Sommarskoj i Stockholm




Äntligen fick jag träffa Jessi igen och Stockholm bjöd på en av sina allra vackraste och varmaste dagar idag! Fick ett bord ute i skuggan i Gamla Stan och det var så mysigt sitta prata en massa om New York och annat medans några glas rosé slank ned! Ja pizzan var det inget fel på heller, älskar den enkla med mozzarella, prosciutto, ruccola och parmesan.

Vi hann med att shoppa lite klänningar också och jag fann en turkos/vattengrön superfin klänning som jag fotar i morgon och visar er. Är sååå nöjd med den och den ska naurligtvis med i väskan till Grekland och Samos på onsdag!

När vi möttes förra gången skulle vi gå på Fotografiska museét men hann inte så vi tog det idag med. Var riktig skönt att komma in i svalkande lokaler (33grader ute) och se fantastiska foton av Lennart Nilsson och Anne Leibovitz.

Nu ska jag rensa ännu mer jordgubbar och äta med vispgrädde, ovispad som jag tycker bäst om!!

Kram och dröm sött mina vänner!

Kommentarer
Postat av: jessi

ååh jag vill sitta där igen, det var så skönt med vinden skuggan och maten! Sällskapet var bäst såklart! Fick du fotona o mailet? Tror det!



Sov sött du med!

2010-07-04 @ 22:28:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Ni har haft riktigt varmt där nere, skönt!

Har också ätit jordgubbar med ovispad grädde, som de ska ätas enligt J. Jag vill hellre ha vispad, men vad gör man inte;)

Du flyger och far, när får Ångermanland "fin främmerne"?

Nu väntar sängen, sov så gott.

Kram

2010-07-04 @ 22:43:22
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: jessi

jag mailat dig min going!



kram

2010-07-05 @ 15:12:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

Heej gumman!



Åh ni ser verkligen ut att haft de bra i NY! Vilken upplevelse! : - )



Samos är ju inte helt fel de heller ; - ) Är de bara du & maken som åker? Så myysigt!



Den där pizzan du visar ser riktigt smaksig ut! Mm, blev riktigt sugen på lufttorkad skinka minsann!



Hoppas allt är fint med dig & din fina familj!

Önskar er en jättemysig & skön resa till varma Samos!



Stora Kramar från mig

2010-07-05 @ 17:07:33
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Aå vad mysigt ni har det, härligt att finna så goda vänner :-)



Pizzan ser god ut, längtar tills jag kan smaska sådan skinka...ja det går ju att lägga den i frysen i 3 dyng men det är alltid godast färskt.



Hur mår du annars? Känns det som livet är på banan igen efter din mammas bortgång?



Ha en fin tisdag & packa lugnt!

kramisar

2010-07-06 @ 08:59:18
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Tack. Mysigt komma hem när mamma o pappa väntade med "välkommen hem" fika och blommor. Sen fick jag en överaskning när skulle lägga mig, de hade köpt nya lakan till oss. Såna saker gör att man blir alldeles varm o känner sig ompysslad.



Jag läste vad som hänt Zandra, blir så ledsen och arg att det ska behöva dö bebisar hela tiden.



idag vaknade jag av att jag är dunderförkyld, det behövdes par minuter i kylan så vips hade man halsont och snuva! Men jag får tända brasan, kura mig i soffan o kurera mig. nicke håller sällskap. Maken kommer hem tidigare, ska köpa bänkskiva så kan göra det mesta klart i helgen.



Sköt om dig, mysig 2:a advent!



Kram

2010-12-03 @ 08:43:25
Postat av: jessi

varför jag skrev här var för jag saknar våra

Sthlms dejter o cafe Muggen! D o jag funderar

på att åka mot Sthlm innan jul, kolla julljus

och köpa julklappar. Då kunde du o jag ses o fika!



kram

2010-12-03 @ 08:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0