GroundZero♦WallStreet♦GrandCentral♦TimesSquare



Här stod World Trade Center och nu är bygget i full gång. Kändes helt overkligt att gå där och tänka på det ofattbara som hände 9/11. Tänke på alla bilder man sett på tv, biofilmer och annat om hur folk sprang när tornen rasade och hur sot och bråte och allt fyllde gatorna här. Blev ganska berörd faktiskt och sände en tanke till alla som dog, Mötte en kvinna som hade en t-shirt med texten " I´m a Firefighters daughter".
Passade också på att shoppa några timmar på Century 21 som ligger precis bredvid. Jag köpte väska från Guess, Converseskor och Nike träningsskor och ett fint armband!


                                                             Wall Street
Höll på at sk..a på mig när jag hade fotat poliserna i smyg...eller misslyckats helt enkelt och han tog upp sin mobil och fotade mig tillbaka.....Det är förbjudet att fota poliser i New York nämligen.(och det visste jag...=busig.



Trinity Church, en av de äldsta i NY dit finansmännen går på mässa ibland på luncherna.
Här är Wall Street, gatan som bestämmer hur vår ekonomi blir då New York Stock Exchange huserar här. Vi var på jakt efter en bar här i mans kvarteren men den var svår och hitta....vi trodde det skulle krylla av dem. Tydligen dricker de något annat???



Tiffany & Co                                       East River och Brooklyn Bridge i bakgrunden


                                               Grand Central



Min förälskelse riktar sig mest åt Chrysler Building - SÅÅ Vacker!!!!!


                                              På väg till Times Square



          Här är det GALET med alla människor, ljud och ljus men KUL!!



              Avslutade dagen med en välbehövlig middag på Tony´s.


God morgon!!!!

Nu börjar jag känna igen mig själv efter tidsskillnaden och resan. Fortsätter NY rapporteringen och det ni sett hittills är bara första dagen....

Idag skiner solen och jag ska kasta mig ut i solstolen här på baksidan nu några timmar. Bra att grunda lite innan Samosresan på onsdag!

Önskar alla en härlig fredag!!

KRAMAR



Kommentarer
Postat av: jessi

Jag känner igen allt, såå härligt att se uppleva igen genom dina foton!



fick du mitt minimail?



KRAMISAR

2010-07-02 @ 17:37:24
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh vilken UNDERBAR bilder av staden som aldrig sover :-)



VILKEN RESA!



Ha en fin fredag & skönt att du börjar komma in i rätt dygnsrytm



KRAAAAM

2010-07-02 @ 18:41:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Härliga bilder! När jag var i N.Y var det oxå sommar, och hjälp vad varmt det var!!

Hoppas du har det underbart!

Kram Malin

2010-07-02 @ 18:50:43
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: jessi

ha haa.. jag menar att jag gillar att se fotona du visar här, du måste inte ta med datorn! Jag hinner ju komma hem till dig en annan gång, då kollar vi mer noga!



Såå skoj att du kunde träffas, bara vara och njuta! Jag känner mig glad för semestern, behöver verkligen det!



KRAMIS!

2010-07-02 @ 20:06:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

ha haa.. jag menar att jag gillar att se fotona du visar här, du måste inte ta med datorn! Jag hinner ju komma hem till dig en annan gång, då kollar vi mer noga!



Såå skoj att du kunde träffas, bara vara och njuta! Jag känner mig glad för semestern, behöver verkligen det!



KRAMIS!

2010-07-02 @ 20:06:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Verkar som du har haft det helt underbart:) Kul att se ala bilder.



Då ska jag undvika att ta foton på poliser i USA....haha



Kraam

2010-07-02 @ 21:49:02
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Susanne

Fy vad busig du var som fotade poliserna och nu har dom även fotat dig så vad kan nu hända ;o)

Härliga bilder du bjuder på.



Hoppas du får en solig och varm helg

Kramen

2010-07-02 @ 22:12:28
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Så kul att se alla häftiga bilder!!

Samos på onsdag. Jo jag tackar ja :).



Kramar

2010-07-02 @ 22:22:38
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: cecce

Åh..nu suger det i N.Y-tarmen. Vill dit igen när jag ser dina bilder!!!



WTC stod kvar då jag var där och jag var högst uppe på översta våningen. Konstigt att tänka sig att den inte finns kvar. Förstår att det väckte känslor.



Ha det bäst!

Kramar

2010-07-02 @ 22:48:25
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0