Central Park & MoMA


Central Park är en park som är mycket mycket större än vad man tror. Vi gick till och med vilse men fick några fina upplevelser i stället. Vägarna följer inget rutsysten här inte och vårt sökande efter "The Boathouse" i 35 graders fuktig värme var en svettig vandring. Såg sköldpaddor simma omkring och vackra fåglar sjunga. Härligt också att se New Yorks skyskrapor i bakgrunden!



En lunch på klassiska Boathouse var ett måste för mig och jag kände så väl igen mig då jag kom dit. Bryggan där Carrie och Mr Big föll i vattnet från och det var så mysigt med alla roddbåtar som gled förbi. Ölen jag drack smakade underbart efter värmechocken tillsammans med ett grillspett kyckling!




Fantastiska MoMA med sina konstskatter och utställningar var ett annat måste för mig. De hade en fotoutställning av fotojournalistikens fader Henri Cartier -Bresson och hans förmåga att fånga nuet i sina bilder blev väldigt tydligt när man hade tillbringat någon timme där. Annars trängdes Picasso med Chagall, Andy Warhol med andra moderna konstverk.




Sitter i skuggan under jätteparasollet på verandan och bloggar. Här svalkar det till lite emellanåt och det är skönt. Har varit en sväng i några affärer idag för att köpa bikini och bytte två klänningar från igår till en ny!! Känns som om det blev mycket bättre. Har också tagit ut euro på bankomaten så nu känns det som om det bara är packningen kvar att göra, men det hinner jag i morgon också. Har påtat i trädgården idag, orkar inte sola....tar det på Samos, och har planterat några nya blommor i krukorna. Nu återstår bara vattningen som är ett helt företag i denna sköna sommarvärme!

Ta hand om Er!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: mamma mindy

God kväll.Härliga bilder...Tackar för grattis hälsningen till oss..Hoppas att allt är bra med dig...Ha en mysig måndag kväll.kram

2010-07-05 @ 17:13:02
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jessi

Visst är Moma fantastiskt, jag älskar lokalerna! Boathouse är som en oas mitt i stan.



Så skönt att blogga ute,det ska jag testa! Pappa o jag målat fondväggen i bibliotek/musik rummet, är lite osäker på färgen blir nog bra när möblerna o piffet kommer på plats.



Jag var också in på HM,bytte en klänning mot en rosa ljuv finklänning istället! Sen var jag förbi indiska o rean, köpte ljuslyktor till att hänga i träden. Mysigt sitta i trädgårdsdelen o tända dem.



Skoj att du kommer hit om par veckor, då har vi kommit en bit på väg!



KRAMISAR

2010-07-05 @ 17:49:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

Häftigt att få se sköldpaddor i naturen! Måste nog boka in en tripp till NY. Verkar finnas en hel del att se & besöka : - )



Lyckost dig som hittade bikini! Skulle behöva köpa en ny jag också. Får kanske bli morgondagens investering ; - )



Mamma är väl alltid mamma! O de spelar nog ingen roll hur gamla barnen blir. Så säger min mamma, finns alltid något att oroa sig över. Vi åkte fyra tjejer till Gran canaria en vecka då vi var 17. Nu i efterhand förstår jag inte hur dom släppte iväg oss! Hoho : - )



Trevlig kväll & Ha de så himla bra vännen!



KRAMAR i massor

2010-07-05 @ 19:32:51
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Linda

Ser ut som ni haft det väldiggt bra!!!

2010-07-05 @ 19:43:44
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Kontrasternas stad, det kan man säga om NY. När man är i Central Park kan man inte tro att man är i en mångmiljonstad.

Rebecca och jag hade bestämt att vi skulle dricka en Cosmopolitan när vi var i NY, när vi kom hem kom vi på att det hade vi totalt glömt:)

En fråga till dig som har varit frisör: när man ska använda silverschampo, ska man använda det i HELA håret när det bara är upptill som det upplevs som gulaktigt????

Jag har nämligen klantat till mig och kletat in slingmedel med händerna för att bli ljusare uppepå skallen. Ser verkligen bra ut framifrån, men baktill går det i en gul nyans. Ja jag vet, skulle ha gått till en frisör...

Ha en fortsatt skön kväll önskar en gulhårig tant!

2010-07-05 @ 21:26:57
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Bella

Så mycket fina foton du tagit under er resa, och på vilket bra och intressant sätt du berättar om din resa, känns nästan som jag varit med själv :)



Härligt med semester, det är så skönt att kunna ta dagarna som dem kommer och bara göra det som faller en in...



Ha det gott



Kramar Bella

2010-07-05 @ 22:32:47
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack för ännu ett härligt NY-inlägg. Jag älskar Central Park. En gång promenerade vi genom parken från 70:e gatan upp till Harlem, en annan gång köpte vi med goda mackor och hade picknick.



Härligt att ni snart åker till Grekland! Kram

2010-07-06 @ 08:19:32
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Häftiga bilder, jag skulle verkligen också vilja uppleva denna mäktiga stad.



Då åker ni till Grekland i morgon, barnen med?

Ha en underbar resa om vi inte hörs innan.



massor med kramar till dig vackra!

2010-07-06 @ 08:56:10
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0