Söndag



    Vår present till Per -Vedkorg gjord av gamla bildäck.



Söndag, sol och sliten kropp. Den slitna kroppen är efter fredagens dansande halva natten och lördagens utestädardag i området där vi bor. Men då känner man att man lever livet och gör det fullt ut också vilket var mitt motto i veckan.

40-årsfesten i fredags var en supertrevlig tillställning och jag kunde för en stund släppa mamma och bara ha kul! Så mysiga människor, god mat, häftig festlokal, mycket bubbel, bra DJ och galet mycket dans gjorde att jag vaknade med ett leende igår morse. Då var det lätt att dra på sig trädgårdsbyxorna och ta sig ut för att vårstäda men sen på eftermiddagen tog orken slut.

Med mamma är det som förrut, ingen förändring. Hon sover mest hela tiden och vi väntar på röntgen på måndag för att få några besked. Just nu preparerar de hennes njurar för att klara av kontrastvätskan. Jag måste hoppas och tro att allt som kan göras görs nu och se tiden an helt enkelt. Jobbigast är att prata med henne - vilket borde vara det roligaste - för hon är så svag att hon inte orkar ta i liksom och då väller alla känslor över mig. Det här är inget man vill vara med om kan jag lova....

Nu lockar maken med kaffe och sen ska vi ta och göra en liten utflykt. Vi sågs knappt igår då han var i Borlänge på seriepremiär med fotbollen och åkte tidigt och kom hem sent.

Kram 


Kommentarer
Postat av: jessi

Skönt med en lite utflykt och skingra tankarna. Det behövs annars blir det för tungt.

Jag försöker fixa hemma idag, tvätta o röja... eventuellt fika med Susan och Alva!



Vi hörs mer sen!



Vilken kul idé att göra vedkorg av gamla däck!



KRAM

2010-04-18 @ 10:06:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Så ledsamt och tråkigt med din mamma, ja det är alltid jobbigt att höra rösten att prata med den man har "kär" när något ledsamt har hänt, man försöker att stålsätta sig och att vara stark men det går inte att hålla tillbaks sina känslor då.Hoppas det ordnar sig till det bästa för din lilla mamma och dig.

kram!

2010-04-18 @ 18:00:23
URL: http://sjovreten.blogg.se.se
Postat av: Far.

Fyndig present. Men här dröjer det ännu en tid innan det går att vårstäda ute. Men jag har plockat småsten som följt med i snö svängen. I dag har vi haft ett riktigt april väder, ömsom sol ömsom snö.

Ha de' Kram.

2010-04-18 @ 19:26:48
Postat av: Susanne

Jättefin vedkorg! Roligt att det blev en lyckad fest och att du kunde släppa loss och ha roligt även att din mamma inte mår så bra. Hoppas verkligen att hon piggar på sig och jag förstår verkligen att samtalen med henne är riktigt jobbiga.

Tänker på dig och hoppas allt ordnar sig till det bästa.



Kramisar

2010-04-18 @ 19:39:27
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Jättefin vedkorg ni köpte till den nyblivna 40-åringen, och roligt att festen blev så lyckad!! Det behövde du mitt i allt jobbiga med din mamma. Det är verkligen så smärtsamt att se och höra hur dåligt dem man älskar allra mest mår, håller alla tummar för att röntgen kan hitta orsaken och att dem sedan kan hitta ett bra sätt att hjälpa din stackars mamma...



Har heller aldrig gillat thujor, sambon däremot har ett gott öga till dem så efter 1 års övertalning gick jag till slut med på att plantera dem runt hela trädgården och jag är jättenöjd :)



Ta hand om dig och ha en skön söndagkväll



Kramar Bella

2010-04-18 @ 21:47:44
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: cecce

Vilken fin present. Tror jag sett de vedkorgarna tidigare. Fyndigt att göra saker av gummidäck!



Det var en aktiv helg du haft minst sagt!

Dans och trädgårdsarbete tar på krafterna:-)



Förstår att det måste va jobbigt att prata med din mamma...tror dock det betyder mycket för henne, att veta att du finns liksom, även om det är tungt...



Hoppas du får en fin start på arbetsveckan och att din mammas röngen går bra!



Kramar

2010-04-18 @ 21:55:20
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Cia

Hejsan,



Va tråkigt att din mamma inte mår bra. Förstår att det måste vara jobbigt att vara långt ifrån då. Min pappa blev väldigt dålig efter en planerad operation när jag bodde i Wien med min sambo. Då ville jag dela på mig och vara på två ställen samtidigt....



Bra att ni hittar på lite saker att göra också, kan behövas för att ladda batterierna och kunna vara där för din mamma :-). Hoppas det ordnar sig.



Kram

2010-04-19 @ 07:18:31
Postat av: Marie

Det ÄR tufft när ens föräldrar inte mår bra!

I vår ålder brukar jag likna tillvaron som en hamburgare: vi är mittemellan våra barn och våra föräldrar(kanske flummigt men jag hoppas du förstår ändå!) Båda behöver omtanke och omsorg, så ibland har vi inte tid för oss själva.

Jättesnygg vedkorg, kul att få!

Sv: ja, det är inte lätt för en lantis att komma till storstan!! Alla springer hit och dit, själv står man som ett enda stort frågetecken. Men jag fixade det!

Hoppas nu att allt går bra med din mamma, styrkekramar från mig.

2010-04-19 @ 10:30:41
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Skoj att festligheterna var lyckade, en mycket bra present. Vi har en gummikorg till veden som är suuuper :-)



Lilla mamma, vad tråkigt att läget är oförändrat. Jag hoppas du får goda nyheter under dagen om att din mamma är på bättringsvägen.



Största kramen

2010-04-19 @ 15:50:46
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas ni fick en liten utflykt du & maken din igår! Ibland behöver man sin andra hälft lite mer & då är så SKÖNT att ha honom där nära.



Blir så ledsen när jag läser om din mamma. Ibland önskar man bara att man kunde hoppa in genom telefonen & ge sin mamma lite styrka.



Ta hand om dig vännen!



STORA KRAMAR



P.s. Vedkorgen är supersnygg! Kan tänka mig att födelsedagsbarnet blev glad : - )

2010-04-19 @ 18:52:37
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0