I min hembygd


Grundsunda Hembygdsgård besöks varje år. Där finns
servering, liten bod och loppis. I år köpte jag bara hembakt
tunnbröd och fyndade på loppisen!





Morfar med barnbarn. Så kul att Bea kom upp till oss!


Klockstapeln vid Grundsunda kyrka är jättegammal!


Grundsunda kyrka där jag är konfirmerad. Vacker i sin vita enkelhet!
På kyrkogården ligger i stort sett alla mina släktingar. Vi besöker dem
varje sommar.



Vidare åkte vi till Sommarfiket som Caroline öppnat i sommar i Skademark.
Hon lever sin dröm där och har servering och loppis. Hon hade supergott
hembakat fikabröd, helmysig omgivning och var en härlig tjej!
TACK för gott fika och pratstund Caroline!
Ni kan läsa hennes blogg
HÄR.



Pappa njöt av stunden -han trivs på landet och gillar
hembakt fika! Jag fyndade två coola 70-talslampor
på Carolines loppis!



Så här vacker kan himlen bara vara i Norrland känns det som. En
kort stund får himlen en underbar nyans och jag älskar det!




Så har det då blivit sista kvällen hos pappa för denna gång. Vi har hunnit massor både i trädgården och på våra utflykter. Idag har vi varit på en superkul auktion i det vackra sommarvädret vi haft här uppe. Som jag njöt och det kunde inte blivit bättre för jag ropade in en sån fin gammal emaljskylt "Persil" för en lagom slant! Bea skrattade åt mig då jag skakade av lycka ha, ha. Fick även en till emaljskylt och lite annat med hem.

Sen avslutade vi med en sväng på stan så Bea fick gå i affärer, tog en öl på torget och sen middag på MammaMia! Känd restaurang i Ö-vik pga Foppa och restaurangen genomsyras av hockey. Har man tur är han där själv med!

Nu ska jag se klart deckaren på tv och sen sussa! Ska visa alla auktions och loppisfynd + andra roliga köp när jag är hemma igen!

Stor Kram ♥

Kommentarer
Postat av: cecce

Ser underbart ut!

Norrland är vackert!!!



Kramar

2010-07-24 @ 23:57:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken mysig sommar ni har! Underbara semesterbilder! =)



Vilka underbara shoppingfynd du gjort i NY! Skulle förmodligen gå loss totalt på Sephora om jag kom dit... Makeupheaven!



Må så gott! Kraam /Katta

2010-07-25 @ 12:51:10
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Å vad roligt!!!! Jag fick ett sms av henne när du varit där :-) Hon är bra hon hihi. Trots hot om disk ;-) Härliga semester bilder du bjuder på, ni ser ut att ha haft de toppen härligt!

Njut vidare!

Många KRAMAR

2010-07-25 @ 16:51:55
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vackra omgivningar!

Låter som du haft underbara dagar med pappa och resten av familjen.



Må gott kära bloggisvän & tack för grattishälsningen.

KRAM

2010-07-25 @ 19:15:34
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Marie

Du har lyckats täcka det viktigaste under din Norrlandsresa: loppisar, café och umgänge med pappa!

Ser fram mot att se dina fynd!

Kram

2010-07-25 @ 20:06:26
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Bella

Vilka vackra bilder du visar från Norrland, riktigt sköna semesterpics :)



Har blivit dåligt med bloggläsning sen semestern började, men det är väl som det ska vara, men nu har jag i alla fall uppdaterat mig på vad du gör på din ledighet och vilka shoppingfynd du gjorde i NY!!



Hoppas du haft en riktigt bra helg



Kramar Bella

2010-07-25 @ 20:15:01
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

mysiga foton från dina hemtrakter! Jag förstår känslan med att fynda något speciellt, det är härligt!



svar- vi har avtal med bredbandsbolaget så inget vi kan göra men nu i efterhand hade ju mobilt bredband varit bra! VI kanske ska skaffa det också men tror att det kommer igång snart!

Samtidigt är det ganska skönt att ha fått lite avbrott från internet med men nu vill jag att det ska funka igen!



KRAM

2010-07-25 @ 20:40:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0