I väntans tider



Lördagskalas hemma hos svågern och svägerskan. Födelsdagsbarnet
Jonathan fick en bok och busfröet Jacob får vänta en månad till
sin födelsedag. I stället för traditionell tårta bjöds det på kladdkaka!



Nej, jag väntar inte smått utan jag väntar på ett av mina stora barn som är ute i ovädret någonstans. Gillade inte alls att Oscar skulle iväg och spela bowling med ett kompisgäng för att fira ett födelsedagsbarn inne i city så nu sitter jag här, snart mitt i natten, och väntar. Små barn små bekymmer -stora barn stora bekymmer. Börjar mer och mer förstå de orden.

Snön formligen vräker ner, yr omkring och bildar drivor och jag tror det kommit 30-40 cm idag. Livrädd har jag låtit mig transporteras i bilen hit och dit men i morgon är det jag som stannar inne. Hoppas verkligen Oscar tar sig hem från stan på någotvis, han visste förutsättningarna med inställda turer och sånt, men nu sitter jag här och väntar....

Kvällen i övrigt har varit härlig, med charmige Darin vidare till Globen med en så vacker låt, precis som jag ville, och två nya olympiska medaljer till Sverige!! Tänk vad mycket bra vi har i vårt lilla land......om det inte vore för snön just nu...

Hoppas ni alla är i säkert förvar och njuter av helgen!


Kram från lejonmamman som väntar in hela flocken.

UPDATE 01.21: Nu är han hemma! Så sov gott =0)

Kommentarer
Postat av: jessi

Jag förstår att du väntade... speciellt när det var sånt sköoväder. När jag tittar ut på vår gata så är det så mycket snö så jag undrar hur man ska ens ta sig fram...

Ser fint ut hemma hos svågern och kladdkaka är ju ofta så mkt godare än traditionell tårta!



Ha en mysig hemmasöndag!



KRAM

2010-02-21 @ 07:44:09
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att han kom hem ordentligt. Otroligt vad snö det kommit, här nere är vi visst skonade för det har inte kommit mycket alls. Jag är inte ledsen för det!!

Kladdkaka är verkligen gott och enkelt och slänga ihop när man blir sugen eller får gäster.

Du gör nog rätt som håller dig inne idag.



Kram fina du

2010-02-21 @ 10:24:44
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Skönt att sonen din kom hem ordentligt, förstår din oro. Vädret är inte att leka med :-(



Roligt med kalas, kladdkakan ser lockande ut.



ha en skön söndag

KRAM

2010-02-21 @ 10:53:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

det där ser då godare ut än vanlig tårta =)



Synd att vi inte stötte på varandra i eskilstuna!



Kram

2010-02-21 @ 11:45:40
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Cicci

Skönt att din son kom hem ordentligt. Vet precis hur det är att vänta på någon, för jag gjorde det också igår. Svenskarna var så duktiga igår och vilken kämpaanda.



Ha en fin söndag!

Kram

2010-02-21 @ 12:01:07
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är så skönt när man hör ytterdörren slå igen och barnen är hemma! Känner igen det där med "väntans tider"

Är vi mammor extra ängsliga? Tycker alltid att maken sover så gott bredvid mig medan jag ligger och lyssnar o väntar.



Ha en härlig söndag! Kram

2010-02-21 @ 15:15:45
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0