För 3 månader sen..



..gick jag på gatorna i New York i fuktig sommarvärme och njöt till fullo. Båttur ut till
Frihetsgudinnan med Manhattan i bakgrunden och buss genom Harlem var två av de
minnen jag bär med mig. Tre månader är ingen lång tid men det känns som om det var
allt för länge sen. Vill dit igen väldigt snart och upptåcka nya ställen!!
Har lekt lite med Photoshop på bilderna ovan, tycker det är så kul och jag lär mig mer och mer!!


Kväll igen och idag är det VV!!! För er som inte förstår vad jag menar är det en förkortning på att Veckan Vänder och hur skönt är inte det! Har precis klippt maken och väntar på IDOL. Tyckte så synd om tjejen i rullstol igår när de skulle bilda kvartetter och hon inte fick komma in i nån grupp förrän på slutet när det fattades en i en grupp...
Kan bara föreställa mig hur det känns att bli rullstolsbunden vid 23 års ålder och sen exkluderas mer eller mindre medvetet av samhället.

Såg också första avsnittet av "Glada Hudik-teatern" igår och det programmet berörde mig. Så hemskt att höra hur folk behandlar dessa underbara människor som mindre vetande, slänger nidord efter dem och hur mammorna behandlades på BB när barnen föddes. Fick faktiskt torka bort ett par tårar under programmets gång både av sorg och glädje. Att se hur Pär Johansson med enorm empati och kämparglöd dirigera och respektera dessa människor på teatern och ge dem chansen att få tillbaka självförtroendet var stort. Har ni missat del 1 så sök på SVT Play.

Nu börjar "Halv åtta hos mig", så over and out!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill också till New York!! Tänkte precis samma sak igår när jag såg Idol!

2010-09-22 @ 20:02:34
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Härliga minnen :o)

Jag tror också att det blir jobbigt i längden, vet ju nu hur man längtar till helgen och ledigheten. Även att jag bara jobbar 75% så vill jag nog ha mina lediga dagar, pengar är inte allt ;o) I år blir även första gången på 27 år som jag är ledig jul och nyårshelgen och det känns underbart :o)



Hoppas att du har en mysig kväll framför IDOL

Kramen

2010-09-22 @ 20:05:45
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tror man måste åka till NY många gånger för att hinna se allt! Älskar den staden, hoppas på att jag åker dit fler gånger!



Kul med photoshop, jag ska fråga min yngsta om hon kan inviga mig litegrann i det mysteriet. För ett mysterium verkar det vara för mig i alla fall:)



Kram och sov gott!

2010-09-22 @ 22:56:34
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: jessi

När jag läser ditt inlägg så blir det tydligt varför vi har funnit varandra! Jag reagerade precis som dig när jag såg uttagningen och hur svårt det var för henne att hitta grupp. Sen både grät o skrattade jag när såg Glada Hudik, vilket underbart program!!!

Såg du igår Berg flyttar in? Jag tycker hon känns som en så genuin positiv person! Gunde Berg känns verkligen som ett stort härligt barn! Vilken energi!



KRAMISAR

2010-09-23 @ 09:14:59
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Catrin svarar

Absolut! Maila en bild på det. Alltid kul när man får andra idéer!

2010-09-23 @ 17:11:16
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0