En god kväll i gott sällskap


Gott Gott!! Den vita kladdkakan smakade ljuvligt som avslutning.
Glömde att fota all mat men hann få detta halvdanna foto innan den
slank ner.


Gott Gott. Till kladdkakan drack vi detta goda dessertvin.
En fransk Sauternes som perfekt avslutning på middagen.


Jag hade en trevlig kväll igår med massor med skratt igen blandat med lite allvarligare tjejsnack mellan. Den blivande mamman ståtade med en stor mage och blev glad över min present. Hon hade köpt lite bebiskläder redan så nu kommer hon  nog igång då det snart bara är två månader kvar. Ingen av tjejerna vill synas på bloggen så de fotona visar jag inte.

Vi åt massor med gott. Spenat och ostpaj, god sallad med stora parmesanskivor, röror, bröd följt av stekt rödingfilé, ugnspotatis, gratinerade grönsaker och romsås. Till dessert blev det den vita kladdkakan med hallon och goda semlor. Gissa om jag blev mätt =0)

Nu väntar en sen frukost här hemma innan dagens aktiviteter startar. Fotbollsmatch för dottern och hockeymatch för sonen -samtidigt. Jag kollar hockeyn och maken fotbollen och alla är nöjda och glada. Sonens lag måste vinna idag för att slippa kvala om en bibehållen plats, så det kan bli riktigt spännande......förlorar dem så fortsätter en kvalserie...

Ska forsöka kolla på Melodifestivalen från igår också, då den inte var prio 1 i går. Såg att Jöback gick vidare direkt tillsammans med Anna B och hennes låt vet jag inget om.

Nu är jag kaffesugen....men jag är så mycket piggare än maken var igår!! Rutin kallas det ;-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra att du vet hur man ska festa ;o)

Kul att det blev en trevlig kväll men det brukar det väl bli när vi tjejer träffas!



Hoppas du får en bra söndag med diverse aktiviteter

Kramen

2010-02-28 @ 11:26:47
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

ha haa det är bra att du har rutin! Jag måste ta det lugnt onsdagkväll för ska jobba kl 730 torsdag.. ha haa... skrattar redan hur trött jag lär se ut men det gör inget!



Det lät som god mat o trevligt sällskap! jag har aldrig smakat vit kladdkaka men säkert jättegott!



Ha det så bra, jag håller tummarna för både fotbollen o hockeyn!



KRAM

2010-02-28 @ 11:28:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

svar- jag letade o letade i butiken till slut gav jag upp o köpte presentkort o hon blev jätteglad!



Blev en kort promenad för var ju så slaskigt.. nu väntar på att gå iväg till antingen Tingsgården eller Sylvias. Ska hämta hostmedicin för är lite hostig då o då, tänker hälla i en liten burk ifall behövs på resan. Här ska inget få försöra får lilla tripp! Jag checkar in oss ikväll så det är gjort o skriver ut boardingcard och hotelvoucher!



Har ändrat mig blir svarta kappan från sisters istället, känns lättare att ha med o mer rolig jacka!



KRAMIS



ps: bara för att jag vet att ska få snart starbucks kaffe drömmer jag om det... ha ha... (perfekt att finns 5 min från hotellet, kan ta en take away om inte annat båda dagarna!)



KRAMIS igen

2010-02-28 @ 13:18:30
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Så roligt att er tjejkväll blev lyckad och att du var mätt och belåten när du lämnade tillställningen för menyn lät riktigt smarrig :)



Presenterna till den blivande mamma tycker jag var en fullträff, hade jag väntat tillökning så hade jag blivit mer än glad om jag fått dem av någon av mina vänner!



Håller tummarna för att det går bra för dina barn i fotbolls och hockeymatcherna och att du haft en bra dag!



Kramar Bella

2010-02-28 @ 17:44:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Låter som en kanonkväll, jag blir hungrig av att läsa om all god mat :-)



Ha en skön kväll

Kram vännen

2010-02-28 @ 19:47:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

SMASKENS ser det ut!!

Jag som inte ens gillar bakat speciellt mycket sitter nästan här och dregglar haha...

Hoppas helgen har varit bra!



KRAM

2010-02-28 @ 19:52:29
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: cecce

haha..rutin är bra!! Smart val!!

Oj, så mycket gott ni åt!!

Har bestämt mej för en sockerfri månad nu i mars. Får se hur det går:-)

Hoppas hockeymatchen gick bra.

Ha nu en skön början på ditt sportlov!!



Kramar!

2010-02-28 @ 21:02:44
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag vill säga tack en gång till för boken! Tog med mig den i sängen i dag och bebisen är säkert hur trött som helst. Det lär ha blivit sjögång därinne av allt skrattande...

Det sägs väl att nån som gör sig i TV "går igenom i rutan"? Jag tycker att du går igenom i varenda rad i den här bloggen. Man blir glad av den.

varm kram

2010-02-28 @ 21:26:45
Postat av: Ann-Louise

SV:

Marika - Tack vännen vad glad jag blir att du tycker det!! Du är ju ett proffs på det skrivna ordet liksom ;-)

Hälsa bebisen att hon kommer få det bra!!



Kram

2010-02-28 @ 21:43:21
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Nu har jag checkat in!

Jag ska hämta min resväska o testpacka så vet vikten.. ha haa.. gäller att ha plats o vikt över. Så lite som möjligt helt enkelt!



See you soon!



Ps: D tyckte att vi hade ju kunnat åka till Skvavstas hotell imorgonkväll o sovit över! Då hade vi vetat att hann i tid o fått en extra natt! Gullig make va! Tror inte det är så dyrt, ser frescht ut...

2010-02-28 @ 21:46:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Närmar mig nog snart 100 ;o)

Nu blir det sallad i veckan!!!



Kram och sov gott

2010-02-28 @ 22:09:47
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

God morgon Sötis!



Hur har du de? Jag som trodde de skulle bli vår nu & nu väntas en storm. : ( NÄE!



Knytkalas är verkligen en rolig grej! Ni verkar ha haft en toppenkväll tillsammans & så härligt att umgås med vännerna.



Skulle mer än gärna byta ut min havregrynsgröt mot din vita kladdkaka! ; - ) Mums så god den är!



Önskar dig en go start på denna veckan! Men visst du & Jessi åker väl vilken dag som helst nu?



Största Kramen till dig från mig

2010-03-01 @ 06:29:52
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God morgon!

Vilken härlig lördagskväll du haft, sådana brukar man kunna leva på ett tag :-) Bra presenter, den där boken verkar ju vara kanon att ge till blivande mödrar. Skall jag komma ihåg inför framtiden ;-)



Ha en riktigt skön måndag, när är det du och Jessi åker? Är det nu i veckan redan? Vad härligt att komma iväg några dagar, ni lär få det underbart :-)



KRAM!!!

2010-03-01 @ 08:20:46
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Härlig och GOD helg låter det som..! Hihi... ja rutin är bra...:)

Och nu blir det Paris... så underbart, njut för mig också...!!!

KRAM

2010-03-01 @ 10:25:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Ni verkar ha haft en bra helg i familjen!

Hur gick det med trollspöet?

Lyckades ngn av er svinga med det?

Jag kanske kan få låna ert om ni har ett bra ;)



Kram

2010-03-01 @ 11:58:30
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0