Chapitre 1 - Vi mötte våren i PARIS!

Åh så härligt vi haft det Jessi och jag i Paris! Love you vännen!!

Allt har flutit på utan missöden, vi kom iväg som vi skulle trots att vi båda misströstade under måndagen och vi har haft tid att både se det vi ville och tid till att bara vara och njuta av staden, människorna, det vackra vädret och varandras sällskap!


Känslan när man kliver ur flygplatsterminalen och möts sol, värme,
grönt gräs
och INGEN snö är obeskrivlig! Tror att Jessi och jag utbrast
"grönt gräs" tusen gången under bussresan in till Paris.


La Defence - Det moderna Paris är ett affärsområde där även vårt
hotell Pullman -La Defence låg. Det är den "lägsta" byggnaden på bilden.
Här har vi precis kommit upp från Metron på väg till hotellet.



Grande Arche - Den moderna triumpbågen. Byggd efter initativ av
president Mitterand och idag som ett minne av honom, klar 1989. Den
är så stor att hela Notré Dame ska få plats inuti.


Solen skiner, fåglarna kvittrar och i luften är det 10-15 grader varmt.
Folk har vårkänslor, har vårkläder och skor på sig och man rycks med
av känslan och får lust att kasta av sig de svarta kläderna och klä sig
i vårfärger och lätta skor!


Vårt fina hotellrum med supersköna sängar. Kändes som om man sjönk
ner i något mjukt och gosigt som omfamnade en. Sov som en prinsessa
med andra ord!


Fräscht och rent och stort i Parismått mätt. Här är vi förväntansfulla och
längtar ut på stan och solen för att hitta ett mysigt ställe att luncha på.


Rummet låg högst upp, på 19:e våningen med utsikt över hela Defence
området och lite till! Människorna syns som små myror och mitt över
torget har vi det stora shoppingcentrat "Les Ouatre Temps".


Triumfbågen med den okände soldatens grav var nästa stopp. Lagom
mycket människor ute på stan och solen värmer gott!


Vi promenerade ner längs Champs Elysées för att hitta ett mysigt café
att äta på. De fina affärerna avlöser varandra längs fina paradgatan.




Valet föll på café George V mitt på Champs Elysées där vi kastade oss
över ett bord ute i det fria. Där satt vi i solen utan jackor på och bara
njöt av allt -men det är en upplevelse i sig så och förtjänar ett större
utrymme så den kommer i nästa inlägg!!
(Fotots tog när vi gick så solen hade flyttat sig)

Ja som ni förstår är det svårt att välja bland alla foton som tagits och allt man vill förmedla som man har inom sig nu. Tror att jag lever i ett Paris-rus just nu av alla underbara minnen och upplevelser. Fortsätter helt enkelt med mer Paris senare, det här är bara några timmar av vår resa jag visar här!


Nu kaffe och "bara vara" -har ju trots allt sportlov några dagar till!!

Kram och Au Revoir från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Det ser obeskrivligt underbart ut och jag får pirr i kroppen när jag ser det gröna gräset och läser om solen.



Vad glad jag är att ni är nöjda med resan!

kramar

2010-03-04 @ 12:57:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Gud vad underbart det ser ut med barmark, blev helt till mig här där jag sitter på kontoret. Här vräker snön ner.. vill också ha vår nu..



Härligt ni verkar ha haft det, Paris ÄR ju underbart så jag är inte förvånad!



Kramis

2010-03-04 @ 15:31:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Ååh jag blir så glad av att se dina foton man inser mer och mer hur härligt det var! Känns så underbart att fått uppleva lite vår när det ser ut så som det gör här hemma.. snyft.. vad mycket snö..

D förstod att det var busstrul, han kunde inte heller stå med bilen där han stod, bara avlastningsplats. Ni får ses mer en annan gång! Kom du med en bra buss sen?



Nu ska jag snart iväg mot stan (tar så långt tid att bara ta sig fram pga snö o halka..) för fikaträff med J.



Fixar fotomappen ikväll!



KRAMIS



2010-03-04 @ 15:48:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

WOW säger jag bara!

Vilken härlig resa ni fick! Man blir glad bara av att titta på bilderna!

Toppen!



Jag vill ha VÅÅÅÅR NUUUUUUU!



Puss snäckan!

2010-03-04 @ 16:36:54
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så härligt ni ser ut att ha haft det, jag vill också till Paris någon gång.

Härligt att man inte ser någon snö men faktiskt så börjar det bli riktigt grönt här nere också :o)

Ja nu har jag jobbat men jag känner mig inte lyrisk över jobbet, hoppas det dyker upp något annat.

Härligt med sportlov och passa nu på att bara vara de sista dagarna.



Kram fina du

2010-03-04 @ 18:11:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Cicci

Gud vilka fina bilder du har tagit. Jag upplevde samma "ingen snö"-känsla i Dublin. Känns som man bara vill ha VÅR VÅR nu.



Kul för er att ni blev supernöjda med resan. Ser fram emot fler fina bilder.



Kramar

2010-03-04 @ 19:48:18
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Men OOOOO så mysigt ni haft det!

Paris också, drömresmålet när våren anländer!



KRAM

2010-03-04 @ 21:52:47
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0