Förr och nu



Mina favoriter i köket är den gamla hushållsvågen
och de söta blommande Saint Paulorna.


Idag har jag städat för första gången på länge och det var välbehövligt. Man tänker väldigt bra när man städar också. Har putsat fönster, bytt gardiner, dammsugit, våttorkat och pyntat. Vardagsrummet har fått en ny accentfärg i det vattengröna/turkosa som är på ropet nu. Riktigt fint och skoj med lite färg omkring sig!

I köket får de vita rullgardinerna från IKEA hänga kvar för att släppa in så mycket ljus som möjligt där. Blev lite full i skratt när jag insåg hur lik min mamma jag är. Mamma har alltid haft ett köksfönster full med Saint Paulor och när jag nu tittar på min fönsterbräda i köket så är det enbart Saint Paulor där med! Jag har dock blandat in lite gamla fina saker som detaljer och krukor, mamma var mer sparsmakad i krukvalet.

I kväll kommer Beatrice hem efter 5 dagar i Linköping. Hon går en intensivkurs för att få sitt körkort och ska tillbaka nästa vecka med. Hoppas, hoppas att det går vägen nu -det skulle vara så kul mitt i allt! Tror nu inte att hon ska tillbringa kvällen med oss, nej det väntar en studentskiva på direkten. Så denna torsdagskväll blir lugn den med men i morgon ska goa vänner komma över och fira valborg med oss och det ser jag fram emot!

Kram och än en gång TACK för alla fina ord!

PS. Besöket på salongen gick bra och färgen fin!!

Kommentarer
Postat av: jessi

Ser vårigt och fint ut vid ert fönstret! Mysigt att det påminner om din fina mamma.



Hoppas Beatrice klarar det! (jag borde också gå intensivkurs!)



Om jag inte får tid någonstans för att färga håret, vågar jag göra det själv? Har när jag var yngre gjort det men inte så bra resultat.. är det bättre om man tonar håret själv?(vet blir mörkare men bättre det än än så här..) Eller ska jag bara stå ut...Tänkte du som som frisör kanske kan ge mig råd.



KRAMAR!!!!!!

2010-04-29 @ 16:41:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag gillar vågen du har i fönstret, gammal och fin.

Saint Paulor är min mammas blomma också, tycker de blommar om hela tiden. De du har är inte "den vanliga", eller har jag fel?



Kommer vi att få se resultatet av frisörbesöket? Huvudsaken är att du är nöjd iaf.



Hoppas du får en skön kväll framför TV:n/kram

2010-04-29 @ 18:38:25
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Emma

God kväll!



Ser fram emot att se ditt hår! : - )



Duktig du varit idag & att pyssla är mycket bra terapi!! De brukar jag göra då jag tänker för mycket.



Har ni haft sol idag? Vi har haft en underbar eftermiddag. SKÖNT!



Önskar dig en lugn & skön kväll!



KRAMAR



Ps. Jag håller tummarna för din Bea!

2010-04-29 @ 20:04:39
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ditt fönster är så gulligt, skönt att gå hemma och pyssla lite.

Håller tummarna att dottern får sitt körkort. Angående mitt jobb är jag inte helt nöjd, hoppas verkligen något annat dyker upp.

Hoppas du har en skön kväll.



Kramisar

2010-04-29 @ 20:58:01
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Fin gammal våg,

alltid gott att rensa huvudet med städning.



Skönt att håret blev bra, hoppas få se bilder snart.

Hoppas att din vackra dotter klarar körkortet!



Massor med kramar

2010-04-30 @ 11:03:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0