Lördag med Jessi!


                       Jessi och D bjöd på god thaimat i sitt fina hus!


Fint paket öppnas i fin miljö. Inredningen i vardagsrummet går i mint-
turkosa färger och är en fröjd för ögat. Kudden bakom mig fick de som
inflyttningspresent av oss.



Jippie! En rosa vispskål från Ib Laursen som jag velat ha länge!



Skön fikastund i solen och de underbara loungemöblerna.



Så har jag äntligen träffat Jessi igen och fått se hennes och D:s fina hus. Så stort med massor av möjligheter och med en terrass som heter duga!! Att Jessi sen har så god smak gör det hela ännu bättre och jag ser hur fint det kommer att bli där det fortfarande fixas.

På väg ner till Jessi så stannade vi till på vägen längs Taxinge och Nykvarn och ögonshoppade i de mysiga butikerna, köpte lite gottis och stannade till vid uteloppisen. Där fyndade jag en gammal signallykta från SJ (ser så där härligt industriell ut) och en liten ytterkruka med Tre kronor på gjord av Gustafsberg. På en av auktionerna jag besökte hos pappa bjöd jag på en sån här lykta men jag tyckte de gick för dyrt (450-500:-) men nu gav jag 100:- för denna!! Bra köp med andra ord.

Vi fick god thaimat hos Jessi, vi firade varandras födelsedagar med paketbyte och sen tittade solen fram så vi kunde sitta ute och fika och prata innan vi åkte hemåt igen.

Tack snälla Jessi och D för att vi fick komma, för god mat och fika och för den ubersöta vispskålen i ljuvaste rosa!! Nu väntar soffan efter en fredagskväll ute och en utflyktslördag. Visar bilder från vår roliga fredag i morgon!!

På återseende mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad roligt med ett besök hos Jessi och vilka fina presenter ni gett varandra!

Fantastiskt egentligen att hitta en vän via "datorn" och bloggen. Vilka möjligheter det finns nu för tiden.



Ha en fin lördagskväll! kram

2010-07-31 @ 21:00:03
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Marie

Svar: Visst är det så, med färgen på byrån. Försökte att få honom att välja vitt. Men näe mörkt skulle det va!!

kram,kram!

2010-07-31 @ 21:24:02
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vad härligt ni verkar ha haft det tillsammans!!

Fina presenter oxå!



Kram

2010-07-31 @ 22:07:53
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken trevlig dag ni haft!! Kul att få se Jessis nya hus, det ser så fint, inbjudande och hemtrevlig ut på bilderna hon visat på bloggen.



Perfekt födelsedagspresent du fick, kannan är så lovely, är inte direkt förvånad över att Jessi prickade rätt :)



Kramar Bella



2010-08-01 @ 00:41:11
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Tack för igår! Mysigt att ni kom hit på visit. Jag gillar verkligen fatet och kudden. Fatet passa jättebra i vardagrummet, soffan är ju grå!



Vi var riktigt effektiva igår, fick 2 väggar målade o hann städa lite med! Skönt.



Ha det så gott!



KRAM

2010-08-01 @ 07:12:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Vispskålen är verkligen jättesnygg, fin rosa nyans på den också!

Tur att du hittade lyktan och till ett perfekt pris också, ibland ska man ha tur som tokig!

Ha en fortsatt bra dag/kram

2010-08-01 @ 17:41:44
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Susanne

Förstår att ni hade en mysig stund hos Jessi och make och att huset var bedårande tvivlar jag inte på ;o)

Vispskålen var riktigt fin, nästan så att jag vill ha en själv ;o)

Hoppas ni har en mysig kväll med grillning.



Kramar

2010-08-01 @ 18:06:38
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

konstigt se fotot här, lilla ängeln var bara en liten krabat i magen då...



Men det har nog hänt mkt här hemma sen du var här.

Kul att du kommer hit igen! Spelar ingen roll för oss, D jobbar mellandagar o efter nyår, han bestämmer ju själv. Ev åker vi någonstans i januari men än inte bestämt.



Jag tror mycket har släppt för jag har sökt högskola till våren, känns roligt och precis vad

jag behöver. (fanns möjlighet söka sent)

Just nu vill jag inte jobba på förskola utan behöver göra något som ger mig livslust, kommer

extra jobba däremot och hoppa in när ej har plugg.

Så jag hoppas jag kommer in! (spanska, har alltid

velat lära mig och nu är det dags, fick idén under resan. Vi vill ju bo där någongång så det tar mig

närmare den drömmen)



Sen hjälper andras närhet, man kan både skratta och gråta med vänner, det är skönt.

Såklart jag har svåra stunder varje dag men även många bra. Steg för steg kommer livsglädjen tillbaka. Framtidshoppet finns där. (kommer säkert

även inlägg om det jobbiga men nu blir det mer blandat, balans. Men har behövt sörja ordentligt, annars hade det ju bara blivit jobbigt senare. Viktigt få ur sig allt)



Jag pratade senast idag i telefon o vi ska fika snart igen, håller med- ger mig glädje! (svar på din fråga)



Så kom när du vill, vi kan boka något så blir det av, skoj!!!



KRAMISAR



2010-12-09 @ 20:15:25
Postat av: jessi

ps när du läst kan du ta bort mitt låånga inlägg, en lättare svara här än maila!



kram

2010-12-09 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0