Young Victoria - Love rules all

Hösten betyder filmkvällar för mig. Tycker det är mysigt att kura ihop sig hemma i soffan och titta på alla de filmer man missat. Hösten innebär också många filmpremiärer och i år är det flera jag vill se. Först ut är "Flickan som lekte med elden" ur Stieg Larsson trilogin och den har premiär nu på fredag. Ska försöka få tid att se den redan i helgen om jag kan komma mig för att boka biljetter i det snaraste!

En annan film jag verkligen längtar efter är "Young Victoria" som handlar om den unga kvinna som ska bli det brittiska imperiets drottning i mitten av 1800-talet.  Har alltid älskat dessa engelska dramafilmer som Jane Austen, Förnuft och känsla, Stolthet och fördom och inte minst The Tudors som gick som tv-serie. Min favorit där var utan tvekan Henry Cavill...undra varför!!

                                    Young Victoria har biopremiär den 16 oktober.

                                                

                          
                                                  Emily Blunt i rollen som Victoria



                        Här kan ni se trailern till filmen som har svensk premiär den 16 oktober


Vi får följa Victorias första regeringsår som tonåring, när hon inser vad mycket hon har att lära för att bli en bra regent. En turbulent resa kantad av komplotter och maktkamper med trontörstande släktingar och europeiska kungahus som är beredda att göra precis allt för att komma åt kontrollen i det mäktiga imperiet. Vi får också uppleva hennes stormande förälskelse i Prins Albert som blir hennes bästa vän och närmaste, mest pålitliga förtrogna.

Emily Blunt från ”Djävulen bär Prada” spelar huvudrollen mot bland andra Rupert Friend från ”Chéri”. I övriga roller ser vi den brittiska skådespelareliten. Det detaljrika manuset är skrivet av den flerfaldigt prisbelönade brittiske författaren Julian Fellowes. (bio.nu)


Nu ska jag vända åter till jobbet för att ha föräldramöte. Alltid trevligt att möta föräldrarna till de barn man träffar dagligen. Hoppas att vi kan ha en givande dialog. Önskar er en härlig kväll och torsdag. I morgon är jag ledig och det gör inget!!!

  Henry Cavill - Nu förstår ni varför han var min favorit!!

Kisses & Huges


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Visst är det mysig med filmmys :-)



Filmen om " The Young Victoria" kände jag inte till,

säkert en mäktig påkostad film.



hoppas det går bra på mötet

stor kram

2009-09-16 @ 17:43:45
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Susanne

Bra filmtips!

Lycka till på föräldramötet



Kram Kram

2009-09-16 @ 18:31:50
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Den filmen har jag absolut tänkt se! Vi hade kunnat se den ihop men jag kommer ju precis innan!



Hoppas mötet gick bra, det tror jag.



Nu ska jag äta o sen är det idol som gäller!!!



KRAM

2009-09-16 @ 19:41:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Tycker det är så mysigt på hösten när man kan sitta inne och kura och titta på film och Flickan som Lekte med Elden är ju ett måste!!



Kände inte till Young Viktoria, men gissar att det är en riktigt bra, påkostad och välgjord film som jag nu när jag vet om det absolut vil se :)



Hoppas din dag varit bra



Kramar Bella

2009-09-16 @ 20:48:07
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Visst är hösten och vintern förknippad med filmmys och filmkvällar. Så härligt att få sätta sig i soffan med en filt och en kopp te:)



Hoppas du har en mysig kväll

Kramar

2009-09-16 @ 22:25:43
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Vilka bra tips tack

2009-09-17 @ 10:11:22
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0