Höstlov...är att jobba hemma!


Söndagens middag blev Enchiladas -både med köttfärs
och quorn och till efterrätt gjorde jag en snabbis på
hallon, blåbär och björnbär varvat med vaniljkesella
och Chocolate Chip Cookies i fina glas!


God belgisk choklad i fin ask till gottegrisen!


Mina beställda läppstiftsfavoriter från Sephora.
Tur man har en egen leverantör då märket inte
finns i Sverige!


Tack för alla "Krya på dig"-hälsningar ni skickar till mig! Jag mår lite bättre, men än är näsan och jag inte vänner.
Var på jobbet igår och jobbade med den nya Skollagen och läroplanen som kommer att gälla från hösten 2011 och landade inte hemma förrän vid 17.30. Då var jag nästan nära att börja gråta då jag var så trött, hade nästan svårt köra bilen hem, och la mig på soffan och låg kvar flera timmar. Efter en natt med sovmorgon ska jag nu ta tag i resten jag har att göra vad gäller skolarbete, men nu får jag vara hemma och snora iallafall!

Tråkigt att man alltid ska ha en massa jobb att göra när det är lov. Måste ju betyda att man inte hinner med det på den ordinarie arbetstiden men gudarna ska veta att det är svårt att få den reglerad, att ta bort något eller effektivisera. Var lite enklare att vara frisör om man säger så =0).

Nu ska jag sköta lite mailkorrenspondens och sen jobba vidare!

Stora Kramar från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du hinner få gjort det du skall under dagen så att du kan njuta av några helt lediga dagar sedan! Och att du blir kompis med näsan igen snart ;-)



Vad tyckte sonen om filmen, jag har sett Saw 1 & 2 (det var innan jag fick barn, nu klarar jag inte av rysare längre...) och de är ju vidriga!!! Så den här i 3D är säkert en ännu värre variant :-)



Ha en bra tisdag nu & krya på dig ännu lite mer, kramis!!!

2010-11-02 @ 11:01:05
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: carina

Kikar in och önskar dig en härlig Tisdag!

2010-11-02 @ 15:21:55
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Gaaah! Vad trist att vara sjuk och dessutom behöva jobba när det är lov!!

Hoppas näsan och du kan bli vänner snart igen.

Så jobbigt det där ;).



Kram

2010-11-02 @ 15:26:18
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad spännande att jobba med den nya skollagen och läroplanen! Men tänkt vilket jobb det blir att sätta sig in i allt nytt... jag bävar lite för det faktiskt!



Du som är lite mer insatt, vad tycker du om den nya läroplanen för grundskolan?



Krya på dig! Kraaaam

2010-11-02 @ 20:34:26
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Skönt att du mår bättre nu och att det går åt rätt håll och med lite Belgisk Choklad så piggar det säkerligen upp dig extra =)



Jaaaa du har ju så rätt! Jag är så jäkla dum och vet inte hur jag tänkte (var redan då på asdåligt humör och tänkte att fan nu missar jag tåget också) Tväris går var 8 minut, hade ju kunnat vänta på nästa bara, men istället sprang jag och nu kan jag knappt gå... :-( Så dumt så man kan ju gråta ;-)



Nu är det bonde dax!!!



STOR KRAM

2010-11-03 @ 20:06:56
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas du snart är helt frisk! Funderar på att beställa den nya läroplanen, läser själv till lärare för de yngre åldrarna och börjar nu igen i januari så det gäller väl att vara lite påläst.. Känns som jag har tappat det helt efter snart varit hemma ett år! Kram

2010-11-03 @ 20:35:05
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: jessi

hej min vän



tack för kommentarer hos mig under vår resa.

Idag har vi njutit av solen på balkongen o sen på stranden. ikväll blir det lite tapas och sephora shopping. Jag ska också lagra på mina favoriter, gillar deras läppstift. Sen tror jag att det blir julklappsköp till andra därifrån, brukar uppskattas.



Sköt om dig!



Ps hoppas det gick bra hos tandläkaren

2010-11-26 @ 15:25:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

me again!



Vi är nu i Valencia o har sephora farligt nära hotellet.. vad är det med den affären som gör

oss kvinnor lite galna.. men är glad för det

för varje "glad" känsla är välkommet här!



tack för dina kommentarer hos mig. Såg att du

fixat advetsmysigt hemma, ska ta tag i det till

helgen.



KRAM

2010-11-29 @ 19:09:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0