Lily of the Valley



Idag var vi på en liten utflykt med klassen för att se musikalen "Hair"
som en gymnasieklass satt upp. På väg hem därifrån tog vi en promenad
och då möttes jag av ett hav av liljekonvaljer i en skogsbacke. Var bara
tvungen att stanna och plocka en bukett som nu står på matsalsbordet
i den vackra vasen jag fått av Jessi och sprider sin underbara doft runt
om i huset!


God kväll!
Sitter mätt och belåten efter grillningen och sipprar på ett glas rött i soffan. Barnen är ute på vift och maken och jag ska strax titta på filmen Taken. Ute skiner solen på de vackra almarna som pryder gränsen till Nationalparken här utanför och jag har hunnit få lite sol på fejset idag med.

Hade tänkt plantera lite blommor jag köpte idag men satt hellre kvar så länge jag kunde i solen och njöt. Får ta tag i det i morgon.Ska på sjukhuset och få genetisk vägledning i morgonbitti, angående det hjärtfel min familj har, och det känns lite skruvat att åka till Karolinska en lördag. Bra iofs då man slipper gå från jobbet. Sen väntar auktion och värdering av antika saker i vårt centrum innan jag åker in till stan för att möta upp min vän Lena. Vi ska se S.A.T.C 2 och äta en god middag medans vi smider våra New York planer!!

Full rulle en lördag med andra ord!! Precis som jag vill ha det!

UPDATE: Jag håller på Tyskland och sångerskan Lena i Eurovision Song Contest i kväll. Älskar redan låten Satelitte och som 2:a ser jag gärna Rumänien!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul att gå på auktion, det är något som hör sommaren till:)

Hur länge stannar ni i NY och vad har ni planerat att göra/se? Att vara i den staden är som att promenera i en film, nästan allt är saker och byggnader man känner till.

Kram

2010-05-28 @ 22:05:04
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: cecce

Vilka underbara bilder på underbara blommor!!



Låter som du har en fin helg att se fram emot.

Vet inte vilket väder ni har men här är det kass!!

Får liksom inte den där sommarlovskänslan alls!

Hoppas den kommer!!



Kram kram

2010-05-28 @ 22:52:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Fina liljekonvaljer!



Hoppas du har en riktigt härlig lördag & du får goda besked på Karolinska.



Massor med kramar

2010-05-29 @ 17:56:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Marie

Finns nästan ingen ljuvligare doft än den från riktiga liljekonvaljer, har man en bukett hemma slår den allt vad doftljus heter!



Hoppas din lördag blev fin och att många New York planer blev smidda!



Kram!

2010-05-29 @ 19:16:23
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhh dessa liljekonvaljer luktar underbart :o)

Ser ut som du har en riktigt mysig helg.



Kraaaam

2010-05-30 @ 14:06:14
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0