London - day two


Vem vill inte till Notting Hill efter att ha sett filmen med Julia Roberts och Hugh Grant?



Lördag är den stora marknadsdagen och det var kul att få se den men det var galet
mycket folk och de "vanliga" säljarna var ganska få. Hörde sen att fredagar är den
bästa dagen för loppis, då folket säljer sina saker på filtar på gatan.


Skyltar - Skyltar och ännu fler Skyltar i plåt. Här spenderade jag en del tid och fick med
mig tre saker härifrån.


I den övre delen av Portobello Road är de små husen målade i läckra färger.

                        
Glad är jag över att äntligen fått se Notting Hill och jag blir lika faschinerad varje gång
jag kommer in i en "All Saint"-butik. De har gamla Singer symaskiner ÖVERALLT i sina
butiker och jag undrar var alla kommer ifrån??? Det var likadant i butiken i New York!
Här köpte jag en tischa till Oscar.


                          
Notting Hill är något av ett konstnärs och Art område som blir alltmer poplärt att bo i
och priserna stiger hela tiden på husen. Man kan se graffiti överallt och rätt läckra
sådana också tycker jag. Hade gärna haft en del inramat här hemma!
 


Efter en häftig förmiddag på Portobello Road tog vi bussen åt fel håll....och fick se utkanterna
av London och vila benen en stund, vilket bara var skönt! Målet var Oxford Street och shopping
på Primark, Selfridges, HMV, Debenhams och alla andra butiker som ligger där. Här kom
det berömda regnet också, rejält men ändå bara en kort stund som tur var!

  

I väntan på buss 7 hem till hotellet vid Russel Square igen. Vi var nog nästan sist kvar på
Oxford Street denna lördag för var kvar till dem stängde.


Så var min lördag i London. På kvällen gick vi på en liten Italiensk restaurang vid hotellet, åt pasta och drack gott italienskt vin. Blev en tidig kväll då vi behövde vila oss inför söndagens turistande och shopping!

Idag är det fredag och jag ska mysa här hemma idag. I går tog jag en dag i City med lite butiksspan och en lunch uppe i Rosendals Trädgård. Solen sken hela dagen och det var mysigt att bara strosa omkring i sin egen stad också.

Ikväll blir det nog lite Hockeypremiär då Oscar går på is idag med sitt lag!! Tror ni att han längtar! Han jobbar förresten sin sista dag i frysen (-28 grader) på Dagab idag också, så nu har han kämpat bra hela sommaren. Han kommer att skratta hela vägen till banken, pratar om Iphone, platt-tv, resor och så det har nog varit värt allt slit.

Kram på Er!

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som att jag kanske skulle spenderaden sisa tiden på Dagab. - 28 låter väääldigt lockande, hihi! Blir det någon mer graviditet för min del ska jag "se till" att den sista tiden inte är på sommaren ;-)



Vilka härliga bilder från London du visar upp. Gillar de färgglada husen massor! Ni måste haft det toppen?!



Ha en riktigt skön dag.

Kram

2010-08-13 @ 12:25:41
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Marie

Loppis.....bara ordet får hjärtat att klappa fortare:)

Att dessutom få fynda på utländsk mark...låter ännu bättre!

Mysiga och fina bilder, som vanligt!

Kram

2010-08-13 @ 12:32:16
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, vilka fantastiska London-pics! Vad roligt att du kom till ett "skylt-heaven" också ;) Urfina skyltar! Ska bli spännande att se vilka du köpte..



Jag har fått jobb som fritidspedagog på en toppenbra skola! Jag har alltid velat jobba där, så det känns nästan för bra för att vara sant! Sen hoppas jag ju såklart på att jag ska kunna norpa en lärartjänst där i framtiden.. :)



Är du inne på dina sista semesterdagar nu?



Kraam /Miia

2010-08-13 @ 15:03:58
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Du måste väl ha kommit till ditt himmelrike nu du såg skyltstånden. Blir väldigt sugen på att åka dit när jag ser dina bilder. Shopping på Oxford Street...



Minns också när jag hade jobbat klart mina sista dagar på sommaren och allt man ville köpa.



Kramar

2010-08-13 @ 16:37:26
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Tack för din underbara kommentar, den värmde så gott i mitt hjärta!



Ser att du varit i London, måste läsa och drömma mig tillbaka!



kram på dig fina!

2010-08-13 @ 19:51:46
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Susanne

Det ser fin fint ut :o)

Känner igen planerna för sönernas sommarjobbspengar, de har lärt sig av mig att pengar ska rulla ;o)



Trevlig helg

Kramen

2010-08-13 @ 19:52:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Ser ut som en härlig lördag i London :-)



Jag hade gärna följt med dig till Rosendals, kankse någon dag?!! :-)



Ha en skön lördag min vän

KRAM

2010-08-14 @ 11:38:55
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0