Ont om ork men full av tankar


    Ett äpple om dagen håller doktorn borta....men hjälpte inte mig!


Jag blir hemma från jobbet resten av veckan. Har en envis värk i hela kroppen, ont i huvudet och halsen så jag måste lyssna på det och vila. Tror det är enda sättet att bli frisk och pigg igen. Har haft massor att göra på jobbet och allt har inte varit och är inte kul, så till sist går det inte längre. Känns som om de flesta på mitt arbete går och är irriterade och oroliga över en del saker.

Löneförhandlingarna som vi skulle haft i april men inte fått förrän nu gav väl inte vad alla hoppats på (Läraryrkets status suger), olika utvecklingsprojekt tar på krafterna för alla och sen fick vi veta att skolan ska byggas ut för att kunna ta emot fler elever. Just småskaligheten är det som gör min arbetsplats trivsam tycker jag och att nu gå i en byggarbetsplats ett par år känns sådär.

Ja som ni hör så är det lätt att tankarna far iväg med en just nu och det gör att jag funderar mycket på framtiden. Vad vill jag egentligen, gör jag det jag vill och där jag vill, uppskattas jag tillräckligt för det jobb jag gör eller finns det andra som skulle uppskatta det mer osv osv.
Just nu saknar jag min allra bästa samtalspartner och bollplank ever - Mamma

Nu ska jag bara ta det lugnt och hoppas jag kommer fram till något bra!

Kram till er alla goa som tittar in och gör mig glad!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tråkigt att du blivit sjuk :o( Hoppas att du snart piggnar till.

Ja vad vill man gör med sitt liv, jag är också där just nu och jag vet nog vad jag vill men man är lite osäker och rädd att ta tag i det...!!!

Förstår att du saknar din mamma, har man pratat med henne om allt då blir det svårt....:o(

Hoppas du får klarhet på vad du vill och krya på dig.



Kram vännen

2010-09-29 @ 20:40:26
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi skrev visst till varandra samtidigt ;o)

Åhhh vad mysigt om du kommit över på en macka och en kopp te.

Ja det är lite tungt för mig med så peppning behövs, denna bakning får mig på andra tankar och jag blir lugn i hela kroppen :o)



Kram igen

2010-09-29 @ 20:47:40
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej vännen!



Trist att du inte är riktigt pigg, men snart vänder det ska du se.

Livet erbjuder så många val och i bland får man ta sig en funderare eller två. Det kan vara jobbigt men nog så nyttigt.



Åhh jag förstår att du saknar din lilla mamma!!!



Krya på dig

stor kram

2010-09-30 @ 12:53:01
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0