Snart helg igen!




               Förra helgens liljor blommar fint.


Idag har jag varit ledig och gissa om det var skönt! Sov till 9.30 och tog sedan tag i lite mailkontakt och studier några timmar innan det var dags att åka till Rosalie och få naglarna fixade igen! Så nu har jag både vilat, kommit igång med studieuppgiften och fina naglar!

När jag skulle åka hem så gick inte bilbältet att rubba hur jag än försökte. Det var bara att åka hemåt ändå med en tjutande varningssignal i örat och hela kroppen på spän. Tänk om det skulle hända något just nu och om polisen skulle ha en kontroll. Kom snabbt på att jag kunde hejda tjutet genom att dra passagerarbältet till mitt "fäste" och då blev det lite lugnare. Åkte direkt till Volvo och frågade efter hjälp och efter en 10 minuters trix kunde "the handyman" Benny fixa till det!! Skönt för jag är beroende av bilen och det är snart helg med.

Tycker vi haft otur ett tag nu då våra "stora" saker bara pajjar. Vår CD-spelare har fått fnatt också i veckan. Skulle lyssna på min nya Freda'-skiva häromdagen, stoppade in den och den började läsa av den....och läsa av den...och läsa av den....och där är vi fortfarande...Går inte ens att öppna någon av de 5 facken så den skivan får jag bara längta efter. Blir så trött, men ändå bara världsliga ting som går att laga.

Nu ska jag titta på "Bonde söker fru" som jag missade i går. Är med blandad skräckförtjusning jag tittar på det programmet. Att det ska vara så svårt?


KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Susanne

Skönt med en ledig dag och ändå längtar du till helg ;) Visst är dessa liljor underbara men de sista vi hade här hemma luktade nästan för starkt....

Får se om jag har någon tur med denna cyklamen, de är ju ganska billiga nu så dör den så dör den ;)

Tråkigt när saker går sönder hela tiden :(

Jag kollade bönderna och visst är det så där lagom pinsamt och den kvinnliga bonden och hennes killar ska vi inte prata om!!!

Ha en skön kväll



Kramen

2010-10-28 @ 19:33:00
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tråkigt när saker går sönder! För min mamma och hennes man har både diskmaskin, tvättmaskin, spis och tv pajjar på två månader. Tråkigt med sådana stora utgifter! Hoppas er torsdagskväll blir bra!

2010-10-28 @ 20:05:48
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Åh,vad irriterande det är när flera saker krånglar eller går sönder på samma gång! Så har vi också haft det här hemma nyligen, både DVD, telefon och TV gick sönder eller krånglade under samma veckor men som tur var började i alla fall TV:n att fungera igen för det är ju den största kostnaden om man skulle behöva byta ut den efter knappt 3 år...



Om du är ledig någon dag mitt i veckan längre fram i år så kanske du vill komma hit och fika med mig och bebisen (när hon nu vill lämna tryggheten i magen vill säga, hihi...), det hade ju varit jättemysigt tycker jag :-)



KRAMAR

2010-10-28 @ 20:52:31
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Skönt med en ledig dag som du tagit till vara på ett bra sätt tycker jag det låter som, perfekt att kunna göra bort både mindre roliga och mer trevliga måsten, men så trist att "allt" ska gå sönder för er, nu räcker det!! Visst det är bara materiella ting, men det blir ändå dyrt att laga och köpa nytt...



Hoppas du får en skön torsdagkväll vännen



Kramar Bella

2010-10-28 @ 20:53:44
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: ♥ Anna S

Tänkte på dig nu när jag såg Peter Jöback på Rosabandetgalan.

Hur var han??

Alldeles alldeles underbar??



Vad skönt att Benny (typiskt bilmeckarenamn) kunde fixa bältet så snabbt!!



KRAM

2010-10-28 @ 21:44:09
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Självklart får du komma och fika i nya huset!!

Ja det känns som en riktigt lyft att flytta till ett såpass mycket större och fräshare hus.

Nathalie sa imorse "åååh, det ska bli så skönt att slippa det här pyttelilla huset" hahaha!



Kram på dig

2010-10-28 @ 22:06:01
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vackra liljor!



Stressande med tjut i bilen, ungefär som när Colin skriker i babyskyddet ;-)



Det är inget vidare när sakerna går sönder en efter en, men hoppas du i allfall får ut skivan.



Önskar dig och familjen en underbart skön helg

kramar

2010-10-29 @ 10:58:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Superfina liljor! Jag köpte också vita liljor till hemmet idag ;)



Har du höstlov nu?! Lärarna på skolan gick på höstlov idag, men själv får jag jobba och slita nästa vecka... Buhuu! Avis jag?! Nää! =)

2010-10-29 @ 22:05:46
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0