....


Ja jag glömde kameran hemma. Det måste vara det största misstag en bloggare kan göra. Jag hade till och med laddat batteriet för att kunna ta massor med bilder. Nu tog jag några med mobilen men klarar inte av att få över dem till nya datorn utan sonen...och han är i Älvdalen. Om bilderna blev hyfsade visar jag dem senare.

Sigtuna var hur mysigt som helst och vi strosade i Sveriges första stad bland pittoreska kvarter och bara mös i solen som har värmt riktigt bra idag! Ceasarsallad intogs på Stora Gatan och så köpte vi med oss fikabröd hem från Bagarboden.

 
Fyllda mazariner och jag har satt upp min långa lugg idag...men hur blev det?

Nu har vi fikat ute i det fina vädret, tittat på en jättestor gräshoppa och nu är det sport-TV hela kvällen. Ska titta in hos er nu och sen fixa i ordning kantarelltoast till middag. Blir lite annorlunda när man inte har några barn hemma = man får bestämma maten helt själv!!

Önskar er alla en härlig lördagskväll ute i stugorna.

KRAM ♥


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vad mysigt det ser ut med en lördagsfika, urgoda bakverk!



Blir så sugen på att göra mina naglar igen när jag ser dina perfekta. Som tur är har jag fått jättestarka naglar nu när jag är gravid för i vanliga fall kan jag inte få ut den längden naturligt.



Usch, känner med dig när du skrev om händelsen på jobbet i veckan. Liknande tråkigheter inträffade för oss och det tar såå på energin...



Ha en mysig kväll! Kraam



ps. Precis. Det blir första barnbarnet för både mina föräldrar och Henriks pappa så det är minst sagt SPÄNNANDE! Blir nog en bortskämd liten från dag ett =)

2009-09-05 @ 17:35:14
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja, hur kan man glömma kameran ;o)

Kaffebrödet ser mycket smaskigt ut!!

Ha en jättemysig barnfri kväll



Kram på dig

2009-09-05 @ 18:21:56
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: eva

åhhhh mysig fika mums!! trevlig helg kram /EVA

2009-09-05 @ 18:32:24
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Det känns riktigt bra i kroppen med alli, sötsuget och hungern har minskat och jag har gått ner 1,6 kg på 11/2 vecka :o)

Enda nackdelen är om du syndar så får man så ont i magen och behöver rusa på toa för att undvika en olycka ;o) Men såklart är det just det som är meningen då man kanske slutar äta detta onyttiga.

Hoppas jag kan hålla ut och lyckas gå ner 8 kg till :o)



Kraam

2009-09-05 @ 18:52:26
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Näe vad trist o upptäcka att kameran är kvar hemma... Hoppas det blev någon ok bild med mobilen! men viktigast är ju att ni hade det mysigt iväg! Sigtuna är charmigt men många tycker det så det är sällan man får plats på Tant brun.

Gott med fika ute i solen. Jag har höllt mig inomhus så jag inte blir sämre med tanke på förkylningen. Är ganska pigg men vill inte bli sjuk.



Såklart vi ska ses innan Paris! Jag kan komma en heldag till Sthlm, en söndag är egentligen perfekt för då jobbar ju maken! Vi kan fika, strosa på stan äta o umgås!



KRAMISAR!



ps: här är det fotboll som gäller, D kollar för fullt! Jag äter glass och bloggar. Snart ska jag bada skumbad o läsa Elle.



2009-09-05 @ 20:26:27
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Åhh jag längtar tillbaka när jag ser det här

2009-09-05 @ 21:31:16
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad snopet att du glömde kameran,

men ni hade det bra & det var huvudsaken :-)



ha en jättefin söndag

kramar Anna

2009-09-06 @ 06:59:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: cecce

Aj aj aj...inte kul att glömma kameran:-) Retligt!

Men du verkade ha trevligt ialla fall!

Mazarinerna ser verkligen smarriga ut!

Man ska njuta va livet.



Ha en fin söndag.

Kram

2009-09-06 @ 08:27:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0