Första söndagen i Advent



Advent betyder ankomst och adventsstjärnorna lyser upp och ska
påminna om Betlehems stjärna. De visar de tre vise männen vägen
till det nyfödda jesusbarnet i stallets krubba.


Första ljuset är tänt och julstämningen smyger sig på här i rosa huset. Ute snöar det och i natt har vi fått ca. 20 centimeter nysnö. Gårdagen tillbringades med att arrangera adventstakar och stjärnor, hyacinter och amaryllis med grönmossa och hänga upp svarta stjärnor och vita kulor i fönstren. Inget rött syns ännu förutom de röda bockarna som dekorerar min adentsljustake från Cult design.

På kvällen var vi och tittade på Oscars hockeymatch och min syster följde med och vi avslutade med sen middag här hemma. Nu tar vi det lugnt här hemma och det passar bra en snöig dag som denna. Väntar hem sonen som efter matchen drog på krogen med lagkompisarna och messade 5.30 att han var på plats hemma hos kompisen för att sova där. Fattar inte att de orkar festa och framförallt dansa hela natten, men man gjorde ju det själv en gång i tiden ;-) Stockholmsnatten erbjuder ju en hel del så jag minns hur kul det kan vara!! Jag älskar att dansa jag med så där är vi lika Oscar och jag!

Önskar alla en fin 1:a advent. Idag tänker jag på alla som mist någon detta år.

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Heej gumman!



Stämningsfullt ni har de hemma hos er denna första advent! : - )



Har du varit iväg på julskyltning idag tro?

Här har snön också vräkt ner hela dagen nästan & de ger verkligen en riktig julstämning!Härligt!



KRAMIS & fortsatt mysig första advent till dig!

2010-11-28 @ 19:19:05
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Marie

Fint och mysigt! Det blir sånt härligt, stämningsfullt sken av alla ljus och stjärnor.

Mitt julpynt går också än så länge i vitt och svart.. men det ska bli lite rött längre fram.

kram

2010-11-28 @ 19:23:55
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Bella

Så mysigt du gjort inför advent!! Känns gott att vi nu är inne i adventstider, det blir ljusare och mysigare med alla adventsljus och dagarna fram till jul kommer nog gå i rasande fart, känner att julstämningen nu börjar komma så smått...



Ibland längtar jag tillbaka till 20-års åldern när man orka dansa hela nätterna och ändå vara aktiv dagen efter, men var sak har väl sin tid och det gäller helt enkelt att göra det bästa av det man nu!



Önskar dig en riktigt mysig första adventskväll



Kramar Bella

2010-11-28 @ 20:44:55
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Hej!

Vad fint du gjort:-)

Eftersom jag flyttat har jag fått köpa lite nya adventsstakar och stjärnor som passar in här lite bättre. Å visst blir det mysigt när man fått allt på plats!

Nu är det snart jullov! Gissa om jag längtar! Det har varit en tuff termin...på många sätt!



Kramar

2010-11-29 @ 00:20:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration



Vad fiiint du gjort, det är så underbart med alla tända stakar & stjärnor i fönsterna.

Jag tänkte också extra mycket på de som mist någon i går.



Kramar i massor

2010-11-29 @ 20:05:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Du har så fin adventsljus, våran ser riktigt ynklig ut, en gammal historia och jag hade bara 3 ljus..



Vi får se när du kommer, du är välkommen när du

kan! Det är bara höra av sig när du vet. Jullov

funkar bra det med!



Kram

2010-12-07 @ 20:36:00
Postat av: jessi

Jag lyssnar på Jill Johnsons julskiva och det finns en låt som jag tror du skulle tycka om.

Den heter First christmas without you. Tänker på dig och din mamma när jag hör den. Det är ju så att man saknar dem man förlorat och älskat mest på julen..



Många kramar till dig!!!

2010-12-10 @ 09:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0