Från is till gräs




JAAAA vi vann!! Beatrice är lycklig efter matchen som slutade 3-1.


Premiär igår för mig att se en fotbollsmatch, så nu är ishallarna utbytta mot gräsplaner en tid framåt. Förhoppningsvis ska det bli lite varmare också så det blir ännu mysigare att titta. Som ni ser var dottern på sprudlande humör direkt efter matchen och log stort när hon kom gående mot mig och kameran. När jag sen ville ta ett utan blixt också vände det snabbare än en avlöning försvinner......och hon sa att jag fick skylla mig själv om jag inte var tillräckligt snabb.......tror det är ett tecken på att den bloggande mamman är på gränsen med sin kamera i tid och otid!!

Så var då Melodifestivalcirkusen över för detta år, bara ESC kvar i Oslo. Jag måste erkänna att jag aldrig förstått Anna Bergendahls storhet...varken nu eller när hon var med i Idol. Det är något som inte stämmer för mig med henne hur fin låt hon än sjunger. Så om jag fått bestämma igår så hade vi skickat nån av killarna till Oslo i stället. Tycker alla var bra igår men Salems textrader går på repeat hos mig idag.

I was aiming for the sky,
ended up flat on the ground
But once again the sun is rising,
I better keep on walking
Keep on walking


Så mina vänner vi fortsätter väl vår strävan framåt lite till....så kommer nog våren på allvar.
Idag ska jag hälsa på Anso Anna och kanske köpa lite bebiskläder av henne!! Skoj med en liten spontan bloggträff!

Kramar



Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja fotboll ska spelas ute ;o)

Jag har alltid gillat Anna men vet inte om hon kommer att lyckas i Norge, tror inte Sverige vill vinna då det skulle bli så dyrt!!!???

Roligt med ytterligare en bloggträff, skrev just till Jessi att ni skulle ta er hit ner så att vi kunde träffas och ha lite mysigt. Cecce visar oss runt!!!!

Ni kan ta flyget som inte kostar mer än tåg eller buss och är inte det lustigt???



Kram vännen

2010-03-14 @ 10:28:50
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Gräs är bättre än is om du frågar mej:-)

Känner igen det där med kameran. Vissa av barnen här hemma vägrar numera att vara med på bild för de tror jag ska lägga ut det på bloggen:-)



Håller med dej vad gäller Anna. Har inget emot henne eller låten men min favorit var Salem!!

Synd han inte vann...tror han hade stått sig bättre i den internationella tävlingen.

Konstigt att inte Peter J fick en bättre placering.



Hoppas du får en fin dag!



Solen är äntligen här!!



Kramar

2010-03-14 @ 11:56:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Hälsa Anna!!! Såå roligt att får träffa henne, tron hon är en riktigt go tjej!



Heja fina Bea, härliga bilder du visar!



Nu ska jag piffa mig för en runda på stan med Eva!



KRAMIS



Ps: jag hejade på Darin men Anna var min tvåa. Den enda jag absolut inte gillade det var Olas låt o framträdande. Jag kanske börjar bli gammal.. hihii...



KrAM

2010-03-14 @ 12:29:42
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Mys med en spontan bloggträff! Sånt gillar vi ;)



När jag får se fotbollsbilderna på din dotter, minns jag min egen tid som aktiv spelare. Förssäsongen på grus var ingen hit... Kallt som tusan oftast! Men de spelar på konstgräs ser det ut som? Bättre än grus, men fortfarande kyligt ;)



Ha en mysig söndag & hälsa Anna! KRAAAM

2010-03-14 @ 12:45:47
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hellosan i stugan!



Har ni sol,eller snöar de hos er också? FY fasen jag blev så arg då jag såg att det snöade! : (

Hoppas att detta blir de sista som kommer från himlen!



GRATTIS till Beatrice & hennes lag! Alltid skoj att vinna : - ) O att spela utomhus nu är väl väldigt kallt! Brr! Hihi!



Salems låt var inte favorit hos mig. Jag höll ju på Darin som du vet! Alla bidrag var jättebra enligt mig! Riktigt bra festival detta året. : - )



Så skoj att få gå på bloggdejt! Anna är ju så go!



Ha nu en jättemysig söndag Sötis!



KRAMAR



Ps. TACK för ditt underbara mejl. Svarar i veckan!

2010-03-14 @ 16:18:57
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh, varje vår rycker det i benen på mig när jag ser hur grusplanerna bytts ut mot gräsplaner (även om det väl ännu är konstgräs)för alla fotbollsspelare och jag vill själv ut och sparka boll igen, har spelat i många år när jag var yngre...



Grattis till Bea och jag håller med dig om att Salem borde ha vunnit igår, tror han hade haft störst chans i Norge...



Hoppas du får en trevlig bloggdejt med Anna :)



Kramar Bella

2010-03-14 @ 19:26:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Tack gulliga du för dagens besök!

Så kul att träffas på riktigt!!



Yes, Nathalie klippte sig i centrum och jag köpte en tunika (till, hihi).



KRAM

2010-03-14 @ 20:22:06
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Marie

Go kväll! Det var några år sedan min son slutade med fotboll och hockey, och jag saknar det faktiskt i bland! fast jag vet inte om sonen gör det? På söndagarna när man var ledig var det alltid match, nervöst och spännande för en mamma på läktaren var det.



kram och godnatt!

2010-03-14 @ 21:44:45
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0