Regnig tisdag med hemmamys!


Mmmm vad gott det var! I ett av paketen från Caroline fanns en burk
Kusmi tea och det var första gången jag smakade. Nu vill jag testa
fler sorter känner jag!

            
I det andra paketet låg en handkräm av märket Nougat från London!
Doftar ljuvligt och perfekt till mig som överkonsumerar handkräm!




Den sista bilden får summera min dag inomhus. Regnet har öst ner från en gråtrist himmel och jag har suttit vid datorn och jobbat halva dagen här hemma. Har konstruerat ett prov i Atom & Kärnfysik och ett prov i Ellära till torsdagens provtillfällen och rättat en del matteprov så nu kan jag ta kväll och känna mig nöjd!

Har några baconlindade kycklingfileér i ugnen och ska svänga ihop en Ceasarsallad till mig och dottern strax. Sen ska vi mumsa på glassen och mysa med tända ljus. Maken är ute på krogen för att titta på Champion League fotboll med polarna och sonen skickar bilder från Berlin där han ser ut att ha det bra, så vi har tjejkväll ikväll!

Ha det bra och var rädda om er!!
//Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vilka ljuvliga presenter. Har heller inte testat något Kusmite. Tycker att de jag har luktat på är alldeles för kryddiga för min smak. Men det kanske finns fruktiga teer också?



Hoppas att ni får en härlig tjejkväll. Är också allena här hemma. Men jag fördriva tiden med min nya bok.



Kramar

2010-10-19 @ 19:06:52
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: jessi

Kusmite är ju jättegott, har nyligen upptäckt det! Nougat är ju ett härligt märke, gillar deras produkter o förpackningar!



Ja det gick ok, bebisen mår bra o de tog massor prover på mig. Är ju så yr o svag, svårt bara med sjukhusbesöket som tog 1 1/2 timme. Kan läggas in om vill men så länge jag känner jag orkar hemma så är det ju skönast så. Så lördag kommer jag vila innan o efter vårt fika, så verkligen orkar med. (tur åker bil med maken) Synd att Zetas stängde så tidigt, annars hade lite senare funkat bättre för mig. brukar ju må sämst dagtid. Men om jag känner att det inte bara går så tidigt har du möjilighet träffas par timmar senare? Kan ju ta något fik i Heron city, har sett de har ett nyöppnat som ser ok ut. Kan ju satsa på zetas men kanske ok om har det lite öppet så ser dagsformen. Längtar!!!



KRAMISAR till dig!

2010-10-19 @ 19:12:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt med lite tjejkväll med världens godaste glass! Jag är sugen på att testa kusmi te, har bara läst om det men det verkar vara gott! Kram

2010-10-19 @ 19:34:24
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sue

Så kul med tjejkväll ju!

Det skulle jag verkligen behöva. Vet du, jag har aldrig smakat denna berömda glass....ja jag vet, pinsamt dåligt!



Ha en toppenkväll gullan!

2010-10-19 @ 20:06:16
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Gulliga Caroline, vilka finfina presenter hon köpt, underbart snäll den där tjejen =)



Gud vad god mat du gör, både de baconlindade kycklingfiléerna och caesarsalladen, MUMS! Orkar själv inte laga mat idag så det fick bli smörgås =)



KRAAAAM

2010-10-19 @ 20:07:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilka härliga presenter från Caroline! Söta paket dessutom =)



Kraam kraam

2010-10-19 @ 20:21:50
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilka fina paket, Kusmi te är riktigt gott tycker jag :) En handkräm som heter Nougat måste vara otroligt krämig och härlig eller ;)

Härligt med en tjejkväll, här får jag nöja mig med mina killar, mannen och mina två kattpojkar :o)



Kramar

2010-10-19 @ 20:29:26
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kan inte slita mig och dessutom är det mycket reklam på denna kanal ;)



Kraaaaam

2010-10-19 @ 21:21:15
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vilka rara presenter från C!!

Den här dagen har verkligen bjudit på pestväder! Blä! Skönt att du har kunnat hålla dig inne!

Kram

2010-10-19 @ 23:02:00
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godmorgon! Hoppas att ni hade en riktigt mysig tjejkväll igår, så härligt att ni verkar ha en så nära relation trots att B är "stor" nu :-) Hoppas att jag får ha det så med mina tjejer också när de är på väg in in det riktiga vuxenlivet!



Jag måste nog också investera i fler Kusmithéer framöver, gjorde "nybörjarfelet" i somras och köpte den största burken (250 g) med ett thé som är lite väl parfymerat för min smak egentligen (Prince Wladimir) och det tar ju aldrig slut ;-) Jag skall nog köpa några av mellanburkarna (eller de minsta)istället så kan man ju testa sig fram lite mer till sina favoriter!



Kramar & hoppas att du får en riktigt skön onsdag!!!



PS. Ang förlossningen känner jag mig faktiskt väldigt lugn, drömde dock i natt att vattnet gick och att det samtidigt kom massa blod precis då jag befann mig i en liten skogshydda i närheten av Södertälje... Haha, vad betydde den drömmen tro??? Helst skulle jag nog vilja att värkarna kommer igång innan vattnet går men det är väl det som är lite av tjusningen med att föda barn att för en gångs skull i livet så har man noll kontroll! DS.

2010-10-20 @ 09:04:15
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Fina presenter du fått, kommer väl till användning.



Kusmite är jättegott, ska köpa jultét i år.



sv: ja faktiskt är det lugnare just nu att vara hemma och ta emot besök här. Hihi den lille gaphalsen ;-) Jag är säker på att det blir bätte ju äldre han blir, bara på de sista två veckorna har han växt till sig mycket och blivit nöjdare. Smilar och är go, skriker inte mycket längre och när han skriker förstår vi lättare vad som är på gång. Jag känner mig inte alls negativ till att skaffa en nr 2 :-) men vill gärna ha 3-4 år emellan men det kan man aldrig veta med säkerhet.



Tack för dina ord, jag blir så glad att du delar med dig av dina erfarenheter!



Ha en fin dag

många goa kramar

2010-10-20 @ 12:49:04
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken myskväll!! Den glassen är bara för god.



Jo, det är ganska fint att bo nära havet. Det ger så mycket kraft och lugn när man promenerar längs kusten, samtidigt som jag har nära både till Köpenhamn och Malmö. Det är fint!!



Andra dagen jag vabbar. Faktum är att jag behövde en lite paus. Har fn rätt stökiga elever som kräver sitt när man är på plats:-)



Kramar

2010-10-20 @ 14:03:12
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Atom och kärnfysik...

Ellära...

Herrejisses, låter som rena grekiskan för mig och det ligger på en väldigt hög nivå verkar det som;)

Tur att vi alla är olika!



Mysigt att sitta och bläddra i inredningstidningar, man får idéer till att göra saker hemma.

Glassen har jag aldrig smakat, men så är jag ingen "glassmänniska" heller.



Hoppas du får en riktigt bra onsdag!

Kram♥

2010-10-20 @ 15:38:48
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Bella

Åååh, vilka fina presenter du fått!! Jag har ju inte kommit iväg och fått köpt Kusmi-teet som jag skrev om förra helgen, nu fick jag en påminnelse på vad jag ska göra imorgon :)



Hoppas du får en mysig onsdagkväll vännen och tack för din alltid lika fina och välskrivna kommentarer hos mig, det är så mycket värt!!



Kraaam Bella

2010-10-20 @ 20:35:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0