Snö igen...och Statens finanser


Egenodlade rosa rosor i  vit vas känns långt borta idag......



Halloj!! Nu har snöovädret dragit in över Stockholmsområdet också, som om vi inte hade tillräckligt med snö redan? Än en gång är jag glad över att vara ledig i morgon och inte behöver ge mig ut i trafiken. Hoppas nu bara att Jessis tåg tar sig hit då vi planerat in en date i morgon och att mina bussar går som de ska. Men innan eftermiddagen ska de väl hunnit få ordning på allt kan man ju önska... Ser så fram emot en eftermiddag och kväll med Jessi som kan sammanfattas; shopping, middag, drink och en massa mysigt prat!!

På tal om prat så fick jag ju göra min röst hörd angående Läraryrkets status, skolor och kommuners ekonomi, fortbildning inom och utom Lärarlyftet m.m. idag. Det var tre representanter från Finansdepartementet som frågade och lyssnade och jag tror de blev häpna ibland liksom jag ibland häpnade över det de berättade! Som ni förstår handlade det hela mycket om pengar och det är just ekonomin som många gånger ältas på skolorna numera då alla skolor ska klara "sin" ekonomi själva. Tror det hela gick bra, de tackade i allafall så mycket för synpunkterna.

Blev helt plötsligt sugen på en äggmacka så det är väl bara att gå och koka ett ägg då ;-) Sen väntar en lugn tv-kväll i soffläge.

Önskar alla en fin kväll och torsdag!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Susanne

Måste baka lite till jobbet ;o)

Härlig bild, ja det känns verkligen långt borta :o(

Hoppas ni får en bra dag i morgon, man vet inte alls hur det går med tågen men det har varit mycket strul nu ett tag. Håller tummarna för er :o)



Ha en mysig kväll med äggmacka och soffläge

Kramen

2010-02-03 @ 18:44:04
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

vilken vacker bild, har du fotat?



Ja det ser lite mörkt ut för imorgon för alla som pendlar har haft problem varje dag denna vecka o jag vet inte om lust sitta på tåg flera timmar extra. Har också fått ta D öppning imorgon för han ska ju vara ledig pga bröllop så jobbar längre dag än tänkt.. Men jag går till stationen o går de ungefär i tid så åker jag! (bara inte flera timmar försenat hemresan, min moster fick förra veckan vänta 1 timme på perrongen för hela tiden försenat och sen tog resan 2.5 timme hem.. ej så kul!)

Så nu är jag såå trött på snöoväder o snöfall!!! VIll ju komma imorgon, skulle vara så skoj att ses! men ej kul att ens ta sig någonstans om vädret är så här som idag, går ju knappt gå ute! Men vi får se hur det artar sig. vi kan ju sms imorgon under dagen!



Nu ska jag laga mat för är såå hungrig!!!

KRAM

2010-02-03 @ 18:49:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

vad bra att det gick bra att samtala, men det visst jag ju redan att det skulle gå bra!



kram

2010-02-03 @ 18:49:54
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt att få lova att vara med och påverka :)



Jaa du... denna snö! Hellre än regn iofs men nu räcker det väl? Hoppas ni får till erträff imorgon iaf.



Njut kvällen!



Kram

2010-02-03 @ 19:44:33
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Emma

Hallojsan!



Intressant att få sitta med & kunna föra eran talan & få lyssna på deras sätt att se situationen!

De där med ekonomi är ju så tråkigt att lyssna på just nu, tycker inte man hör något annat än negativt. : ( Hoppas de vänder snart!



Önskar också jag kunde gå iväg & fixa naglarna! Det är skönt att få ro om sig själv ibland.



Håller tummarna för er att snökaoset lagts sig tills imorgon så ni kan träffas du & Jessi!



Hoppas äggmackan smakade bra & att du har en rofylld kväll hemma : - )



Kramar om



2010-02-03 @ 20:52:47
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Bella

Härlig bild!! Allt som för tankarna till vår och sommar mottages tacksamt i detta snöoväder, idag har vi t o m fått skotta på taken och då är det inte kul längre... Vackra vita vinterlandskap gillar jag, men nu räcker det med snö, vi har fått 30 cm sista dygnet...



Kul och intressant med mötet med Finansdepartementet :)



Hoppas äggmackan smakade bra!



Kramar Bella

2010-02-03 @ 21:55:55
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: jessi

hej!



jag har rast nu, har kollat sj och ser ut som inga trafikstörnignar än! bra!!! Så jag kollar igen 11.30 då jag har rast, sen kollar jag precis innan jag går halv två. Då vet jag ju närmare! Så det finns stor hopp att det funkar!



KRAM

2010-02-04 @ 09:27:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

hej igen! Ser lovande ut. Jippiee!!



jag sms sen från tåget!



KRAM

2010-02-04 @ 11:13:41
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0