New York - Hop on Hop off

DOWNTOWN Tour


Vår första dag i New York köpte vi en 48-timmars biljett till Hop on Hop off bussarna för att på ett smidigt sätt få en överblick över staden och kunna hoppa av där vi ville, strosa vidare och hoppa på på ett annat ställe. Jag tycker det var superbra och vissa guider var riktigt riktigt roliga som mannen ovan! 
 


Macy´s


SoHo                                                                   Lexington Avenue

Waldorf Astoria                                               Empire State Building


Turen tar en genom Downtown och åker förbi Macy´s, Empire State Building, Chinatown, Little Italy, World Trade Center Site, Wall Street, Battery Park, South Street Seaport, United Nations, Rockefeller Center, Greenwich Village, SoHo, Lower East Side, Times Square, Theatre District m.m.

Vi besökte sedan flera av dessa ställen till fots så det kommer mer foton från varje rolig del av NY. Visar här lite av det man får uppleva från bussen. Önskar att jag kunde förmedla känslan, ljudet och lukterna också, men ni får en liten bild av det New York som mötte mig första dagen.




Times Square                                                        Flat Iron Building

Bloomingdales                                                                 Gatukiosk



Times Square                                              Madison Square Garden


                                 ÄNTLIGEN ÄR JAG I NEW YORK!!!!!!!


Sov bra i natt och har haft en skön soft dag i myskläder!! Nu ska vi äta grillad kalkonfilé med färsk potatis vilket nästan känns exotiskt efter en vecka i Pommeslandet, men konstigt nog har jag inte gått upp ett gram, men det beror nog på alla mil jag gått i 30-35 graders värme. Det var sol varje dag, varmt och såååå fuktigt. Tur det inte syns så mycket på fotona ha, ha!! Har packat upp och gått igenom shoppingen och tvättat idag. Skönt att få vara helt ensam även om det är skoj med vänner, men lagom är bäst!

Kram



Kommentarer
Postat av: Susanne

Säger bara HÄRLIGT ;o)



Kramen

2010-07-01 @ 20:42:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Marie

Hon som har solglasögon, är det Lena och hette hon H****** som flicka? Hoppas du förstår vad jag menar, vill inte skriva ut hennes namn.

Skithärliga bilder, oj vad jag längtar tillbaka!!

Men en annan ska också ut och resa, imorgon far jag och "småtjejerna" till Ulvön;)!

Kram

2010-07-01 @ 20:55:34
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: jessi

lovely lovely!!!



vad jag längtar tills söndag!!!



Du har fått ett litet mail från lilla mig...



KRAM

2010-07-02 @ 11:37:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0