Ljust & Fräscht


             
Vi svenskar måste vara världens trendängsligaste folk. Vi vågar snart inte ens köpa en soffkudde utan att rådfråga en expert eller ha lusläst sjutton olika inredningsmagasin. Vad har hänt med oss, när blev vi det mesigaste folket i världen och hur gick det egentligen till när olika nyanser av vitt skapade mer debatt än längden på vårdköerna?

Ljust & Fräscht är en ny krogshow om jakten på det perfekta boendet och vår slitsamma väg dit, kantad av hopp, förtvivlan och ett ständigt lager av byggdamm.

Fredrik Lindström och Henrik Schyffert har jobbat tillsammans ända sedan Hassan-tiden. Nu står de äntligen på scen tillsammans för första gången och sällar sig samtidigt till våra anrika revykungar när de intar Berns klassiska salonger i vår.
________________________

Dagen har jag tillbringat i city där inga måsten finns. Jag har hälsat på mina gamla frisörkollegor på salongen, gått sakta genom inredningsaffärer, provat lite kläder, ätit lunch på Big Burger och bara njutit av mitt eget sällskap och storstadens puls.
En dag kvar innan det blir helg! På lördag ska jag på sommarens allra sista auktion ute i skärgården, inte för att handla utan för insupa massor av auktionsstämning så det räcker till nästa år.

Vad tror i om krogshowen ovan?
Jag måste se till att boka biljetter då dessa herrar roar mig och hela showen kan nog beröra många i bloggvärlden. Jakten på den perfekta, vita bostaden ;-) Ha, ha någon som känner igen sig?

Kramar


Kommentarer
Postat av: sandra

Tror krogshowen ovan kan vara bra! Verkar rätt rolig ;)

2010-09-02 @ 19:23:12
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken skön dag det låter som du haft, rätt välbehövlig för dig :)



Den krogshowen verkar ju superkul, klart du ska gå på den!!



Vill du hälsa och tacka din söta pappa för jättebra tips när det gäller plantering av äppleträd, har skrivit och tackat honom efter hans kommentar, men vet ju inte om han är inne och läser där :)



Ha nu en skön torsdagskväll



Kramar Bella

2010-09-02 @ 19:30:19
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Marie

Jag förstår inte alls vad du menar där..vaddå "perfekta vita bostaden"???

Tar inte alls åt mig heller...fniss



Kan nog slå vad om att du kommer hem med åtminstone EN liten grej från auktionen;)



Ha en fortsatt skön kväll!

Kram

2010-09-02 @ 20:32:03
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: cecce

Hm...jag känner igen mej alltför väl!!:-)

Skulle också vilja se den.

Man kanske skulle ta sig till Stockholm? Jag behöver piggas upp lite!

När går den???



Kramar!

2010-09-03 @ 11:58:52
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vilken häftig krogshow! Händer ju alltid så mycket kul i huvudstaden! Här står de minsann helt still ; - )



Jag själv är sugen på att gå på Robert Gustavsson show på Liseberg. Kanske bokar, vem vet : - )



Vill önska dig en underbar fredag vännen min!



STOR KRAM



Ps. Pratar du med Jessi så hälsa så gott från mig!

2010-09-03 @ 15:21:56
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilket härligt tema för en krogshow, ha ha! Klart du måste se den! Skulle också bra gärna vilja ta mig till Sthlm för att se den, låter ju helt klart som innehållet är någonting för mig ;)



Å hjälp! Vill inte ens tänka på att det kommer fester och sånt längre fram. Förhoppningsvis har jag vant mig vid tanken när den dagen är här =)



Ha en fin kväll tillsammans med dottern! Kraam

2010-09-03 @ 18:38:15
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Den där showen kan nog vara riktigt kul!

Kanske skulle ta och kika in den :).



MAssa kramar

2010-09-03 @ 22:34:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0